Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@12:33:39 GMT

حاشیه کارون بستر ساخت و سازهای غیر مجاز شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۸۰۷۸

مسعود باقرزاده کریمی مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت رود کارون اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند از دستگاه‌های مختلف برای تخصیص حقابه و نیاز‌های اکولوژیکی رودخانه کارون، حق مطالبه کند.

وی افزود: به دلیل اینکه رودخانه کارون به رودخانه بشار و دهانه خلیج فارس می‌ریزد باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقرزاده کریمی گفت: بخش‌ وسیعی از حاشیه رود کارون به عنوان تالاب محسوب می‌شود، به همین دلیل این رودخانه از نظر اکولوژیکی برای محیط زیست اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حاشیه رود کارون وضعیت این رودخانه بسیار در خطر است، افزود: این ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اطراف رود کارون علاوه بر ورود فاضلاب به رودخانه، به تشدید وقوع سیلاب‌ در منطقه نیز منجر می‌شوند.

مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان محیط زیست گفت: به گفته برخی از منابع، شهرداری اهواز نیز در فکر احداث تأسیساتی در وسط رودخانه بود که سازمان محیط زیست طی مذاکرات و جلساتی به این اقدام معترض بود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رود کارون محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟