Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فعال کردن مکانیزم ماشه اولا مشروعیت حقوقی ندارد زیرا آمریکا عضو برجام نیست و کشوری که عضو نباشد نمی‌تواند این مکانیسم را فعال کند و نکته دوم اینکه نتیجه سیاسی برای امریکا همراه ندارد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره استفاده آمریکا از مکانیسم ماشه، اظهار داشت: آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل افتضاح و آبرو ریزی سیاسی بزرگی را رقم زد که این نوع شکست در تاریخ دهه‌های اخیر شورای امنیت سازمان ملل، سابقه نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایالات متحده به عنوان عضو دائم شورای امنیت پیش نویس قراردادی آورد که حداکثر فقط توانست یک کشور کوچک را با خود همراه کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فعال کردن مکانیزم ماشه اولا مشروعیت حقوقی ندارد، زیرا آمریکا عضو برجام نیست و کشوری که عضو نباشد نمی‌تواند این مکانیسم را فعال کند و نکته دوم اینکه نتیجه سیاسی برای امریکا همراه ندارد.
عمویی تصریح کرد: امریکا عضوی از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ نیست و اجازه استفاده از ظرفیت‌های این ضمیمه را ندارد، امریکا نه فقط از برجام خارج شده و این را رسما اعلام کرده بلکه مانع قطعنامه ۲۲۳۱ برای کشور‌های مختلف نیز شده است.
وی با بیان اینکه از دید افکار عمومی، امریکا عضوی از این توافق نیست و حق فعال کردن مکانیزم ماشه را ندارد، بیان داشت: فعال کردن مکانیزم ماشه نیاز به همراهی اعضا دارد، آمریکا برای فعال کردن مکانیزم ماشه باید ادعایی مبنی بر اینکه یک نقض اساسی و فاحش از سمت ایران صورت گرفته، داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: ایران به گواه گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی تعهدات خود را در قالب برجام به صورت کامل انجام داده و این از طریق سازمان انرژی اتمی، به اثبات رسیده است.
عمویی با بیان اینکه از زمانی که امریکا از برجام خارج شده و مانع دسترسی ایران به منابع اقتصادی شده است، گفت: کشور‌های اروپایی هم نتوانستند تعهدات خود را در قبال ایران اجرا کنند. در این صورت ایران نیز در واکنش به بدعهدی اروپایی‌ها طی ۵ گام در فاصله زمانی یک سال، تعهدات اتمی خود را کاهش داد که این بدان معنا نیست که نقضی از جانب ایران صورت گرفته شده است.
وی ادامه داد: آمریکا حق ادعای این را ندارد که بگوید نقض اساسی از جانب ایران صورت گرفته شده است که بخواهد ماده ۳۶ و ۳۷ برجام را فعال کند. زیرا مشروعیت حقوقی برای امریکا و هر کشور دیگری که بخواهد مکانیزم ماشه را فعال کند قائل نیستیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: آمریکا در حال تلاش برای ارائه یک تفسیر خیلی عجیب است. اگر کسی بخواهد مکانیزم ماشه را فعال کند دیگر چیزی از تعهدات هسته‌ای نخواهد ماند و جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای خود را طبق اهداف و برنامه خود دنبال خواهد کرد و به سطوح قبلی، خواهد رساند.
عمویی بیان داشت: شاهد هستیم برخی کشور‌ها اعلام کردند اگر آمریکا بخواهد مکانیزم ماشه را فعال کند همراهی نخواهند کرد این موضوع نیز حتی در بیانیه کشور‌های مختلف هم آمده است. انگلیس در توضیح رای خودش بیان کرد که با فعال کردن مکانیزم ماشه مخالف است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان تاکید کرد: فعال شدن مکانیزم ماشه نه مشروعیت حقوقی دارد نه از لحاظ سیاسی چشم اندازی دارد و اگر اتفاق هم بیفتد، واکنش جدی و قانونی از سمت ایران خواهد داشت.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم آمریکا کمیسیون امنیت ملی مکانیسم ماشه عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس فعال کردن مکانیزم ماشه مکانیزم ماشه مشروعیت حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از انسداد ۱۲۸ تار نمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین رحیمی با اشاره به اقدامات شناسایی و کنترلی در فضای مجازی در راستای مبارزه با قاچاق وجرائم اقتصادی عنوان داشت: بیش از ۲۵۶۰ نفر ساعت پایش، کنترل و رصد در فضای مجازی پیرامون پی جویی جرائم اقتصادی، کالای قاچاق و جرائم گمرکی توسط کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی در اسفند ماه سال گذشته انجام شد.

وی عنوان داشت: در اسفندماه سال گذشته با تلاش کارشناسان معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال ۳۰۶ تارنمای فعال در بستر اینترنت که در زمینه جرائم اقتصادی، قاچاق کالا و جرائم مربوط به حوزه گمرک فعالیت داشتند شناسایی و مسدود شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به شناسایی و رصد ۲۲۸ تارنما و صفحه فعال در بستر اینترنت که اقدام به تبلیغ و فروش کالای دخانی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، الکترونیکی و ماهواره ای، قطعات و لوازم یدکی، مواد شیمیایی و پتروشیمی، پوشاک و البسه قاچاق می‌کردند، گفت: در اسفند ماه سال گذشته ۷۸ تارنماو صفحه فعال در بستر اینترنت که در حوزه جرائم اقتصادی از جمله اخلال در بازار ارز، قمار و پولشویی، دارو‌های غیر مجاز فعالیت داشتند شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

سردار رحیمی با اشاره به انسداد ۱۲۸ تار نما و صفحه متخلف در فضای مجازی که در حوزه جرائم اقتصادی، قاچاق کالا و جرائم گمرکی فعالیت داشتند، گفت: به منظور پیشگیری از وقوع برخی تخلفات و جرایم محتمل در حوزه فضای سایبری ۶ نفر از مدیران صرافی‌های که دارای تراکنش مالی بالایی در حوزه رمز ارز بودند با هدف ساماندهی وضعیت رمز ارز احضار و موارد لازم با آن‌ها مطرح شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره اینکه فضای سایبری توسط معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی فراجا رصد می‌شود، عنوان داشت: به منظور مقابله با اخلال گران اقتصادی در فضای سایبری ۲۴ پرونده قضایی برای گردانندگان صفحات متخلف در فضای مجازی تشکیل و ۲۷ نفر از مجرمین فعال (پیرامون قاچاق و جرائم اقتصادی) دستگیرشدند.

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • انسداد بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی
  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود