Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@00:20:33 GMT

فعالیت مساجد باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۰۸۲۰

فعالیت مساجد باید در تراز انقلاب اسلامی باشد

‍‍‍‍‍‍

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس گفت:باید تلاش کنیم تا بتوانیم با کمک نیروهای مسجدی، مسجدی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام محمدجواد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اینکه فردا روز جهانی مساجد نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: در سال 1969 میلادی رژیم منحوس صهیونیستی مسجد الاقصی، قبله اول مسلمین جهان را به آتش کشید و بی‌احترامی و بی‌حرمتی خودش را نسبت به مسجد اعلام کرد و در همین زمینه جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های بسیار زیادی کرد تا توانست با متقاعد کردن سازمان‌های بین‌المللی، این روز را به عنوان روز جهانی مساجد ثبت  کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مساجد از ابتدای صدر اسلام تاکنون و به ویژه در انقلاب اسلامی ایران گفت: در شرایط کنونی نیز مساجد نقش مهمی در مبارزه با بیماری کرونا داشته‌اند، اگرچه معمولاً مسجد مکانی برای عبادت شناخته می‌شود اما مساجد همیشه نقش مهمی در حرکت‌های اجتماعی داشته‌اند.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس با بیان اینکه در شرایط کنونی مسجد به سنگر کمک‌های مومنانه تبدیل شد، افزود: برخی از مساجد، حسینیه‌ها و تکایا به کارگاه تولید ماسک تبدیل شدند یا اینکه خدماتی مانند ضدعفونیی کردن محلات از مساجد شروع شد.

سنت قرض‌الحسنه در مساجد و هیئات مذهبی استان مرکزی احیا می‌شودبوستان‌ها، فضای باز مقابل مساجد و حیاط مدارس بهترین مکان برگزاری عزاداری‌های محرمعزاداری امام حسین(ع) در مساجد مازندران تعطیل نیست/ دهه اول محرم سواحل مسدود می‌شود

محمودی بسیج هم متولد مسجد است، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که "ارتباطتان را با مسجد قطع نکنید؛ بسیج، متولد مسجد است".

وی در تشریح برنامه‌های روز جهانی مسجد گفت: با توجه به شرایط کنونی پویش "من بچه مسجدی هستم" در بین بچه‌های بسیجی، گرفتن عکس از مسجد محله و پخش در فضای مجازی، بیان خاطره از ساخت مساجد و معرفی بزرگان و شهدای مسجد و انتشار در فضای مجازی از جمله برنامه‌هایی است که در شرایط کنونی برای روز جهانی مساجد در نظر گرفته شده است.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: با توجه به این ایام که روزهای اول محرم الحرام است، سیاهپوش کردن مساجد را داریم و اینکه به مسجد را خاستگاه حضور بچه‌های هیئتی می‌دانیم، خواندن روضه اهل بیت در مساجد است، تزئین مساجد برای روز جهانی مسجد، به سمت تزئین محرمی و سیاهپوش کردن می‌رود.

وی با تبریک روز جهانی مسجد تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا بتوانیم با کمک نیروهای مسجدی، مسجدی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/424/ش

R7533/P/S6,61/CT1 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ لحظه اعلام خبر بازگشت پیکر شهید تازه تفحص شده به خانواده‌اش پس از ۳۴ سال فراق / نهاوند ‌عطر شهادت گرفت + فیلم ۳ همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی ۴ بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از سکوهای ۱۳A و ۱۳C در پارس جنوبی / برداشت گاز ایران روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب ‌افزایش یافت ۵ جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت ۶ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ ۷ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۸ مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس اداره کل آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| ناگفته‌های ماجرای تبادل اسرا در سال ۶۹ / چرا صدام بدون هیچ پیش شرطی حاضر به تبادل اسرا شد؟ دستور نوبخت برای اهالی روستای چنار محمودی; پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به صورت مادم‌العمر معاون وزیر اقتصاد: ۲ میلیون نفر در کشور سهام عدالتشان‌ را فروختند / ارزش سهام به‌ ۹ هزار میلیارد تومان رسید گزارش| زنگ خطر کاهش جمعیت در فارس به صدا درآمد‌ / بلایی که تک فرزندی سر کودکانمان می‌آورد مهمترین اخبار تسنیم گزارش/ خانواده موشک های فاتح ۱۳ عضوی شد/ دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی ایرات به نام «حاج قاسم» چین: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه روحانی: توانمان را باید بر موشک‌های کروز بگذاریم/ در صنعت دفاعی از جایگاه ۲۳ به جایگاه ۱۴ دست یافتیم عراق| ائتلاف فتح: سفر الکاظمی به واشنگتن باید متمرکز بر خروج آمریکا و پایان مداخلات آن در عراق باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلاب اسلامی شرایط کنونی روز جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه جمعه در مراسم شب شهادت امام جعفر صادق (ع) که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) لنگرود با اشاره به اینکه مساجد سنگر دین است، اظهار کرد: دینداری و ترویج مفاهیم قرآنی در مساجد آموزش داده می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بیش از ۳۷ هزار حدیث از امام صادق (ع) نقل شده است، افزود: ایشان در زمان حیات خود حدود ۴ هزار شاگرد در علوم مختلف تربیت کردند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه ترویج معارف شیعی را مرهون نهضت علمی امام صادق (ع) هستیم، اضافه کرد: امام صادق (ع) در زمان خود با انحرافات فکری و بدعت‌گذاری‌های گوناگونی مقابله کرد.

وی در پاسخ به شبهه «هر پرچمی که قبل ظهور برافراشته شود باطل است»، تصریح کرد: اینکه این حدیث متعلق به چه دوره‌ای است و یا آن پرچم چه باشد مهم است؛ آیا پرچم حق است یا باطل؟ نظام اسلامی در راستای تحقق امر ظهور و تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) تشکیل شده و حرکت می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه برای برپایی حکومت حضرت مهدی (عج) باید مقدمات آن وجود داشته باشد، اضافه کرد: ظلم‌کردن و پذیرفتن ظلم در اسلام جایگاهی ندارد و اسلام به کسی اجازه ظلم کردن و ظلم پذیرفتن را نمی‌دهد.

جغرافیای جبهه مقاومت امروز تا آمریکای لاتین گسترش یافته است

وی با تاکید بر اینکه در برابر ظلم به کودکان غزه باید اعلام انزجار کنیم، گفت: اعتراضات امروز در آمریکا با حضور گسترده دانشجویان و اساتید برای حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، نمایانگر بیداری وجدان بشری است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی می‌تواند مقدمه ظهور انقلاب اسلامی و جهانی حضرت مهدی (عج) باشد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین امانت برای ما است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در کانادا و کشورهای اروپایی و آمریکایی، مکتب حسینی (ع) و گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است، اضافه کرد: ادبیات رئیس جمهور و مردم ونزوئلا، ادبیات انقلابی امامین انقلاب اسلامی است؛ جغرافیای جبهه مقاومت امروز توسعه پیدا کرده و تا آمریکای لاتین گسترش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی به عنوان قدرت منطقه است و بعد از انجام عملیات «وعده صادق» امروزه جز بازیگران قدرتمند در عرصه جهانی مطرح است، افزود: عملیات «وعده صادق» گوشمالی بزرگی برای رژیم صهیونیستی بود و البته کسی جرأت حمله به رژیم صهیونیستی را نداشت که این موضوع نشان دهنده قدرت انقلاب اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: امروز، وجدان بیدار بشری در برابر جنایات غزه ساکت نخواهد نشست و کسی فکر نمی‌کرد در مهد مدعی آزادی، دانشگاهیان این چنین به میدان بیایند.

آیت الله رمضانی گفت: بهترین ملت را در دنیا داریم و مردم ایران با همه سختی‌ها در حوزه‌های اقتصادی، مشکلات را تحمل کرده‌اند؛ مسؤولیا باید دوران خدمت را زمان طلایی بدانند و با تلاش مضاعف، کوتاهی‌ها را جبران نمایند.

کد خبر 6096068

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی