Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری گفت: صنعت دفاعی ایران در ۶ سال گذشته از جایگاه بیست و سوم به جایگاه چهاردهم جهانی رسیده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم رونمایی از دستاوردهای ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: خوشحال هستم که در ایام پایانی مرداد که روز صنعت دفاعی است، ملت بزرگ ما دستاوردهای بزرگی را در زمینه‌های مختلف مشاهده می کنند و شاهد پیشرفت دانشمندان، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و همچنین صنایع دفاع کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: برای ما مهم است که در طول چند سال گذشته یعنی در طول ۵ سال گذشته توانستیم از جایگاه ۲۳ در دنیا در صنعت دفاعی به جایگاه چهاردهم دست پیدا کنیم و این نشانگر این است که در طول سال های گذشته چه استعداد و تلاش و فداکاری در کنار هم قرار گرفته تا توانستیم در این رده در زمینه صنعت دفاعی جهان قرار بگیریم.

روحانی ادامه داد: افتتاح‌های امروز نشان داد که در زمینه سلاح‌های راهبردی و البته بازدارنده و پدافندی تلاش می کنیم. قدم به قدم با صنعت دفاعی دنیا در حال پیشرفت هستیم. خوشبختانه در زمینه دید نظامی بسیار پیشرفت کرده ایم که دشمن را از کجا و در چه ارتفاعی و با چه فاصله ای ببینیم.

ریس جمهوری گفت: رادارها و بسیاری از تحولات الکترونیکی دید ما را از لحاظ شنود معمولی یا راداری افزایش می دهد. همچنین پهپادها که دید ما را اضافه می کند. در جاهایی که پهپاد برای کشف هدف است. از طرف دیگر در زمینه تیر این دید است و آن تیر یعنی قدرت برخورد، ‌قدرت دفاع و قدرت مقابله، آنجایی که با موشک پدافندی مقابله می کنیم مثل باور ۳۷۳ که سال گذشته افتتاح کردیم و بسیار مهم بود و هم موشکی که قبل از آن تحت عنوان سامانه ۱۵ خرداد افتتاح شده بود که با همان توانستیم پهپاد آمریکایی را در خلیج فارس بزنیم و اینها نشانگر این است که صنعت دفاعی در زمینه های بسیار مهم برای توان و قدرت کشور امروز پیشرفت های خوبی داشته است.

دقت،قدرت و توان مانورپذیری تولیدات صنعت دفاعی باید ارتقا یابد

روحانی گفت: مهم این است که سلاح ما دارای دقت لازم و قدرت تخریب کافی باشد، توان مانور پذیری لازم را در مسیر راه داشته باشد و استفاده از آن آسان باشد تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن با ساده ترین لانچرها موشک را لانچ و پرتاب کنیم که در همه این زمینه ها تلاش های بسیار ارزشمندی در سال های اخیر و در یکسال اخیر انجام شده است.

رییس جمهوری با تاکید بر این که مساله موشک کروز برای ما اهمیت ویژه ای دارد گفت: زمانی در دنیا موشک بالستیک و زمین به زمین به عنوان یک قدرت بزرگ در پهنه تهاجم و دفاع مطرح بود. امروز می توانیم بگوییم که هرچه زمان می گذرد جایگاه موشک بالستیک پایین می آید و جایگاه موشک کروز اهمیت پیدا می کند.

توانمندی موشکی کروز را ارتقا دهیم

وی با تاکید بر این که امروز باید توان مان را روی موشک کروز بگذاریم، گفت: چندسال است که به امیرحاتمی توصیه می کنم که توانمندی‌های موشک کروز زمینی یا زمین پایه،‌ کروز دریایی، هوایی بالا ببریم و تمام توان و تلاشمان را روی موشک کروز بگذاریم. به دلیل امتیازات فراوانی که این موشک دارد و می تواند خودش را به خوبی مستتر کند و مسیر امن را طی کند. دقیق تر می تواند به هدف اصابت کند بنابراین برای ما مهم است که امروز در موشک کروز پیشرفته داشته باشیم.

روحانی گفت: بسیار مهم است که امروز وزیر دفاع کشور می گوید کمتر از ۲ سال در موشک کروز دریایی از برد ۳۰۰ کیلومتر به ۱۰۰۰ کیلومتر رسیده ایم که این نشان می دهد ما در مسیر تولید و خودکفایی قرار گرفته ایم و آن چیزی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید می کرد که ما می توانیم و آنچه ما می خواهیم و خواست ما هست دست یافتنی است. ممکن است به یکی زودتر برسیم و یکی دیرتر برسیم ولی مهم این است که دست یافتنی است.

وی افزود: بسیار برای ما اهمیت دارد که در فاصله زمانی کمتر از ۲ سال بتوانیم برد یک موشک استراتژیک مهم دریایی را به بالای سه برابر برسانیم. این روند باید در موشک های کروز زمین پایه و هوایی هم ادامه دهیم.

کارهای بزرگی در زمینه پدافند انجام شده است

روحانی ادامه داد: در زمینه پدافند مهم است که آسمان ما آسمان امنی باشد که البته در این زمینه کارهای بزرگی انجام گرفته است و هرچه کار تکمیلی هم لازم باشد باید انجام دهیم که بتوانیم آسمان امنی داشته باشیم. باید راداری داشته باشد که چیزی از دید آن رادار مخفی نماند.

رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد:
امروز بسیار از پرنده ها ائم از پهپادها و جنگنده ها رادار گریز هستند و اشعه راداری را جذب می کنند و بر نمی گردانند و این کار را برای رادار سخت و مشکل می کند. باید بتوانیم با تکنولوژی که در رادارها به کار می بریم، بتوانیم از وجود این پرونده ها و ورود آنها به آسمان کشور نحوه برخورد با آنها و مقابله با آنها همه توان را به کار بگیریم.

تولیدات دفاعی ایران بر مبنای استراتژی بازدارندگی است

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تلاش های وزارت دفاع گفت: محصولات و تولیدات و تحقیقات و آمادگی های جمهوری اسلامی در زمینه دفاعی برمبنای «استراتژی بازدارندگی و دفاعی» است.

رییس جمهوری تاکید کرد: ایران استراتژی تهاجم ندارد و نمی خواهد جایی را اشغال کند و به ملتی صدمه بزند. همسایگان ما مطمئن باشند قدرت دفاعی ایران به نفع آنها است و از این قدرت دفاعی به نفع دوستان خود استفاده خواهیم و علیه آنها استفاده نخواهیم کرد.

روحانی گفت: ایران هیچ گاه در تاریخ به ویژه پس از انقلاب آغازگر جنگ نبوده است و همواره دفاع کرده است در حالی که ما در منطقه‌ای بودیم که یک بار هشت سال به خود ما حمله شد، یک بار به کویت، یک بار به افغانستان و یک بار هم به عراق در همسایگی ما حمله شد و این کشورها اشغال شدند.

رییس جمهوری گفت: علیرغم هم فراز و نشیب در کشورهای همسایه هیچگاه تصمیم خود را تغییر ندادیم زیرا راهبرد ما راهبرد بازدارندگی دفاعی بوده و همه توان ما برای بازدارندگی و حفظ کشور است.

وی گفت: افتتاح امروز در نوزدهمین پنجشنبه های افتتاح را مبارک می دانم و حتما مردم هم بسیار خوشحال خواهند شد. این افتتاح و رونمایی در شب آغاز محرم الحرام ، ماه ایستادگی و فداکاری و ماه فرهنگ عاشورایی انجام شد .

روحانی اظهار داشت: از پیشگاه خداوند برای همه نیروهای مسلح و همه شهیدان کشور، به ویژه شهید «حاج قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» که امروز دو محصول دفاعی ما بنام این شهیدان بود و هم آنهایی که در راه وطن شهید شدند، آرزو علو درجات و برای همه آنها که برای دفاع از کشور آمادگی دارند، قدرت و توان و انگیزه و توفیق بیشتر خواستارم. برچسب ها: روحانی ، رئیس جمهور ، دستاوردهای ملی وزارت دفاع ، موشک کروز ، پدافند

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: روحانی رئیس جمهور دستاوردهای ملی وزارت دفاع موشک کروز پدافند صنعت دفاعی سال گذشته موشک کروز توان ما برای ما یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند

امام جمعه کاشان ضمن اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا، گفت: شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام سید سعید حسینی، شامگاه شنبه در مراسم یادواره شهدای بخش مهاباد اردستان، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 102 از سوره نساء می‌فرماید که «کفار دوست دارند شما غافل باشید از سلاح و کالاهایتان تا به شما یورش ببرند و شبیخون بزنند» و منظور از اسلحه دو موضوع است یکی اسلحه معنوی است که دشمن می‌خواهد آن از بین برود و رهبر انقلاب اسلامی هم به آن اشاره کرد که آمریکایی‌ها و غربی‌ها می‌خواهند با تهاجم فرهنگی ایران را آندلسی کنند، لذا باید هر دو سلاح را محکم داشته باشیم.

وی افزود: زمانی یکی از مسئولان عالی‌رتبه وقت کشور گفت الان وقت موشک نیست و وقت علم و دانش است و دشمن دقیقا همین را می‌خواهد که مومنان و مسلمانان از اسلحه معنوی و مادی خودشان غافل شوند و ناگهان حمله کنند، اما رهبر انقلاب اسلامی این خلف شایسته حضرت امام به همه مسائل واقف بوده و هوشیارند.

نمانیده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه مردم عزیز بیانیه گام دوم انقلاب را جدی بگیرید گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این بیانیه دارند بستر را برای ظهور آماده می‌کنند و یکی از نکات مهم این بیانیه این است که باید تمدن‌سازی صورت بگیرد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: همه فرهنگیان، حوزویان و اساتید باید شاخصه‌های تمدن را از قرآن استخراج کنیم و آن را به اندازه‌ای که می‌توانیم در جامعه و محیط پیرامونی و سپس خارج از کشور گسترش دهیم و 10 شاخصه تمدن اسلامی معنویت است و جنگ هشت سال دفاع مقدس دانشگاه معنویت بود و در قبور شهدا امروز مشاهده کردم شهید 16 ساله وجود داشت و بسیاری از شهدا دانش‌آموز بودند، اما از جبهه که بر می‌گشتند عارف بودند و راه 100 ساله یک عارف را یک شبه طی کردند و این راه معنویت را حضرت امام به همه آموخت.

حسینی تاکید کرد: غربی‌ها با لجن‌زار رذائل اخلاقی خود در زمان پهلوی به جان کشور افتادند، اما حضرت امام دل‌های جوانان را به سوی معنویت منقلب کرد و ثمره هشت سال دفاع مقدس صدور انقلاب اسلامی به خارج از کشور بود و خداباوری و معنویت را به کشورهای دیگر تزریق کردند و جوانان ما زیر بمب‌باران‌های تبلیغاتی دشمن هستند، اما می‌بینیم جوانان با چه شور و حالی در مراسمات شرکت می‌کنند که نمونه آن اعتکاف و شرکت در یادواره شهدا است.

نمانیده ولی فقیه در کاشان، تصریح کرد: برادران و خواهران تا می‌توانند روی شاخصه معنویت کار کنند که یکی از آن‌ها همین یادواره شهدا است و بدانید به دعوت شهدا برای تقویت معنویت شرکت کردید و همین راه برای صدور معنویت در گام دوم انقلاب مهم است و همه این جهادها و مراسم‌ها ارزش است.

امام جمعه کاشان با اشاره به شهید والامقام فخری‌زاده، افزود: شهدا فدا شدند تا جمهوری اسلامی بماند، اما بعضی از آن‌ها که وظیفه تمدن‌سازی داشتند دشمن انتخاب کرد و شهید کرد تا جلوی معنویت را بگیرد و همین شهید را دشمن 10 سال دنبالش بود تا بتواند به شهادت برساند و همین حمله ایران به اسرائیل زحمات شهدایی همچون تهرانی‌مقدم و فخری‌زاده‌ها بود و کفار دوست دارند تا ما غافل شویم و به ما هجوم بیاورند پس در هر دو جبهه سلاح معنوی و سلاح نظامی باید تلاش کنیم.

وی بیان کرد: اسرائیلی‌ها وقتی از زبان رهبر انقلاب اسلامی شنیدند که ایران می‌خواهد موشک بزند اعلام کردند که محکم نزنید و حقیقتا آنچه اتفاق افتاد با توسلات بود و 103 هواپیما در آسمان بود تا موشک‌ها را بزنند و 700 پرنده شناسایی در منطقه داشتند و همه ناتو آماده شده بودند تا موشک‌ها را رصد کنند، اما کاری از پیش نبردند و موشک‌های ما به هدف نشست و آمریکا بیش از سه میلیارد و 500 میلیون دلار هزینه پدافند داد و گنبد آهنین کاری نتوانست انجام دهد.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌شود کار کرد!
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌توان کار کرد
  • تصاویری از عملیات موفق حماس علیه پایگاه نظامیان صهیونیست | قدرت موشک‌های کوتاه برد رجوم را ببینید + ویدئو
  • باید سه امتیاز را از صنعت نفت بگیریم
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • کراسفیت در پی دستیابی صدر جدول ورزش‌های روز دنیا
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله