Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژاپن در ۷ ماه اول سال جاری میلادی ۷۴.۹ میلیون تن نفت خام از طریق دریا وارد کرده است که ۱۳ درصد نسبت به ۸۶ میلیون تنی که در همین دوره در ۲۰۱۹ وارد شد کمتر است.

به گزارش  پول نیوز  به نقل از هلنیک شیپینگ نیوز، واردات نفت خام ژاپن طی چند سال گذشته به طور یکنواخت رو به کاهش بوده است. شرکت کشتیرانی بانچرو کوستا در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد ژاپن یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نفت جهان است که به خاطر تولید ناچیز داخلی، به شدت بر واردات تکیه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی دو دهه رشد پایین اقتصادی و مسن شدن و پایین آمدن جمعیت به علاوه افزایش کارآمدی انرژی باعث کاهش یکنواخت واردات نفت خام این کشور شده است.

 

واردات نفت خام ژاپن 5.4 درصد در کل سال 2018 کاهش داشت و به 149.2 میلیون تن رسید. این رقم 2.3 درصد دیگر در 2019 پایین آمد و به 145.8 میلیون تن رسید. ژاپن از جمله کشورهایی بود که توانست به خوبی همه‌گیری ویروس کرونا را کنترل کند. ولی تأثیر همه گیری این ویروس بر اقتصاد ژاپن بسیار قابل ملاحظه بوده است، مخصوصاً از نظر کاهش تقاضا برای صادرات این کشور.

 

طبق گزارش بانچرو کوستا، ژاپن در 7 ماه اول سال جاری میلادی 74.9 میلیون تن نفت خام از طریق دریا وارد کرده است که 13 درصد نسبت به 86 میلیون تنی که در همین دوره در 2019 وارد شد کمتر است.

 

این شرکت اعلام کرد شرایط واردات از ماه مه رو به وخامت گذاشته است. واردات نفت خام ژاپن در ماه مه سال جاری میلادی تا 10.1 میلیون تن کاهش یافت که 12.9 درصد کمتر از ماه آوریل و 17.4 درصد کمتر از همین ماه در سال گذشته بود. واردات ژاپن در ژوئن کاهش بیشتری یافت و به 7.3 میلیون تن رسید یعنی 27.2 درصد کمتر از ماه قبل و 33.3 درصد کمتر از همین ماه در سال گذشته. واردات نفت ژاپن در جولای یک افزایش نسبی داشت و به 9.3 میلیون رسید. این رقم 27.2 درصد بیشتر از ماه قبل بود ولی هنوز هم 25.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.

 

ژاپن همواره به واردات از خاورمیانه وابسته بوده است. 91.5 درصد از واردات نفت ژاپن در 7 ماه اول سال جاری میلادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است. واردات این کشور از عربستان 11.4 درصد در این مدت نسبت به سال قبل کاهش داشت و به 28.8 میلیون تن رسید، در حالی که سال گذشته برابر با 32.2 میلیون تن بود. عربستان سعودی در حال حاضر 38.4 درصد از واردات نفت ژاپن را تشکیل می دهد.

 

واردات نفت ژاپن از آمریکا در سال جاری میلادی کاهش چشمگیری داشته و 77 درصد در 7 ماه ابتدایی سال جاری نسبت به 2019 پایین آمده است. ژاپن در این دوره تنها 0.6 میلیون تن نفت از آمریکا وارد کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز نفت ژاپن کرونا آمریکا عربستان سعودی واردات سال جاری میلادی واردات نفت ژاپن میلیون تن رسید واردات نفت خام درصد کمتر سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت

براساس داده‌های شرکت تحقیقات نفت ال‌اس‌ئی‌جی، واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی نشان داد واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل نسبت به ماه مارس کاهش یافت و حتی افزایش واردات چین هم نتوانست خرید نفت دیگر کشورهای این منطقه را جبران کند.

براساس این داده‌ها، واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل روزانه ۲۶ میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه بود که نسبت به ۲۷ میلیون و ۳۳۰ هزار بشکه واردات روزانه نفت این قاره در ماه مارس کاهش داشته و به‌طور تقریبی با مقدار واردشده در ماه فوریه مشابه است. آسیا در ماه فوریه ۲۶ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه نفت در روز وارد کرد.

داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی همچنین نشان داد واردات نفت خام آسیا در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۴ حدود ۲۷ میلیون و ۳۰ هزار بشکه در روز بود که تنها ۳۰۰ هزار بشکه نسبت به واردات روزانه این قاره در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش داشته است.

این بدان معناست که واردات نفت خام آسیا با سرعتی بسیار کمتر از پیش‌بینی نهادهایی همچون سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حال رشد است.

اوپک در گزارش چشم‌انداز بازار نفت در ماه آوریل پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ روزانه ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نسبت به سال پیش میلادی افزایش می‌یابد که یک میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه در روز آن مربوط به کشورهای غیر عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در آسیاست.

اوپک پیش‌بینی می‌کند تقاضای نفت چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، در سال ۲۰۲۴ میلادی ۶۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

با این‌ حال، داده‌های رسمی اداره گمرک چین برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ و برآورد شرکت ال‌اس‌ئی‌جی برای واردات ماه آوریل نشان می‌دهد که واردات نفت خام این کشور در بازه ماه‌های ژانویه تا آوریل حدود ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه در روز بود که ۲۹۰ هزار بشکه در روز بیشتر از داده‌های اداره گمرک چین در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ است.

دیگر خبرها

  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • در آمریکا چه خبر است؟