Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:10:31 GMT

انتقاد عضو شورای شهر رشت از رانت اطلاعاتی در شهرداری

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۵۹۲۳

انتقاد عضو شورای شهر رشت از رانت اطلاعاتی در شهرداری

بهراد ذاکری غروب چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی این کلانشهر اظهار داشت: بیش از یک سال از تصویب طرح شفاف سازی در شهرداری از جمله صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی و غیره گذشته اما تاکنون اجرا نشده است.

وی افزود: در کمیسیون ماده ۱۰۰ پس از صدور رای تا ابلاغ به شخص فاصله زمانی "۲۰ روزه" وجود دارد که در این مدت رایزنی، رانت اطلاعات و غیره اتفاق می افتد لذا ضروریست تا در همان روز صدور رای به صورت پیامکی به مودی اعلام شود تا جایی برای چانه زنی و غیره وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید امیرحسین علوی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه بیان داشت: بسیاری از مشکلات و تخلفات ناشی از درزها و رانت اطلاعاتی است.

وی اظهار داشت: خیلی از مودیان و متقاضیان که مردم هستند پرونده آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مطرح می شود و با مراجعه به اشخاص مختلف و سایر اعضای کمیسیون ها تقاضاهایی دارند، البته باید مشکلات مردم رسیدگی شود اما بعضا درز اطلاعات و موضوعاتی که در کمیسیون اتفاق می افتد ناشی از نداشتن اطلاعات مردم و مذاکره کنندگان یا به عبارتی بهتر دلالان است که منجر به فساد می شود.

در ادامه جلسه محمدحسن علیپور دیگر عضو شورای اسلامی رشت افزود: آقای شهردار به گفته شما شب و روز در حال کارکردن هستید پس چرا مردم از مدیریت شما در رشت ناراضی هستند، خودتان به پرسنل تان نمره ارزشیابی می دهید حال سئوال من این است، نمره ارزشیابی شما را چه کسی می دهد.

وی اظهار داشت: به نظر شما کارگر ضعیف و آبرومند ، که حقوق خود را دیر دریافت می کند به شما چه نمره خواهد داد، حقوق تیرماه تا به امروز پرداخت نشده است، شما که حقوق خود را به موقع دریافت می کنید، آیا می دانید خانواده چهار نفره که تا به امروز حقوق نگرفته یعنی چه؟ یا شهروندی که ساعت ها برای انجام امور اداری در شهرداری سرگردان می شوند به نظر شما به شهردار رشت چه نمره ای می دهد.

این عضو شورای اسلامی رشت خطاب به شهردار این کلانشهر بیان داشت: با توجه به وضعیت خیابان های شهر اعم از ترافیک ، تغییر مدام مدیران و غیره، به خودتان چه نمره ای می دهید.

وی بیان داشت: من به شما شهردار رشت توصیه و نصیحت می کنم به رهنمودهای شورای اسلامی این کلانشهر بیشتر دقت کنید، فعلا شما را با ملایمت و دوستانه نصیحت می کنم اما اگر روال امور تغییر نکند، در جلسات آینده از همین جایگاه پارلمان شهری مطالب بسیار مهمی را با همکاران و مردم رشت در میان خواهم گذاشت.

وی اظهار داشت: خیلی از مودیان و متقاضیان که مردم هستند پرونده آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مطرح می شود و با مراجعه به اشخاص مختلف و سایر اعضای کمیسیون ها تقاضاهایی دارند، البته باید مشکلات مردم رسیدگی شود اما بعضا درز اطلاعات و موضوعاتی که در کمیسیون اتفاق می افتد ناشی از نداشتن اطلاعات مردم و مذاکره کنندگان یا به عبارتی بهتر دلالان است که منجر به فساد می شود.

رئیس شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه در سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته دولت گفت: هفته دولت فرصت خوبی برای بیان مشکلات و همچنین خدمات دولت است.

احمد رمضانپور نرگسی افزود: این هفته فرصتی است تا موضوعاتی که مردم را رنج می دهد، شفاف به آنها گفته شد، فضای بی اعتمادی امروز شاید به این دلیل باشد که ما با مردم صادقانه صحبت نکردیم.

شورای اسلامی رشت ۱۱ عضود دارد.

کلانشهر رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

برچسب‌ها رشت شورای شهر گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شورای شهر گیلان رشت شورای شهر گیلان شورای اسلامی رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است