Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌ و بلوچستان از تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی میان این دانشگاه و وزارت عالیه کشور افغانستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، کنسول کشور افغانستان در زاهدان با هدف بررسی زمینه‌های همکاری علمی و پژوهشی میان وزارت عالیه این کشور با دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانعلی میر در این دیدار که در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: رابطه کشور دوست و همسایه افغانستان با کشور ایران ریشه در گذشته و تاریخ دارد و دو کشور مشترکات زیادی به لحاظ ابعاد فرهنگی اسلامی با هم دارند و امید داریم این دیدار منشأ تبادل مناسبات علمی و فرهنگی دینی و مذهبی میان دو کشور باشد.

توسعه آموزش عالی توسط دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان / راه‌اندازی 200 رشته، 3 مرکز تحقیقاتی و یک مرکز بین‌الملل جدیدجهانگیری:‌ دولت نمی‌تواند مسائل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی را نادیده بگیردخاکی صدیق: نمره خوبی به آموزش عالی در بحث مقابله با کرونا می‌دهم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ضمن تشریح توانمندی‌ها و امکانات موجود دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، این دانشگاه را مجموعه پیشرو در آموزش عالی استان دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌ و بلوچستان با 7 واحد و مرکز و 27 پردیس آموزشی تاکنون نقش ارزنده‌ای در گسترش مبانی علمی در استان ایفا کرده و تجربیات موفق زیادی در زمینه علمی دارد که این توانمندی و تجربه موفق می‌تواند زمینه پرورش نیروی متخصص و مورد نیاز کشور افغانستان را هم فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند شرایط تاسیس واحد دانشگاهی در استان زرنج افغانستان را برای تسهیل تحصیل داوطلبان افغانستانی در کشور دوست و همسایه فراهم کند و در واقع با امکاناتی که دانشگاه آزاد دارد این امر در کوتاهترین زمان قابل تحقق است.

میر بیان کرد: در زمینه جذب دانشجو در داخل کشور ایران نیز دانشگاه آزاد اسلامی سیستان‌ و بلوچستان شرایط مناسب و امکانات رفاهی لازم جهت تامین خوابگاه متاهلی ویژه دانشجویان خارجی و همچنین امکانات آموزشی و تجهیزات مدرن را در راستای پرورش نیروی متخصص برای کشور افغانستان را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی شرایط جذب دانشجو خارجی فراهم است، تصریح کرد: جهت گسترش دامنه فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی دو کشور زمینه انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی میان دانشگاه آزاد استان سیستان و بلوچستان با وزارت عالیه افغانستان فراهم شده و مفاد آن در دست  بررسی است.

انتهای پیام/392/ش

R7843/P/S6,65/CT11 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید... نحوه پذیرش دانشجوی بین المللی در دانشگاه آزاد اعلام شد شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد کردستان توانایی رسیدن به مرحله تجاری‌سازی را دارند معاون رئیس‌جمهور: سرای نوآوری در دانشگاه آزاد کردستان راه‌اندازی می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نحوه پذیرش دانشجوی بین المللی در دانشگاه آزاد اعلام شد شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد کردستان توانایی رسیدن به مرحله تجاری‌سازی را دارند معاون رئیس‌جمهور: سرای نوآوری در دانشگاه آزاد کردستان راه‌اندازی می‌شود واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶ قلوها در کرج / حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت ۳ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ ۴ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۵ آخرین وضعیت پیشرفت سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان/ افتتاح فاز نخست طرح تا پایان امسال‌ ۶ خوزستان به ۱۰ میلیون عدد ماسک در دهه اول محرم نیاز دارد ۷ امام جمعه قزوین در گفت‌وگو با تسنیم: عاشقان امام حسین(ع) بهداشت را در عزاداری‌ها به خوبی ‌رعایت خواهند کرد + فیلم ۸ ۴۴۲ انبار و واحد صنعتی خطرزا در استان قزوین شناسایی شد مهمترین اخبار استانها بی‌توجهی میراث فرهنگی به میراث کهن ایران / قصه پرغصه تخریب خانه‌های تاریخی در آران و بیدگل + فیلم بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از سکوهای ۱۳A و ۱۳C در پارس جنوبی / برداشت گاز ایران روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب ‌افزایش یافت لحظه اعلام خبر بازگشت پیکر شهید تازه تفحص شده به خانواده‌اش پس از ۳۴ سال فراق / نهاوند ‌عطر شهادت گرفت + فیلم استاندار مرکزی در پاسخ به تسنیم: واگذاری آذراب منفی شد‌ / هپکو ‌مشکل ضمانت دارد / تولید گریدر در هپکو آغاز می‌شود مهمترین اخبار تسنیم وزیر اطلاعات: در مبارزه با تروریسم حرف اول را می‌زنیم/اگر حمایت‌های رهبری نبود، دولت چندین بار زمین می‌خورد واکنش کرملین به امتناع آمریکا از شرکت در نشست سران درباره ایران اعتراض حزب مردم به احتمال جدا شدن شهر کراچی از ایالت سند لحظه اعلام خبر بازگشت پیکر شهید تازه تفحص شده به خانواده‌اش پس از ۳۴ سال فراق / نهاوند ‌عطر شهادت گرفت + فیلم بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از سکوهای ۱۳A و ۱۳C در پارس جنوبی / برداشت گاز ایران روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب ‌افزایش یافت درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان دانشگاه آزاد اسلامی سیستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان دانشگاه آزاد کردستان دانشگاه آزاد سیستان دانشگاه آزاد کشور افغانستان آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست «ارتباط صنعت با دانشگاه» در راستای اجرایی کردن رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور حسین خدابخش‌زاده معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه و فضل‌الله شریف ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه برگزار شد.

باتوجه به راهبرد‌های کلان دانشگاه و توسعه فعالیت‌های فناورانه در زیست‌بوم‌های منطقه‌ای با تأکید بر توسعه اشتغال، رویداد صدرا با ایجاد ارتباط جامعه دانشگاهی و صنعت تشکیل شد.

در قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های علمی مراکز آموزش عالی کشور به پاسخگویی مسائل اجتماعی، فرهنگی و صنعتی تأکید شده است.

به همین دلیل ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارای اهمیت است و موضوع ارتباط صنعت با دانشگاه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها به سوی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله درباره توسعه دانش و فناوری در صنایع اقتصادی و تولیدی بوده که عوامل موثر برای بهبود این ارتباط ضروری است.

محور‌های اصلی نشست مذکور ارتباط صنعت با دانشگاه و چرایی ضرورت این ارتباط، انتظارات از ارتباط بین صنعت با دانشگاه و آسیب‌شناسی ارتباط صنعت با دانشگاه بود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در این نشست اظهار کرد: سیاست اجرایی رویداد صدرا در دانشگاه اساتید و دانشجویان را به سمت انجام کار‌های تحقیقاتی طرح‌های برون‌دانشگاهی و هدایت و حمایت پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های مقطع دکتری در صنعت سوق می‌دهد.

حسین رضایی متذکر شد: نقش‌آفرینی صنعت با موضوعات مسئله‌محور در این روند به سوی صنایع کشیده می‌شود و این دانشگاه را به صنایع نزدیک‌تر می‌کند.

شریف‌ثانوی رئیس خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار ضعیف شده، بیان کرد: خانه صنعت و معدن شهرستان تربت‌حیدریه آمادگی دارد با استفاده از تجارب و تخصص‌های استادان مسائل و مشکلات را بیان کرده تا پس از بررسی خروجی مطلوب علمی و کاربردی تهیه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه هم تشریح کرد: دانشگاه می‌تواند با شناخت میدانی دقیق و با تکیه بر رشته‌های تحصیلی دایر در دانشگاه در شعاع وسیع‌تری به لحاظ جغرافیایی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و مشکلات و نیاز‌های صنایع را رصد، شناسایی و دسته‌بندی و سپس براساس اولویت‌بندی مشاغل حساس که اهمیت بیشتری دارند و مورد نیاز مردم است را در قالب کارگاه‌های آموزشی ارائه کند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه هم از اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت و معدن در دانشگاه و خانه صنعت و معدن خبر داد.

خدابخش‌زاده سپس گفت: تعامل میان صنعت و دانشگاه شناخت ظرفیت‌ها و راه‌های تقویت ارتباط موثر و تعامل مستمر طرفین و راهکار‌هایی که دانشگاه می‌تواند در حوزه کشاورزی و صنایع و معادن نمود داشته باشد.

در پایان مقرر شد در جلسات آینده درباره تشکیل تیم‌های تخصصی توسط اعضای هیئت علمی، برگزاری کارگاه سرفصل‌های نظام مهندسی برای فارغ‌التحصیلان و آموزش مشاغل حساس و مورد نیاز جامعه هدف، تسهیل معرفی دانشجویان برای کارآموزی در صنایع و معادن، اجرای طرح‌های برون دانشگاهی و تحقیقاتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری جلسات مستمر و حضور فعال تا برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه، حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های مقطع دکتری که درباره نیاز‌های صنایع و معادن شهرستان انجام می‌شود در جلسات آینده بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه