Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@18:03:42 GMT

آبیاری فضای سبز سنندج با آب غیرشرب

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۹۰۶۸

آبیاری فضای سبز سنندج با آب غیرشرب

ناظر تاسیسات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: در دو سال گذشته تمام فضاهای سبز و پارک‌های احداثی جدید این شهر، از منابع آبی غیر شرب آبیاری شده و این رویه در آینده نیز ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، شاهین بهزادی اظهار کرد: از دو سال پیش تمام فضای سبز جدید ایجاد شده در سنندج بدون استفاده از آب شرب آبیاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۸۰ هکتار فضای جدید با همین رویکرد احداث شد و از منابع آبی جایگزین مانند آب‌های سطحی، چاه و چشمه برای آبیاری آنها استفاده می‌شود.

بهزادی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹۰ هکتار فضای سبز در این شهر وجود دارد و احداث ۴۰ هکتار دیگر نیز در دست اجراست، اضافه کرد: از ۲۹۰ هکتار فضای سبز موجود حدود ۲۵ تا ۳۰ هکتار آن با آب شرب آبیاری می‌شود البته برای آبیاری هر هکتار فضای سبز، سالانه ۱۸ هزار مترمکعب آب شرب شهری مصرف می‌شود که حدود سه میلیون مترمکعب در سال است.

ناظر تأسیسات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج به وجود انشعاب‌های مجاز و غیرمجاز برای آبیاری فضای سبز اشاره کرد و یادآور شد: در چند سال اخیر تعداد انشعاب‌های غیرمجاز را حدود ۷۰ درصد کاهش دادیم و مابقی انشعاب‌ها نیز به تدریج تا سال آینده جمع‌آوری می‌شود.

بهزادی ضمن اشاره به اجرای مطالعات برای شناسایی چشمه‌ها و قنات‌های این شهر و جایگزینی منابع آبی جدید مورد نیاز پارک‌ها و فضای سبز به جای آب شرب، گفت: جمع‌آوری آب چشمه‌های خیابان آبیدر، عمارت خسروآباد و چشمه مسجد قرادیان از جمله این طرح‌هاست که ۹۰ درصد کارها انجام و برآورد ریالی نیز مشخص شده است.

وی با بیان اینکه چشمه‌های بلوار کردستان (محدوده دره حاجی نسه) سنندج نیز ظرفیت تأمین ۵۰ لیتر در ثانیه آب دارد، تاکید کرد: این نقطه از شهر به تنهایی می‌تواند آب مورد نیاز برای آبیاری ۱۰ هکتار فضای سبز را تأمین کند.

ناظر تأسیسات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج به پیشنهاد طرح استفاده از آب برگشتی تصفیه‌خانه آب سنندج برای آبیاری فضای سبز شمال این شهر اشاره کرد و افزود: قرار است خط انتقال چهار کیلومتری با دبی ۵۰۰ مترمکعب از تصفیه‌خانه ننله برای آبیاری ۲۵ هکتار فضای سبز شمال شهر از جمله تپه شب‌بو اجرا شود که قرارداد بسته شده و آماده برای تأمین بودجه ۶۰ میلیارد ریالی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 439921

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری شهرداری مشارکت شهروندان شهر فضاي سبز شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هکتار فضای سبز برای آبیاری فضای سبز آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در راستای تداوم اجرای برنامه کاشت ۶۰۰ هکتاری فضای سبز، ۵۰ هکتار از اراضی مجموعه عینالی تحت کاشت انواع گونه‌های گیاهی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سیامک آسیایی صبح امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: با توجه به تداوم اجرای طرح‌های توسعه‌ای حوزه فضای سبز تبریز و برنامه‌ریزی برای توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز و نیز هماهنگی با سازمان عون بن علی و پارک طبیعت برای نهال کاری در محدوده ۵۰ هکتاری این مجموعه، اجرای عملیات تراس‌بندی، چاله‌کنی و بسترسازی برای کاشت انبوه نهال در این تفرجگاه تفریحی و گردشی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مورد نیاز برای کاشت در محدوده ۵۰ هکتاری عون بن علی به تأیید کارگروه تعیین گونه‌های مقاوم سازمان رسیده است، افزود: کاشت درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد در این محدوده انجام شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه شبکه آب خام در این محدوده از عینالی برای تأمین منابع آبی مورد نیاز انجام گرفته است.

کد خبر 749974

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر