Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:04:08 GMT

کاری که با مسجد گره خورده باشد اثرگذاری فراوانی دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۴۴۵۰

کاری که با مسجد گره خورده باشد اثرگذاری فراوانی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طاهریان عصر چهارشنبه در جلسه اعطای مجوز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس که در بستر فضای مجازی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به تفاوت و تأثیر کار فرهنگی در مساجد با دیگر مکان‌ها، گفت: کاری که با مسجد گره خورده باشد، اثرگذاری فراوان دارد و با توجه به تجربه‌هایی که هست می‌توان گفت که تأثیر مضاعفی بر روی افراد می‌تواند بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: کار فرهنگی را در همه مکان‌ها می‌توان انجام داد اما کار در خانه‌های خدا و برای خدا ارزشمندتر است.

وی خطاب به مدیران کانون‌های مساجد شرکت کننده در این جلسه مجازی از استان فارس، افزود: کار در ستادهای هماهنگی کانون‌های مساجد افتخاری برای ما است و افتخار اختصاصی برای همه ما این است که خدمتگزار اصحاب مساجد و خانه‌های خدا هستیم و باید آنچه در بضاعت است را انجام دهیم.

طاهریان، راه اندازی سامانه «بچه های مسجد» را یکی از مصادیق خدمت به کانون‌های مساجد کشور برشمرد و گفت: یکی از اتفاق‌هایی که در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش تعداد کانون‌های اتفاق افتاد، این بود که سامانه‌ای راه اندازی شد تا همه کانون‌های سراسر کشور بتوانند با ثبت برنامه‌های خود، دیده شوند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: در سامانه «بچه های مسجد» سعی بر این است که عدالت برقرار شود و این سامانه باعث شده است که حتی از نقاط دور و روستاها نیز بتوان اطلاعات و برنامه‌ها را بارگذاری کرد و رویداد ملی «فهما» نشان داد که کانون‌های مناطق روستایی در این سامانه توان رقابت با کانون‌های شهری را دارند و برخی از این کانون‌ها به عنوان منتخب هم معرفی شدند.

وی در ادامه تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط کشور بدون حضور در ستاد استان، در صورت بارگذاری همه مدارک درخواست شده در سامانه «بچه های مسجد» و بررسی توسط ستاد استان و ارجاع به مرکز در کمتر از یک ساعت می‌توانند مجوز الکترونیکی فعالیت کانون را دریافت کنند.

طاهریان در خصوص شرط سنی ۱۸ الی ۵۰ سال برای تصدی مدیریت کانون، اظهار داشت: این شرط سنی با توجه به تأکیدهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و استفاده از ظرفیت جوانان در مدیریت برنامه‌های کانون گذاشته شده است و به معنای این نیست که به پیشکسوتان کانون و مسجد نیاز نداریم بلکه دست همه این عزیزان را می‌بوسیم و از تجربه‌های آنان در مدیریت کانون استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه اعطای مجوز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با حضور حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس و جمعی از مدیران کانون‌ها در بستر فضای مجازی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و اولین مجوز صادر شده در استان فارس به کانون فرهنگی هنری «شهید منصور خادم صادق» مسجد تاریخی «آقالر» شیراز اعطا شد.

کد خبر 5003157

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب شیراز کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم روز خبرنگار بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه مراسم عزاداری گرگان آزادگان جنگ تحمیلی عید غدیر خم کانون های فرهنگی هنری مساجد هماهنگی کانون استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی