Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص عدم دسترسی مردم به لباس‌های مناسب و اسلامی، گفت:حداقل کاری که دستگاه‌های متولی می‌توانند انجام دهند این است که لباس اسلامی را در بازار توزیع و در اختیار مردم قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه وضعیت جامعه ما اسلامی نیست، بیان کرد: ما انقلاب نکرده‌ایم که وضعیت حجاب اینگونه شود، آیا نوع پوشش بانوان هم به عرضه کالاها مربوط می‌شود یا موضوع و عامل خاصی را دنبال می‌کند؟

وی ادامه داد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی تنها به ارائه آمار و گزارشات کار بسنده نشود، بلکه دستگاه‌ها وظیفه خود را با توجه به موضوع مطرح شده مشخص و مشکلات را بیان کنند، بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه مشخص را اظهار و در نتیجه انتظار و مطالبه خود از دستگاه‌های دیگر را نیز بیان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دسترسی به لباس مناسب برای کسانی که می‌خواهند در بازار شهرکرد لباس اسلامی تهیه کنند به علت‌های مختلفِ تولید، توزیع و غیره سخت است و حداقل کاری که دستگاه‌های متولی می‌توانند انجام دهند این است که لباس اسلامی را در بازار توزیع و در اختیار مردم قرار دهند.

پربیننده‌ترین اخبار گروه فرهنگی تسنیم در 29 مردادماه 1399وزیر میراث فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم: کاروانسراها را به هتل‌کاروانسرا تبدیل می‌کنیم‌غلامی: برای ترویج حجاب باید شناخت ایجاد کرد

عباسی در پایان گفت: متاسفانه برخی از مغازه‌ها و واحدهای صنفی لباس‌های نامتعارف عرضه می‌کنند که بهتر است علت عرضه این نوع لباس‌ها را از فروشنده‌ها جویا شد و مشکلات را به صورت ریشه‌یابی حل کرد.

جعفر مردانی در ادامه این جلسه با بیان اینکه معاون مطالبه‌گری شورای فرهنگ عمومی در 3 جلسه، سه موضوع رفتینگ، عفاف و حجاب و ورزش صبحگاهی مختلط در پارک‌ها را بررسی کرده است، بیان کرد: کارشناسان در زمینه عفاف و حجاب به یک نتیجه کلی رسیدند که این موضوع یک نکته چند وجهی است و برای تغییر فرهنگ و رفع معضلات فرهنگی لازم است برنامه‌های کوتاه مدت در موضوعات اجتماعی، سیاسی و... اجرا شود که خانواده‌ها نقش عمده‌ای در این میان دارند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش بعد از خانواده دومین نهاد موثر در امر عفاف و حجاب است که کودک قبل از ورود به جامعه می‌تواند در مدرسه با عفاف و حجاب آشنا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، دانشگاه را سومین نهاد مرتبط با امر عفاف و حجاب دانست و گفت:  دستگاه‌های فرهنگی دیگر در کنار این سه نهاد وظیفه دارند تا عفاف و حجاب را با وظایف درون و برون سازمانی پیگیری کنند.

مردانی ادامه داد: ماه قبل همه دستورالعمل‌ها در زمینه عفاف و حجاب به ادارات ارسال شد و پیگیر هستیم، از این رو سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دستگاه حمایت و نظارت‌کننده بر پوشاک اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

وی در رابطه با موضوع رفتینگ با اشاره به اینکه سال گذشته شیوه‌نامه‌ای ویژه قایقرانی در زاینده‌رود و کارون صادر شد که در سال جاری ساماندهی جلسات مورد تأکید است، تصریح کرد:  16 باشگاه قایق‌رانی تحت عنوان اتحادیه در زاینده‌رود فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که دو باشگاه آن به علت تخلفات سال گذشته کنار گذاشته شده‌اند.

مردانی اظهار کرد: قایقرانی در رودها  توسط سه تیم در روزهای تعطیل و یک تیم در روزهای معمولی از سمت اداره ورزش و جوانان، هیئت قایقرانی، بسیج و صمت نظارت می‌شوند که هفته گذشته چند خودرو و قایق غیرقانونی توقیف شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری استان  در خصوص پارک بانوان اظهار کرد: طرح‌های مختلفی در خصوص پارک بانوان از جمله صدور کارت ورود برای بانوان گفته شده است که به علت ورود بانوان مسافر از استان‌های همجوار امکان اجرای این طرح وجود ندارد لذا در حال حاضر افرادی برای نظارت بیشتر در پارک مستقر شده‌اند البته مشکلات دیگری نیز در این رابطه وجود دارد که به همت شهرداری رفع خواهند شد.

مردانی در رابطه با ورزش همگانی مختلط، تصریح کرد: تصمیم گرفته شد تعدادی مربی شناخته شده از سمت ورزش و جوانان در پارک‌ها مستقر شوند تا بر این ورزش ها نظارت کنند. فضای مناسبی در پارک تهلیجان وجود دارد که می‌توان با استفاده از پرده فضای ورزش بانوان و آقایان را از یک‌دیگر تفکیک کرد اما در پارک‌های کوچکتر این امکان وجود ندارد که در نظر داریم با موافقت ستاد ملی کرونا از مکان‌های مسقف برای ورزش بانوان استفاده شود و با معترضان و ناهنجاران در این زمینه از طریق  نیروی انتظامی برخورد خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تذکرات داده شده اخیرا باز هم تورهای مسافرتی از طریق فضای مجازی و به صورت غیرقانونی برای ورود به این استان ثبت نام می‌کنند که دستور پیگیری این موارد به نیروی انتظامی داده شده است.

انتهای پیام/7540/ش

R7540/P/S6,54/CT7 بیشتر بخوانید... ۲۱ طرح گردشگری در چهارمحال و بختیاری به بخش خصوصی واگذاری می‌شود احیای مطالبه‌گری در دستور کار ستاد امر به معروف چهارمحال و بختیاری قرار گرفت ‌مدیران استان قم همت خود را برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به کار گرفتند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۲۱ طرح گردشگری در چهارمحال و بختیاری به بخش خصوصی واگذاری می‌شود احیای مطالبه‌گری در دستور کار ستاد امر به معروف چهارمحال و بختیاری قرار گرفت ‌مدیران استان قم همت خود را برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به کار گرفتند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شیراز/ تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش ۲ بختیاری‌زاده: حمایت مدیران شهر خوردو برای کنار گذاشتن رحمتی، دفاع از اصول فوتبال بود/ نساجی ساده بازی می‌کند ۳ جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت ۴ آخرین وضعیت پیشرفت سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان/ افتتاح فاز نخست طرح تا پایان امسال‌ ۵ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ ۶ معاون وزیر آموزش و پرورش : آموزش مدارس براساس وضعیت کرونا در استان‌ها ‌اجرا می‌شود ۷ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۸ برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) در دهه اول محرم/ برگزاری مراسم ‌در صحن‌ها و فضای غیرمسقف/ عزاداری هیئات در صحن جامع رضوی مهمترین اخبار استانها جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت معاون درمان وزارت بهداشت: کرونا فعلا دارویی برای ‌درمان ندارد / خطر ابتلا در کمین سالمندان، بیماران زمینه‌ای ‌و ‌‌کودکان‌ وزیر راه و شهرسازی: ۵۳۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند امام جمعه شیراز: اصل عزاداری امام حسین(ع) نباید تعطیل شود / هیئات مذهبی تابع مقام معظم رهبری هستند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم روسیه با استناد به بیانیه ترامپ ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام را زیر سؤال برد فتاح: عذرخواهی می‌کنم؛ جانب انصاف را رعایت نکردم + فیلم آمریکا ۲ شرکت مستقر در امارات را به اتهام همکاری با هواپیمایی ماهان تحریم کرد پامپئو: انتظار داریم که قطعنامه ۲۲۳۱ نیز مانند سایر قطعنامه‌های شورای امنیت اجرا شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار چهارمحال و بختیاری عفاف و حجاب دستگاه ها لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای پیشگری از خسارت‌ به عشایر شورای عشایر در استان و شهرستان‌ها تشکیل شود، مسائل بررسی و تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری شامگاه _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد بحران استان، اظهار کرد: با توجه بارش‌ها دو شهرستان اردل و کوهرنگ بالای ۴۰ میلی‌متر بوده همچنین بارندگی‌های را در دو روز آینده در پیش داریم که نیازمند مراقبت بیشتر فرمانداران این دو شهرستان و شهرستان‌های دیگر است.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل کوچ نزدیک است فرمانداران مرزی و مدیران کل منابع طبیعی و امور عشایر در جلساتی با همتای خود در استان خوزستان، برای رعایت تقویم کوچ اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سعی شود که این کوچ به تأخیر بیفتد و در سر موعد خودش یعنی همان ۲۵ اردیبهشت انجام شود، همچنین برای پیشگیری از خسارت به عشایر شورای عشایر در استان و شهرستان‌ها تشکیل شود، مسائل بررسی و تدابیر لازم اندیشیده شود.

حیدری اضافه کرد: نباید هیچ جاده استان اعم از اصلی، روستایی و عشایری مسدود شود، برای جاده‌های که احتمال رانش برای آن‌ها وجود دارد آماده‌باش لازم به دستگاه‌ها زده شود.

وی عنوان کرد: در سه شهرستانی که جمعیت عشایری بالایی وجود دارد اسکان و مواد غذایی مورد نیاز تأمین شود و تمام ظرفیت‌های موجود اعم از سپاه، هلال احمر و مدیریت بحران در این خصوص آماده باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که فرمانداران خسارات وارده را به گزارش کنند، تاکید کرد: ساخت ایستگاه‌های هواشناسی به خصوص در شهرستان بن تسریع شود.

حیدری افزود: با توجه به نزدیکی فصل آبیاری ترمیم کانال‌های آبرسانی کشاورزی انجام شود همچنین مراقبت‌های لازم برای کاهش آسیب به گندم‌زار و شیلات صورت پذیرد.

وی با بیان این‌که عملیات‌های جاده‌ای تسریع شود و نقاط حادثه خیز بررسی شود، گفت: با توجه به اینکه فردا آخرین روز تعطیلات است و شاهد موج جدیدی از مسافرت‌ها خواهیم بود. پلیس راهور، راهداری، هلال احمر و اورژانس در خصوص تصادفات یک مراقبت ویژه صورت دهند و عوامل خود را تقویت کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مسؤلیت غرق‌شدگی ها در رودخانه‌ها با هلال احمر است و باید در این خصوص بدون فوت وقت اقدام کند.

کد خبر 750416

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور
  • توزیع سه میلیون و ۸۰۰ هزار پاکت شیر در مدارس
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال