Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@14:32:45 GMT

مسجد باید محلی برای رسیدگی امور دنیوی مردم نیز باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۵۹۸۲

مسجد باید محلی برای رسیدگی امور دنیوی مردم نیز باشد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمنان منتظر کشیدن جوانان به سمت خود هستند، گفت: درخواست من از اعضا هیئت امنای مساجد این است که راه را برای حضور جوان‌ترها باز کنند و با آغوش باز پذیرای جوانان باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی امشب در همایش مشترک ائمه جماعت، مسئولان هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌های همدان با تقدیر از خدمات ائمه جماعات، هیئت امنا و پایگاه‌های مساجد، اظهار داشت: مساجد در این چند ماه گذشته دارای فعالیت برجسته‌ای در بحث مبارزه با کرونا بودند که قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم در میزان همکاری با ستاد استانی و هم در میزان خدمت‌رسانی به مردم در بحث کمک‌های مومنانه، زحمت فراوانی کشیده شد که درخشش مسجد را در این عرصه شاهد بودیم.

قم|صحن مسجد مقدس جمکران در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌گیردسنت قرض‌الحسنه در مساجد و هیئات مذهبی استان مرکزی احیا می‌شودمساجد محور امور در محله‌های اردستان باشند

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مساجد در دوران مبارزه با کرونا بسیار موثر بودند، گفت: در این چند ماه مسجد دارای نقش برجسته‌ای در عرصه‌های مبارزه با این ویروس منحوس بود و لذا امروز باید در مسیر توسعه این اقدامات قدم برداریم.

وی با بیان اینکه مسجد به عنوان خانه خدا بستری برای اعتلای کلمه الله در جامعه است٬ بر لزوم توجه به آسیب شناسی و بازخوانی نقش مساجد در جامعه اشاره کرد و مطرح کرد: باید با اقدامات صحیح جایگاه مسجد را به عنوان مرجع در محلات، باز تعریف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مدیریت مسجد باید انقلابی و جهادی باشد، گفت: تجربه نشان داده هر جا هیئت امنا، ائمه جماعات و پایگاه‌ها فعال بودند و با یکدیگر همخوانی داشته‌اند، مسجد خوب درخشیده ٬ بنابراین  باید بدانیم کلید موفقیت مسجد در دستان این سه ضلع است.

وی با طرح این سوال که نوع نگاه یک جوان نسل امروز نسبت به مسجد چگونه است، گفت: امروز باید ببینم اگر این مسجد تعطیل شود چه خلاءهایی برای محله ایجاد می‌شود و به چیز میزان این مسجد می‌تواند مشکلات محله را حل کند.

شعبانی با گلایه از اینکه چرا این احساس نباید در جوانان ایجاد شود که مسجد محلی برای حل مشکلات است، مطرح کرد: اگر مسجد نتواند مشکلات دنیوی را حل کند، نیروهای موازی مسجد به میدان خواهند آمد تا دین مردم را بخرند.

وی با تاکید بر اینکه مسجد باید محل رسیدگی امور دنیوی مردم نیز باشد،  افزود: اسلام دین دنیا و آخرت مردم است و لذا بیت الله هم باید هم به آخرت مردم بپردازد و هم به دنیای آن‌ها.

امام جمعه همدان خطاب به هیات امنا مساجد اظهار داشت: اگر راه را برای جوانان باز نکنید، باید بدانید که راه‌های موازی فراوانی برای رفتن جوانان به مکان‌های و راه‌های دیگر وجود دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان منتظر کشیدن جوانان به سمت خود هستند، عنوان کرد: درخواست من از اعضا هیئت امنای مساجد این است که راه را برای حضور جوان‌ترها باز کنند و با آغوش باز پذیرای جوانان باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به شکل گیری شورای محلات توسط شهرداری اشاره کرد و بیان کرد: به جهت حفظ مرجعیت مساجد، تشکیل این شورا باید در مساجد رخ دهد و نباید نیروهای موازی با مسجد را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: نتیجه همراه بودن ائمه جماعت، هئیت امنا، پایگاه بسیج و پایگاه‌های فرهنگی، به حرکت در آوردن محله خواهد بود و لذا فعال شدن مسجد می‌تواند توسعه معنوی و فرهنگی محله را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/741/ش

R41405/P/S6,75/CT11 بیشتر بخوانید... فعالیت کانون‌های مساجد اردبیل در رویداد ملی «فهما» بسیار ممتاز بود قم پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران شد‌ طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» در مساجد آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فعالیت کانون‌های مساجد اردبیل در رویداد ملی «فهما» بسیار ممتاز بود قم پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران شد‌ طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» در مساجد آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شیراز/ تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش ۲ بختیاری‌زاده: حمایت مدیران شهر خوردو برای کنار گذاشتن رحمتی، دفاع از اصول فوتبال بود/ نساجی ساده بازی می‌کند ۳ برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) در دهه اول محرم/ برگزاری مراسم ‌در صحن‌ها و فضای غیرمسقف/ عزاداری هیئات در صحن جامع رضوی ۴ آخرین وضعیت پیشرفت سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان/ افتتاح فاز نخست طرح تا پایان امسال‌ ۵ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۶ جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت ۷ رئیس کمیسیون اصل ۹۰: فدراسیون در قرارداد ویلموتس پنهان‌کاری‌ کرد / گزارشی از تبانی به دستمان رسید / وزیر ورزش ‌به مجلس فراخوان شد ۸ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ مهمترین اخبار استانها جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت معاون درمان وزارت بهداشت: کرونا فعلا دارویی برای ‌درمان ندارد / خطر ابتلا در کمین سالمندان، بیماران زمینه‌ای ‌و ‌‌کودکان‌ وزیر راه و شهرسازی: ۵۳۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند امام جمعه شیراز: اصل عزاداری امام حسین(ع) نباید تعطیل شود / هیئات مذهبی تابع مقام معظم رهبری هستند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم روسیه با استناد به بیانیه ترامپ ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام را زیر سؤال برد فتاح: عذرخواهی می‌کنم؛ جانب انصاف را رعایت نکردم + فیلم آمریکا ۲ شرکت مستقر در امارات را به اتهام همکاری با هواپیمایی ماهان تحریم کرد پامپئو: انتظار داریم که قطعنامه ۲۲۳۱ نیز مانند سایر قطعنامه‌های شورای امنیت اجرا شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایگاه ها امام جمعه هیئت امنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف

نخستین جلسه کمیته حل اختلاف اتباع و مهاجرین خارجی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری برگزار شد.

صفایی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: اتباع و مهاجرین دارای کارت آمایش می‌توانند با مراجعه به کمیته حقوقی به طرح شکایات خود بپردازند.

او افزود: این کمیته روند رسیدگی به شکایت‌های اتباع را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی