Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در نشست ویدئوکنفرانسی رزمایش سایبری بیمه سلامت با حضور رسانه‌ها بیان کرد: تشخیص و درمان بیماری کرونا زیر پوشش بیمه قرار دارد و تنها ۱۰ درصد از این هزینه را بیمه شونده می‌پردازد، اما در برخی از موارد پزشکان دارو‌هایی را برای این بیماران تجویز می‌کنند که اثر بخشی آن مورد تایید وزارت بهداشت نیست و شورای عالی بیمه آن دارو را تحت پوشش بیمه‌ای بیماران کرونا قرار نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به همکارانمان در علوم پزشکی و پزشکان اعلام کرده‌ایم که داروهایی برای بیماران مبتلا به کرونا تجویز شود که تاثیر آن مورد تایید باشد تا هزینه اضافی به مردم تحمیل نشود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: این بیمه برخی از تسهیلات را نیز برای بیماران کرونایی فراهم کرده‌است که می‌توان به برداشتن محدودیت انجام سی‌تی اسکن  اشاره کرد. پیش از این بر اساس اصول علمی هر فرد در ۳ ماه یک بار می‌توانست از یک نقطه بدن سی تی اسکن بگیرد و بیش از این زیر پوشش بیمه قرار نمی‌گرفت، اما این محدودیت برای افراد مبتلا به کرونا برداشته شده‌است و این بیماران می‌توانند بسته به نیاز هر هفته از این پوشش بیمه‌ای این خدمت استفاده کنند.

رمضانی عنوان کرد: فرآیند رسیدگی به درخواست و ثبت‌نام افراد عادی برای استفاده از بیمه سلامت نزدیک به یک ماه زمان می‌برد در حالی که این فرآیند برای مبتلایان به کرونا به ۲ تا ۳ روز کاهش یافته است تا در صورت بستری بتوانند از خدمات بیمه‌ای استاده کنند.

بیشتر بخوانید

نسخه‌نویسی الکترونیکی از خطا در تجویز جلوگیری می‌کند

او با بیان اینکه نسخه نویسی پزشکان طرف قرارداد این بیمه در مطب‌های خصوصی این استان الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: از آغاز این طرح در استان بوشهر تاکنون ۶۵ هزار نسخه الکترونیکی نوشته شده‌است و از خرداد امسال جز در موارد معدودی که با اصرار بیمار یا درخواست بیمه تکمیلی نسخه در دفترچه درج شده‌است، نسخه کاغذی تحویل نگرفته‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به پرداخت مطالبه‌های موسسه‌های دانشگاهی طرف حساب با بیمه سلامت بوشهر، گفت: همچنین بدهی بیمه به تمام مطب‌ها، سازمان‌ها و موسساتی که زیر پوشش نسخه نویسی الکترونیکی قرار داشتند، پرداخت شده‌است و در این زمینه وضعیت بسیار مطلوبی درکشور داریم.

رمضانی از رایزنی برای استفاده بیمه شوندگان صندوق‌های رایگان از تعرفه دولتی در بیمارستان‌های خصوصی استان خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه مجلس و آیین نامه دولت این افراد باید خدمات مورد نیاز خود را از مراکز درمانی دولتی دریافت کنند و پیش از شیوع کرونا شهروندان بوشهری به این منظور به بیمارستان شهدای خلیج فارس مراجعه می‌کردند اما اکنون به دلیل اختصاص این بیمارستان به بیماران کرونایی این امکان وجود ندارد و بر همین اساس تصمیم گرفتیم با بیمارستان‌های غیر دولتی بوشهر قرارداد‌ منعقد کنیم تا این بیمارستان‌ها در شرایط شیوع کرونا از تعرفه دولتی استفاده کنند.

او بیان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی و استانداری خواسته‌ایم بیمارستان‌ها را ملزم کنند از تعرفه دولتی استفاده کنند و تفاوت این تعرفه‌ها را استانداری یا دانشگاه علوم پزشکی تقبل کند تا هزینه سنگین بر دوش مردم قرار نگیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: تاکنون با بیمارستان قائم بوشهر در این زمینه به توافق رسیده‌ایم و این بیمارستان پذیرفته است تعرفه دولتی را رعایت کند.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نسخه پزشکان نسخه الکترونیکی بیمه سلامت دفترچه بیمه مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیماران کرونا بیمارستان ها تعرفه دولتی پوشش بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رسول خزینی اظهار داشت  : پوشش درمان کلیه  بیمه شدگان صندوق  روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت ایران و همچنین  پوشش بیمه  درمان بیمه شدگان مشمول 5 دهک اول درآمدی صندوق بیمه سلامت  همگانی ایرانیان در سال 1403 بصورت متمرکز در سامانه های الکترونیک این سازمان بصورت گروهی و غیر حضوری تمدید اعتبار گردید .
این مقام مسئول افزود : بیمه شدگان می توانند جهت اطلاع از اعتبار پوشش بیمه درمان خود از طریق سرشماری # 1666* اقدام نمایند .

 وی افزود:  متقاضیان پوشش بیمه درمان مشمول دهک های 6 تا 9 نیز جهت برخورداری از تخفیفات قابل توجه دولت محترم در پرداخت حق بیمه درمان ، میتوانند از طریق  سامانه  خدمات غیر حضوری به آدرس اینترنتی csp.ihio.gov.ir  مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار بیمه نامه خود اقدام و از خدمات بیمه ای این سازمان برخوردار گردند . 
  
رئیس اداره بیمه گری و درآمد تصریح کرد  : بیمه شدگانی که به خدمات غیر حضوری این سازمان را دسترسی ندارند ، می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد جهت تمدید اعتبار و و بهره مندی از خدمات بیمه ای این سازمان اقدام نمایند .

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن