Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امکان تقلب آموزش و جعل مدرک در نظام یکپارچه آموزش وجود ندارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بیست و یکمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با حضور  محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهرانچی در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور در مشهد مقدس و زیارت بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در آستانه ماه محرم، گفت: جلسه هیأت امنا، فرصت مغتنمی برای پرداختن به عملکرد سال قبل و اخذ تدابیری برای سال تحصیلی جدید است. یکی از کارهای صورت گرفته طی دوسال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی، یکی کردن سال مالی با سال تحصیلی است.

وی با بیان اینکه بودجه دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر شهریه دانشجویی است و این دانشگاه بودجه ای از دولت دریافت نمی کند، اظهار داشت: براین اساس باید سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی برابر سال تحصیلی باشد. بودجه یک نگاشت عملیاتی از برنامه دانشگاه است.

طهرانچی به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی طی دو سال اخیر اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی و اجتماعی است که رویکرد تقاضامحور دارد و عرضه محور نیست. در واقع دانشگاه های دولتی چون از دولت بودجه می گیرند، لذا عرضه محور هستند و ما در تلاش هستیم با طرح هایی چون سراهای نوآوری، مدارس مهارتی و فنی جهت‌گیری تقاضامحور را تقویت کرده و عرضه محور نباشیم.

برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه اساتید دانشگاه آزادتأکید نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر استفاده از ایده جوانان خلاق در دانشگاه آزاد؛ وضعیت فعلی راضی‌کننده نیست

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دراین جلسه با اشاره به ایجاد نظام یکپارچه سازی پایان نامه و رساله، افزود: در این نظام از پروپوزال تا جلسات دفاع مدیریت می شود و نظام موضوعات مختلف قابل جستجو است . همچنین صدهزار پایان نامه و رساله مدیریت و کیفیت کنترل می‌شود و در 18 هزار زمینه پژوهشی موضوعات کلان قابل بررسی است.

وی به الگوگیری از بُردهای پزشکی در رساله های دکتری اشاره کرد و گفت: هیأت های ممیزه تخصصی برای هر رساله به صورت پیش دفاع برگزار و کفایت علمی هر رساله مشخص می‌شود. در هیأت های ممیزه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دولتی از سراسر کشور عضویت دارند. این موضوع کمک مؤثری به ارتقای کیفی رساله هاست.

 طهرانچی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر ضرورت توجه به کیفیت‌بخشی به تحصیلات تکمیلی اظهار داشت: دانشجویان مقطع دکتری پژوهش را جدی گرفته و به دستاوردهای دانش بنیان و برگزاری نظریه پردازی توجه کنند.

وی با اشاره به ایجاد نظام یکپارچه آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: در گذشته هر واحد دانشگاهی یک مدیریت آموزشی مستقل داشت، لذا امکان کنترل وجود نداشت. در 37 سال گذشته اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامی منفک و جزیره ای بود، اما امروز امکان تقلب آموزش و جعل مدرک در نظام یکپارچه آموزش وجود ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، نظام یکپارچه آموزش را در صیانت از دانشگاه مؤثر دانست و گفت: اینک در بزرگترین نظام آموزش کشور شاهد ثبت یک میلیون موضوع با کدینگ یکپارچه برای 155 هزار درس هستیم.

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی عملکرد موفقی در زمان شیوع کرونا داشتند

 طهرانچی با ابراز رضایت از عملکرد واحدهای دانشگاهی در مبارزه با کرونا و برگزاری موفق کلاس ها به صورت مجازی و غیرحضوری، گفت: با عملکرد موفق واحدها در آموزش مجازی، شاهد برگزاری 280‪ هزار درس در هفته با همکاری 24 هزار عضو هیأت علمی و 60 هزار حق التدریس بودیم. این امر یک اتفاق بزرگ بود که با فراهم آوردن زیر ساخت های مناسب و همکاری مجموعه دانشگاه محقق شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر توجه دانشگاه ها به یادگیری عمیق، مفید و کاربردی، گفت: شعار امسال دانشگاه آزاد اسلامی را یادگیری عمیق قرار دادیم. به رسالت اجتماعی خود واقف هستیم، مسئولیت اجتماعی خود را می دانیم و در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1/CT12 واژه های کاربردی مرتبط محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد بیشتر بخوانید... برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه اساتید دانشگاه آزاد تأکید نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر استفاده از ایده جوانان خلاق در دانشگاه آزاد؛ وضعیت فعلی راضی‌کننده نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه اساتید دانشگاه آزاد تأکید نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر استفاده از ایده جوانان خلاق در دانشگاه آزاد؛ وضعیت فعلی راضی‌کننده نیست واژه های کاربردی مرتبط محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ دولت برای مقابله با "مکانیزم ماشه" اقدامات جدی در دستور کار داشته باشد ۲ قالیباف: سؤال از روحانی در مجلس پیگیری می‌شود ۳ امیر حاتمی: ۲ دستاورد موشکی به‌زودی رونمایی خواهد شد/ افتتاح ۳ طرح جدید دفاعی با حضور روحانی ۴ تذکر یک نماینده به دولت درباره مدیریت بازار بورس ۵ وزیر دفاع خبر داد؛ تحویل سه فروند جنگنده کوثر تا پایان سال/ خط تولید موتور ملی اوج به زودی راه اندازی می‌شود ۶ واعظی: کشتی‌های توقیف‌شده متعلق به ایران نیست/ نفت فروخته شده و پول آن هم دریافت شده است ۷ روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم ۸ تشریح برنامه های آموزش و پرورش و زمان آغاز سال تحصیلی جدید از زبان«حاجی‌میرزایی» مهمترین اخبار سیاسی گفت‌وگو با حسین مرعشی: بعید می‌دانم لاریجانی کاندیدا شود/ نظر کارگزاران درباره آخوندی گزارش تاریخ|"پیمان سنتو" و انقلاب اسلامی؛ چگونه مهمترین معاهده نفوذ آمریکا در غرب آسیا متلاشی شد؟ امیر حاتمی: ۲ دستاورد موشکی به‌زودی رونمایی خواهد شد/ افتتاح ۳ طرح جدید دفاعی با حضور روحانی روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان تهران تا ۵ شهریور تمدید شد آسوشیتدپرس: اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، سازمان ملل را با بحران روبه‌رو خواهد کرد گزارش تاریخ|"پیمان سنتو" و انقلاب اسلامی؛ چگونه مهمترین معاهده نفوذ آمریکا در غرب آسیا متلاشی شد؟ مصاحبه| عضو سازمان آزادیبخش فلسطین:سرنوشت سادات و ملک حسین در انتظار بن زاید است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد محمدمهدی طهرانچی دانشگاه آزاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نظام یکپارچه آموزش سال تحصیلی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیئ‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ 10 بهمن 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت‌های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقا و سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود