Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:29:43 GMT

رتبه قزوین در فضای کسب‌وکار ۹ پله نزول کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۷۲۸۶

رتبه قزوین در فضای کسب‌وکار ۹ پله نزول کرد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت:‌ بر اساس گزارش پانزدهم پایش ملی محیط کسب‌وکار که به‌تازگی منتشر شده استان قزوین از رتبه سوم در زمستان ۱۳۹۸ به رتبه ۱۲ در پایان بهار ۱۳۹۹ نزول کرده است. - اخبار استانها -

فرزین بهنامی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه قزوین در مقایسه با میانگین کشوری وضعیت بهتری در حوزه کسب‌وکار دارد، اظهار داشت: استان قزوین با کسب نمره 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

92 از 10 در مقایسه با نمره میانگین کشوری که 6.01 است، وضعیت بهتری دارد و توانسته رتبه 12 در فضای کسب‌وکار را بین 32 استان‌ کشور کسب کند.

وی علت عمده وجود نوسان در رتبه‌های استان را وجود تغییرات در میزان مشارکت پاسخگویان در طرح پایش ملی دانست و اضافه کرد: برای نمونه نمونه نرخ پاسخگویی در زمستان 98 که استان رتبه سوم را در حوزه کسب‌وکار کسب کرده 34 درصد بوده؛ در حالی که در فصل بهار همین نرخ 68 درصد بوده است.

بهنامی‌فر ادامه داد: اما آنچه که در استان با زیرشاخص شروع کسب‌وکار مرتبط بوده و از جمله چالش‌های استان قزوین در گزارش‌های فصلی پایش ملی محیط کسب‌وکار بوده، بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین، مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب‌وکار و موانع در فرآیندهای اداری و اخذ مجوزهای کسب‌وکار در دستگاه‌های اجرایی است.

قزوین رتبه سوم‌‌کشور در وضعیت محیط کسب‌‌وکار را داردمجوز 27 کسب‌وکار از طریق پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان قزوین صادر می‌شوداحداث 2 شهرک صنعتی جدید توسط بخش خصوصی در قزوین/ 5 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود

این مقام مسئول با اشاره به اقداماتی که تاکنون در استان برای رفع این موانع و مشکلات به‌عمل آمده است، گفت: اولین اقدام مهم در این حوزه استقرار پنجره واحد سرمایه‌گذاری است که تاکنون 32 مجوز سرمایه‌گذاری از طریق این سامانه توسط 31 دستگاه اجرایی استان صادر شده است.

بهنامی‌فر شناسایی قوانین و مقررات زائد را از دیگر اقدامات برای رفع موانع حوزه کسب‌وکار در قزوین عنوان کرد و افزود: این قوانین و مقررات زائد بعد از احصا به دبیرخانه هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در وزارت اقتصاد و دارایی ارسال می‌شوند.

وی از استقرار سامانه‌های دادور و یاور در استان خبر داد و یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی با استفاده از سامانه‌های دادور و یاور که اولی برای رسیدگی به شکایت‌ها درباره صدور مجوز کسب‌وکار و دومی برای مشاوره در این حوزه است، باید 7 روزه پاسخ شکایات و 5 روزه پاسخ مشاوره‌ها را بدهند.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین رکود اقتصادی بیشتر بخوانید... احداث ۲ شهرک صنعتی جدید توسط بخش خصوصی در قزوین/ ۵ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود قزوین رتبه سوم‌‌کشور در وضعیت محیط کسب‌‌وکار را دارد مجوز ۲۷ کسب‌وکار از طریق پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان قزوین صادر می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... احداث ۲ شهرک صنعتی جدید توسط بخش خصوصی در قزوین/ ۵ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود قزوین رتبه سوم‌‌کشور در وضعیت محیط کسب‌‌وکار را دارد مجوز ۲۷ کسب‌وکار از طریق پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان قزوین صادر می‌شود واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین رکود اقتصادی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶ قلوها در کرج / حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت ۳ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ ۴ آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شیراز/ تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش ۵ آخرین وضعیت پیشرفت سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان/ افتتاح فاز نخست طرح تا پایان امسال‌ ۶ مراسم شیرخوارگان حسینی بدون حضور مردم در حرم شاهچراغ برگزار می‌شود ۷ بختیاری‌زاده: حمایت مدیران شهر خوردو برای کنار گذاشتن رحمتی، دفاع از اصول فوتبال بود/ نساجی ساده بازی می‌کند ۸ شهردار شهرکرد: به دنبال ایجاد وفاق اقوام در شهرکرد هستیم مهمترین اخبار استانها جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت تولد ۶ قلوها در کرج / حال مادر ‌و نوزادان مساعد است معاون درمان وزارت بهداشت: کرونا فعلا دارویی برای ‌درمان ندارد / خطر ابتلا در کمین سالمندان، بیماران زمینه‌ای ‌و ‌‌کودکان‌ وزیر راه و شهرسازی: ۵۳۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند مهمترین اخبار تسنیم وزیر اطلاعات: در مبارزه با تروریسم حرف اول را می‌زنیم/اگر حمایت‌های رهبری نبود، دولت چندین بار زمین می‌خورد روسیه با استناد به بیانیه ترامپ ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام را زیر سؤال برد هشدار سناتورهای آمریکایی به ترامپ درباره برنامه هسته‌ای و موشکی عربستان نماینده حزب الله : حقیقت ترور حریری باید مشخص شود/ به کمک مردم لبنان از فتنه و چالش‌های خطرناک عبور کردیم فتاح: عذرخواهی می‌کنم؛ جانب انصاف را رعایت نکردم + فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین رکود اقتصادی استانداری قزوین رکود اقتصادی پنجره واحد سرمایه گذاری استان قزوین رتبه سوم کسب وکار محیط کسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در این استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رتبه دوم کشوری برای انتقال خون خراسان شمالی اظهار کرد: انتقال خون استان رتبه دوم در دو بخش رشد اهدای خون، رشد اهدای خون بانوان و رتبه دوم در شبکه ملی خون رسان را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل اهداکنندگان خراسان شمالی در تامین خون استان و بخشی از کشور تصریح کرد: انتقال خون خراسان شمالی به برکت حضور اهداکنندگان خیرخواهی که همیشه همراه بیماران بودند در سال گذشته در دو بخش مهم و یک بخش حیاتی حائز رتبه دوم کشوری در تامین خون و فرآورده های خونی شد.

دکتر نوری با بیان اینکه در فصول مختلف به خصوص فصول سرد سال میزان اهدای خون به طور چشمگیری کاهش می یابد اهداکنندگان استان با آگاهی از این موضوع زمستان امسال برای تامین خون استان و شبکه ملی خونرسان کشور سنگ تمام گذاشتند به طوری که استان خراسان شمالی بعد از استان لرستان در رتبه دوم مشارکت در شبکه ملی خون رسان قرار گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته میزان اهدای خون در استان بیش از ۱۶ درصد با افزایش روبرو بود و این در حالی است که در این شاخص هم رتبه دوم کشوری از آن خراسان شمالی شد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: رشد اهدای خون بانوان که از موارد قابل اهمیت در سازمان انتقال خون ایران نیز به شمار می رود در استان با رشد هشت درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • خیرونا برد، بارسا یک پله سقوط کرد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟