Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، این مرد ۳۰ ساله که به اتهام سرقت ۵۰۰ دستگاه کامپیوتر خودرو دستگیر شده است انگیزه خود را از این سرقت‌ها جمع کردن پول برای خرید خانه عنوان کرد.

وی گفت: قبلاً ۴ بار به اتهام سرقت دستگیر شده بودم. من از کودکی در مکانیکی کار می‌کردم و با همه قطعات خودرو آشنایی کامل داشتم وقتی بزرگ‌تر شدم برای خودم مغازه‌ای اجاره و کار مکانیکی می‌کردم تا این‌که مدتی قبل ازدواج کردم بعد هم که کرونا آمد و کار و کاسبی و دخل و خرجم جور درنمی‌آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی دنبال این بودم که خانه‌ای بخرم و زندگی خوبی داشته باشم این شد که به فکر سرقت افتادم.

اوایل امسال تصمیم گرفتم کارگری استخدام کنم تا او مغازه را بچرخاند و خودم به دزدی بروم. هر روز هشت صبح به بهانه مغازه رفتن از خانه خارج می‌شدم و تا شب در خیابان‌ها با موتورسیکلتم پرسه می‌زدم. خودروهایی را که در مناطق خلوت شهر پارک شده بود انتخاب می‌کردم و از آنجا که در شناسایی کامپیوترهای خودروهای داخلی و برق خودرو حرفه‌ای بودم بلافاصله در کاپوت را باز و کامپیوتر خودرو را سرقت می‌کردم. روزانه ۴ تا ۷ خودرو را شکار می‌کردم و درآمد خوبی داشتم.

متهم گفت: کامپیوترهای سرقتی را پس از تنظیم دوباره از طریق اتوبوس‌های بین شهری برای مالخرانی که با آن‌ها در یک کانال تلگرام آشنا شده بودم در استان‌های دیگر می‌فرستادم. از ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان کامپیوترها را می‌فروختم و در عرض ۵ ماه ۳۰۰ میلیون تومان به جیب زدم در حالی که درآمدم از مغازه در این مدت ۴۰ میلیون تومان هم نبود.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت، با بیان این‌که متهم به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران بازداشت شده است، گفت: ارزش تقریبی سرقت‌ها بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده و به ‌دنبال اظهارات سارق یکی از خریداران اموال مسروقه در محدوده مرکزی شهر تهران دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

وی افزود: متهمان نیز با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری سایر متهمان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.

کد خبر 541947 برچسب‌ها سارق پلیس - آگاهی حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سارق پلیس آگاهی حوادث ایران میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر

 فرمانده انتظامی شهرستان فرخ شهر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم کابل برق موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل این یگان قرار گرفت که با انجام کار‌های اطلاعاتی و بررسی صحنه‌های وقوع جرم و تحقیقات میدانی سارقان را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در چندین عملیات منسجم و ضربتی در مخفیگاه شان دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید

کشف ۶ فقره سرقت و دستگیری یک متهم در لردگان

سرگرد سعید شریف زاده افزود: سارقان پس از مواجه شدن با ادله و مستندات موجود چاره‌ای جزء اعتراف نداشته اند و به ده‌ها فقره سرقت در سطح استان اعتراف کرده اند و در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و با قرار مناسب روانه زندان شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • حمله دزدان به یک سلبریتی دیگر در اتوبان چمران؛ پیگیری نمی‌کنم! +تصویر
  • جزئیات جدید از ماجرای دستگیری زنجیر کش بی آرتی
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد