Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، صدرالدین علیپور در پاسخ به اظهارات مجری مبنی بر اینکه برخی نتیجه بازدید مقامات قضایی استان تهران از مجتمع آرادکوه را تعیین مهلت سه ماهه برای رفع مشکلات مرکز و برخی هم اظهار رضایت از اقدامات صورت گرفته عنوان می کنند، گفت: برخلاف برخی روایت ها باید بگویم که بازدید روز گذشته مقامات قضایی و محیط زیست استان تهران به درخواست ما اتفاق افتاد تا اقداماتی که در یک سال و نیم گذشته انجام شد را نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، این سازمان پسماند بود که از ریاست دادگستری استان تهران و مدیرکل محیط زیست استان تهران و جمعی از کارشناسان برای این بازدید دعوت کرد. 

وی با بیان اینکه در گذشته برخی اظهارات غیرکارشناسی در مورد جا به جایی مرکز دفن آرادکوه مطرح شده بود، ادامه داد: در این جلسه به حاضران توضیح دادیم که چنین امکانی نه از نظر بودجه ای و نه از حیث سیاست های محیط زیستی وجود ندارد چراکه نتیجه این اقدام آن است که با هزینه بسیار گزاف مکان دیگر را آلوده کنیم. به اتفاق مسئولان قضایی و محیط زیست این ایده را پذیرفتند و قرار بر همکاری بیشتر برای مدیریت پسماند شهر تهران شد. 

علیپور گفت: در این جلسه سازمان پسماند اعلام کرد که به جای انتقال آرادکوه، با هزینه کم تر و در کوتاه مدت می توان دفن را به حداقل یا صفر رساند. 

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم تا با اجرای طرح کاپ و تفکیک پسماند به ویژه پسماندهای حجیم مانند شیشه و پلاستیک در مبدا، تبدیل پسماند تر به کمپوست و کود و استفاده از ظرفیت زباله سوز میزان دفن را به حداقل برسانیم. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حاضران در بازدید، تلاش های مدیریت شهری در این زمینه را تایید کردند، گفت: باتوجه به پیشنهاداتی که اداره کل محیط زیست استان تهران مطرح کرد، قرار شد در بازه زمانی مشخص یک سری اصلاحات در آرادکوه انجام شود.

برچسب‌ها شهر تهران مدیریت پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران مدیریت پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران شهر تهران مدیریت پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران محیط زیست استان تهران مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یک هزار تن زباله در شیفت‌های مختلف از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این امر با همراهی و مشارکت شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت پایلوت در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه، پسماند خانگی شبانه و از ساعت ۲۱ جمع‌آوری شده و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته خاطرنشان کرد: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

هراتی با اشاره به فعالیت دو خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه، عنوان کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه این سازمان در تولید RDF در سال جاری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در سال جاری تولید ۴۰۰ تن RDF یا همان سوخت حاصل از زباله است که می‌توان به جای مازوت و گاز در صنایعی مانند سیمان صوفیان استفاده شود.

کد خبر 749382

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»