Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: هنر و رسانه ها ابزارهای بسیار مهمی در پدیده های اجتماعی هستند و در این ایام نقش هنرمندان در ابعاد مختلف از جمله شور و هیجان و ایجاد سرمایه اجتماعی کم تر از اقدامات مدافعان سلامت نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ اختتامیه اولین جشنواره “امید و نشاط” و “رسانه”در موزه هنرهای صنعتی کرمان امشب برگزار شد؛ در این مراسم محمدرضا علیزاده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان کرمان در  ارتباط ویدوئو کنفرانسی گفت: در ایام کرونا هنرمندان و اصحاب رسانه در صحنه حضوری فعال داشتند از این رو شاهد تولیدات موثری از سوی این جامعه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تالار ۱۴ هزار متری سال آینده در کرمان ساخته می شود

وی ادامه داد: جامعه هنر و رسانه مثل همیشه با تولیدات خود تلاش کردند تا در جامعه ایجاد نشاط و شادی کنند از این رو هنرمندان از همان روزهای ابتدایی انتشار بیماری کرونابا تولید آثار گوناگون همگام با مدافعان سلامت قدم برداشتند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: آثار تولید شده توسط هنرمندان و اصحاب رسانه در رابطه با ایجاد روحیه نشاط و شادی جامعه، سوق دادن جامعه برای رعایت پروتکل های بهداشتی و از طرفی تقدیر از مدافعان سلامت بود.

علیزاده تاکید کرد: هنرمندان آثار خود را در همان روزهای ابتدایی انتشار بیماری کرونا و قبل از برگزاری این جشنواره آغاز کرده بودند از این رو این جشنواره با هدف تقدیر از جامعه هنری و رسانه ای برگزار شد.

وی عنوان کرد: طی رایزنی های انجام شده در سال آینده شاهد تالار ۱۴ هزار متری در کرمان هستیم.

رقابت ۴۰۰ اثر از هنرمندان داخل و خارج از استان در جشنواره ” امید و نشاط”

در ادامه وحید محمدی ، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نهادها و دستگاههای مختلف برای بحران کرونا فعالیت های گوناگونی انجام دادند که برخی وظایف عمومی و بر اساس پروتکل های بهداشتی بود و بخشی اختصاصی بوداز این رو کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در راستای فعالیت های ستاد مبارزه با کرونا انجام وظیه کرد.

وی ادامه داد: هنر و رسانه در زمینه آگاهی بخشی و انجام رسالت اجتماعی، اقناع مردمی در راستای مبارزه با کرونا فعالیت های خوبی انجام دادند.

محمدی عنوان کرد: جشنواره “امید و نشاط” زمینه خوبی بود تا هنرمندان بتوانند آثار خود را در این عرصه به نمایش درآورند، در این جشنواره قریب ۴۰۰ اثر از هنرمندان داخل استان و خارج از استان با موضوع مباریه با کرونا و نشاط بخشی به جامعه به رقابت پرداختند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: اگر چه هنرمندان بسیاری از آثار خود را برای آگاهی جامعه انجام دادند اما وظیفه خود دانستیم که ما نیز د رقالب برگزاری جشنواره از آنان حق شناسی کنیم.

وی ادامه داد: جشنواره رسانه نیز با همراهی اهالی رسانه و مطبوعات روبرو شد و در فضای مجازی عملکرد بسیار خوبی نشان داده شد و بسیار تاثیر گذار بود.

مهم ترین تبعات بیماری کرونا تاثیرات آن در حوزه ارتباطات است

در ادامه عباس تقی زاده مشاور رسانه ای استاندار کرمان و مدیر کل روابط عمومی استانداری گفت: جامعه ایرانی در بعد فردی و اجتماعی به امید و نشاط نیاز دارد که خوشبختانه جامعه رسانه و هنر در راستای این وظیفه مهم و در قالب این جشنواره تلاش کردند.

تقی زاده افزود: از مهم ترین تبعات بیماری کرونا تاثیرات آن در حوزه ارتباطات بود از طرفی جامعه با حجم زیادی از احساسات تلنبار شده ای که در این دوران نتوانست بروز کند، روبرو شده است.

وی عنوان کرد:بیماری کرونا نه تنها در حوزه ارتباطات بلکه ابعاد بسیار زیادی در حوزه اقتصاد گذاشته است  و اگر چه هنرمندان و اهالی رسانه نیز از این منظر دچار آسیب شدند امافداکارانه پا به میدان گذاشتند و مسئولیت اجتماعی خود را انجام دادند.

مشاور رسانه ای استاندار کرمان بیان کرد: در روزهای ابتدایی اگر چه همه در شوک بودیم اما اهالی رسانه و اهالی هنر در جهت آگاه سازی و ایجاد نشاز در جامعه به دنبال انجام وظیفه بودند.

تقی زاده اظهار کرد: اکنون با فرهنگ رسانه ای گسترده ای روبرو شده ایم، آموزش مجازی جزئی از زندگی خانواده ها شده است و تولیدات رسانه ای و رسانه به رسمیت شناخته شده است.

تلاش های جامعه هنر و رسانه کم تر از اقدامات مدافعان سلامت نیست

در ادامه علی اکبر معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت در ارتباط ویدئو کنفرانسی گفت:دنیای کرونایی دنیای عجیبی شده است و بزرگترین دغدغه بشریت در هر صنفی کرونا و عوارض آن شده است.

وی ادامه داد: در ابتدا فکر می کردیم کرونا بیماری جسمی است و راه حل و درمان آن در درمان های پزشکی می دیدیم اما اکنون شاهد هستیم عوارض این بیماری که بر باورها و رفتارها، ارتباطات بشریت و اقتصاد وارد کرده است تا کنون بدیلی نداشته است.

حق دوست با بیان این که بیماری کرونا یک پدیده اجتماعی است، توضیح داد: بعد اجتماعی بیماری کرونا بیش از بعد درمان آن قابل توجه است کرونا از این رو طبیعی است که برای درمان این بیماری نگاه اجتماعی به آن داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت  عنوان کرد: هنر و رسانه ها ابزارهای بسیار مهمی در پدیده های اجتماعی هستند و در این ایام نقش هنرمندان در ابعاد مختلف از جمله  شور و هیجان و ایجاد سرمایه اجتماعی کم تر از اقدامات مدافعان سلامت نبود.

وی تاکید کرد: در دورانی که سختی بر همه اقشار جامعه مستولی شده است و شاهد  فشار اقتصادی و کم شدن روابط اجتماعی هستیم، آرامشی که هنرمندان به جامعه می دهندقابل ستایش است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیماری کرونا انجام دادند هنر و رسانه امید و نشاط جامعه هنر رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه جلسه همفکری مسوولان فرهنگی و هنری البرز به میزبانی حوزه هنری این استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج، رئیس حوزه هنری البرز، معاون فرهنگی و هنری سپاه استان و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار شد.

این جلسه با هدف بحث، تبادل نظر و هماهنگی برای انجام اقدامات و برنامه های فرهنگی و هنری در استان البرز برگزار و در خصوص برپایی ششمین کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) تحت عنوان حدیث حسن نیز مباحثی مطرح و مقرر شد این اقدام فرهنگی در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر کرج ارسال و ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شود.

محمد مهرابی، رییس حوزه هنری استان البرز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه های فرهنگی و هنری استان گفت: باید با حمایت از هنرمندان بستر رشد روزافزون آنها را فراهم کنیم تا انگیزه این قشر برای فعالیت در این استان و کمک به ترویج فرهنگ و هنر انقلابی افزایش یابد زیرا با کمک هنرمندان می توانیم در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز هنرمندان را بازوان ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خواند و بیان کرد: همانگونه که در شهر و استان سایت اداری وجود دارد، لزوم ساخت یک سایت فرهنگی و هنری نیز به منظور ایجاد یک مجموعه منسجم جهت ساماندهی انجمن ها و فعالیت های هنری احساس می شود.

کد خبر 6092522

دیگر خبرها

  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌