Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز پنجشنبه سی‌ام مرداد ی در دومین نوبت برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها سال ۹۹، حدود ۱۱ هزار داوطلب در گروه علوم ریاضی و حدود ۱۸ هزار داوطلب در گروه علوم انسانی در استان اصفهان به رقابت پرداختند.

امسال حدود ۸۴ هزار و ۵۰۰ داوطلب در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در استان اصفهان ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته حدود یک و نیم درصد افزایش یافت؛ داوطلبان گروه علوم ریاضی حدود ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد و گروه علوم انسانی حدود ۲۲ درصد از کل داوطلبان کنکور سراسری در استان اصفهان را تشکیل می‌دهند.

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نوبت دوم کنکور سراسری امروز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ۲۶ شهر و حدود ۴۰ حوزه امتحانی در سراسر استان اصفهان آغاز شد.

محمدرضا ایروانی افزود: امروز هیچ داوطلبی که در خوداظهاری از ابتلا به بیماری کرونا خبر داده باشد یا در بیمارستان و شرایط ویژه در آزمون شرکت کند، نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه کنکور سراسری گروه هنر دیروز برگزار شد، گفت: حدود ۱۰ هزار داوطلب برای این رشته در استان اصفهان ثبت نام کرده بودند اما حدود ۲۵ درصد آنها در آزمون غایب بودند که با توجه به اینکه سال‌های گذشته نیز بطور معمول غایبان گروه هنر زیاد بود، امسال چندان تفاوتی احساس نمی‌شد.

ایروانی خاطرنشان کرد: دیروز نیز داوطلب مبتلا به کرونا در اصفهان که در بیمارستان در آزمون شرکت کند نداشتیم اما در یک مورد، داوطلبی که بدلیل دمای بدنش، مشکوک تشخیص داده شد در مکان مجزا و جدا از سایر داوطلبان در آزمون شرکت کرد.

وی با بیان اینکه داوطلبان کنکور در اصفهان شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند، تصریح کرد: اما با وجود همه تذکرها و توصیه‌ها همچنان شاهد حضور خانواده‌ها هستیم و از آنها می‌خواهیم که در ۲ روز باقیمانده کنکور به محل آزمون نیایند.

بیشترین تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان اصفهان در گروه علوم تجربی با حدود ۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر هستند که نوبت آزمون آنها فردا جمعه سی و یکم مرداد است؛ شنبه یکم شهریور نیز آزمون سراسری گروه زبان خارجی برگزار خواهد شد.

کنکور سراسری ۹۹ با رقابت بیش از یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر از بیست و نهم مرداد جاری آغاز شد و تا اول شهریور امسال در ۳۹۲ شهر برگزار می‌شود.

اصفهان با حدود ۱۷۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی با ۲۱۳ هزار دانشجو و هفت هزار عضو هیات علمی، دومین استان دانشگاهی کشور است؛ این استان حدود هفت درصد از کل دانشجویان کشور را در خود دارد.

بیماری کرونا از اسفند سال گذشته در کشور شیوع پیدا کرد و تاکنون بیش از ۳۴۷ هزار نفر به‌طور قطعی به آن مبتلا شدند و شمار جان‌باختگان کرونا به بیش از ۱۹ هزار نفر رسید؛ شیوع این بیماری باعث به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌ها شد.

برچسب‌ها آزمون سراسری دانشگاه اصفهان اصفهان پروندهٔ خبری توصیه هایی به داوطلبان کنکور در روزهای کرونایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری دانشگاه اصفهان اصفهان آزمون سراسری دانشگاه اصفهان اصفهان استان اصفهان داوطلبان کنکور کنکور سراسری آزمون سراسری هزار داوطلب گروه علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون مجدد داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه در ۲۱ اردیبهشت ماه

 با توجه به وقوع سیل در این شهرستان و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان در روز برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی (صبح پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶)، مقرر شد برای مساعدت با این داوطلبان مجدداً از آنها در روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد بعمل آید. 

 کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرآیند آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ شروع خواهد شد.

لازم به ذکر است که همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) می‌توانند در آزمون مجدد شرکت کنند.

بدیهی است آن دسته از داوطلبانی که در آزمون تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ حاضر در جلسه آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم‌انسانی بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان (روز پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶) باطل شده و نتیجه آزمون مجدد (به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱) برای آنها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آزمون مجدد داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه در ۲۱ اردیبهشت ماه
  • اطلاعیه برگزاری آزمون مجدد از داوطلبان شهرستان زیرکوه (از استان خراسان جنوبی)
  • برگزاری مجدد آزمون در این شهر
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • کنکور در این شهر دوباره برگزار می‌شود
  • آزمون مجدد برای کنکوری‌های «زیرکوه» ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان