Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:39:58 GMT

۶۷ درصد معادن حوزه ترشیز در کوهسرخ واقع شده‌اند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۷۷۸۴

۶۷ درصد معادن حوزه ترشیز در کوهسرخ واقع شده‌اند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان کوهسرخ گفت: با وجود اینکه ۶۷ درصد معادن حوزه ترشیز در شهرستان کوهسرخ واقع شده‌اند اما بسیار از آن‌ها غیر فعال هستند.

رضا رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ارتقاء بخش کوهسرخ به شهرستان نشان می‌دهد که دولت توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد، خوشبختانه با حضور استاندار خراسان رضوی در استان اتفاق خوشایندی تحت عنوان مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی افتاد، با وجود معین‌هایی که در شهرستان داریم ایجاد اشتغال، تولید و کارآفرینی را آغاز نموده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با پتانسیل‌هایی که در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، دامپروری، معادن، میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی شهرستان کوهسرخ داریم قطعاً اتفاقات خوشایندی در آینده خواهد افتاد.

فرماندار کوهسرخ تأکید کرد: کوهسرخ جز با دست مردمان خود، سرمایه‌های اجتماعی و انسان‌های منطقه ساخته نخواهد شد، اگر بتوانیم از ظرفیت نیروی انسانی که در منطقه داریم به‌ درستی در تبیین مثلث توسعه مثلث اقتصادی فرهنگی استفاده کنیم بدون شک مهاجرت‌ها کمتر و ظرفیت‌ها بالفعل می‌شوند.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه ۶۷ درصد معادن حوزه ترشیز در شهرستان کوهسرخ واقع شده‌اند در همین خصوص یکی از معین‌های اقتصادی به صورت تخصصی به این بخش وارد شده و  حدود سه هفته قبل تفاهم‌نامه‌ای به امضاء رسیده است.

رمضانی تصریح کرد: هر چند بر اساس آمار اداره صمت شهرستان کوهسرخ دارای ۲۳ معدن است ولی معتقدم ۴ معدن بیشتر فعال نیست، گاه برداشت‌های غیر اصولی صورت گرفته که حتی برای خود بهره‌برداران هم مشکل‌ساز شده است، اگر تمامی این معادن فعال شوند به‌ صورت مستقیم و غیر مستقیم اتفاق‌های خوبی را در حوزه اشتغال شاهد خواهیم بود.

رمضانی در ادامه با بیان اینکه شهرستان کوهسرخ آینده درخشانی دارد از جامعه علمی، اقتصادی و فرهنگی کوهسرخ خواست؛ سرمایه‌های سرگردان داخل روستاها و سرمایه‌های خودشان را در قالب تعاونی‌ها جمع‌آوری کنند تا در آینده بتوانیم پروژه‌های قابل قبولی را در شهرستان تعریف کنیم.

وی همچنین ایجاد صنایع تبدیلی، صنایع بسته‌بندی، کشاورزی‌های نوین، کشت‌های گلخانه‌ای، فعال‌سازی معادن، شهرک‌های گردشگری، استفاده بهتر از اماکن برای جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی را در رفع مشکلات و رونق شهرستان راهگشا دانست و گفت: این اقدامات در معیشت و اقتصاد مردم شهرستان نوپا تأثیری بیشتری از گذشته خواهد داشت.

فرماندار کوهسرخ همچنین گفت: با توجه به کمبود آب در منطقه و نبود چاه‌های کشاورزی و بالا بودن سنگ‌بستر می‌طلبد در آموزش و ترویج و اجرای روش‌های نوین آبیاری توسط متولیان تلاش بیشتری شود.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقتصاد منطقه که بر پایه دامپروری و کشاورزی است ایجاد مجتمع‌هایی می‌تواند کمک شایانی به دامپروری و کشاورزی شهرستان داشته باشد.

رمضانی تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ شهرستان کوهسرخ ۲۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۲۸ روستا دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معادن منطقه ترشیز کوهسرخ شهرستان کوهسرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس

فرماندار شهرستان سلماس با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولاچای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ذبیح‌الله کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدررفت منابع آبی شهرستان سلماس با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی، نخستین مرحله رهاسازی آب سد زولاچای ، یکم خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: این امر به جهت تأمین حق‌آبه کشاورزان صورت می‌گیرد و با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری، بهترین استفاده را در کشت جو، گندم و دانه‌های روغنی دارد.

فرماندار شهرستان سلماس در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته شده است.

کاظمی تصریح کرد: این میزان آب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: آب حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی این شهرستان از سدهای زولا و دریک تأمین می‌شوند.

کد خبر 748699

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد