Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بحبوحه ناآرامی بر سر انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت بلاروس که به گفته معترضان آلوده به تقلب بود، کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) گفت، مسکو اکنون نیازی به ارائه کمک نظامی یا سایر کمک‌ها به بلاروس نمی‌بیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در کنفرانس خبری با خبرنگاران گفت، بلاروس هم اکنون نیازی به کمک روسیه حس نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قدرت‌های خارجی را بدون نام بردن از کشور خاصی، به مداخله در بلاروس متهم کرد و گفت چنین مداخلاتی پذیرفتنی نیست.

پسکوف درباره احتمال ارائه کمک نظامی روسیه به بلاروس که کرملین گفته بود در صورت نیاز مهیا می‌شود، گفت: با توجه به پیمان امنیت جمعی و پیمان ایجاد اتحاد، درست است که وظایف بسیاری میان طرفین برای کمک دوجانبه وجود دارد اما در حال حاضر چنین کمکی وجود ندارد.

او افزود: رهبری بلاروس هم نیازی به آن نمی‌بیند. وضعیت در بلاروس امری داخلی است که باید به دست خود بلاروسی‌ها حل و فصل شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0037LR

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روسیه بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۳۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با اکثریت آراء پیروز شد، با ادای سوگند در مراسم تحلیف در کاخ کرملین، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

تاریخچه آیین برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری که امروز(سه‌شنبه) در کرملین برگزار شد، به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. این سنت در سال ۲۰۲۴ نیز با حضور شماری از مقامات برجسته روسیه، قضات و اعضای پارلمان این کشور ادامه یافت. براساس اعلام دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به این مراسم دعوت شده‌ بودند.

پوتین که در انتخابات ماه مارس با کسب ۸۷.۲۸ درصد آراء، قاطعانه به پیروزی رسید، دقایقی پیش با ادای سوگند، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری‌اش را شروع کرد.

کد خبر 6099399

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • کرملین: پاشینیان امروز با پوتین دیدار می‌کند
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری ارائه دادم | به بازیگران خارجی توجه نمی‌کنیم، نقش ایران را می‌بینیم
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است