Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که پس از انتشار صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار تقویت شده و میزان بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا افزایش یافته است، قیمت طلا روز چهارشنبه بیش از ۳ درصد کاهش یافت، هرچند که امروز اندکی افزایش داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که پس از انتشار صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار تقویت شده و میزان بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا افزایش یافته است، قیمت طلا روز چهارشنبه بیش از 3 درصد کاهش یافت، هرچند که امروز اندکی افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد رشد نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1938 دلار و 53 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز گذشته با 3.5 درصد افت به حدود 1928 دلار رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز با 1.25 درصد کاهش به 1945 دلار و 60 سنت رسید. در معاملات آتی دیروز نیز قیمت فلز زرد 2.1 درصد افت کرده بود.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در شرکت اوآندا گفت: «یکی از نگرانی ها این بود که فدرال رزرو ممکن است اقدام به کنترل منحنی بازدهی اوراق قرضه کند که می توانست منجر به تداوم روند کاهشی ارزش دلار شود، اما سیاستگذاران بانک مرکزی امریکا گفتند که فعلا چنین قصدی ندارند.» مهار میزان بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا می تواند جذابیت سرمایه گذاری در این اوراق را کاهش دهد و موجب فشار بیشتر بر ارزش دلار شود. چنین وضعیتی به سود بازار طلا تمام می شود.

پس از انتشار صورت مذاکرات فدرال رزرو، میزان سوددهی اوراق خزانه آمریکا شاهد رشد بود و ارزش دلار 0.8 درصد رشد کرد.

فدرال رزرو تصریح کرده که رشد منفی اقتصادی ناشی از شیوع کرونا چشم انداز اقتصادی را در وضعیت نامعلومی قرار داده و برای حمایت از اقتصاد آمریکا نیاز به ارائه بسته های محرک مالی بیشتری احساس می شود.

اقدامات محرک مالی گسترده و نرخ پایین بهره موجب شد تا قیمت طلا در هفتم ماه اوت به بالاترین رقم تاریخی خود برسد، اما پس از ان قیمت ها ریزش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,85,79/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قیمت جهانی طلا قیمت طلا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط قیمت جهانی طلا قیمت طلا پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ خبر خوش وزیر راه برای مستأجران/ متقاضیان طرح ملی مسکن سال آینده خانه‌دار می شوند ۲ حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران در هیات دولت تصویب شد ۳ ۸ دلیل اصلی ریزش بورس/ نباید با اعتماد مردم بازی کرد ۴ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۲۹|آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان شد ۵ مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه / ارائه تسهیلات خرید کالای منزل از هفته آینده ۶ معاون وزیر کار: زمان اجرای مصوبه افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن را هنوز نمی‌دانیم؛ بستگی به مصوبه دولت دارد ۷ تصویب افزایش حق مسکن در هیئت دولت/ از تیرماه حق مسکن کارگران ۳۰۰هزار تومان شد ۸ اصلاح شاخص بورس عمیق‌تر شد مهمترین اخبار اقتصادی گفتگوی اختصاصی|جزئیات ۲ ایده برای حل معضل مسکن/ به آقای روحانی اطلاعات غلط دادند؛ ماجرای خانواده‌ای که می‎‌خواست نیکزاد را گروگان بگیرد معاون وزیر کار: زمان اجرای مصوبه افزایش ۲۰۰هزارتومانی حق مسکن را هنوز نمی‌دانیم؛ بستگی به مصوبه دولت دارد «معدن، گنج پنهان»|۴۰۰۰میلیارد دلاری که دفن شده/کرباسیان:وزارت معادن احیا شود؛ نفت و سیاست، معدن را به حاشیه بُرد حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی کارگران در هیات دولت تصویب شد مهمترین اخبار تسنیم گزارش/ خانواده موشک های فاتح ۱۳ عضوی شد/ دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی ایران به نام «حاج قاسم» چین: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه روحانی: توانمان را باید بر موشک‌های کروز بگذاریم/ در صنعت دفاعی از جایگاه ۲۳ به جایگاه ۱۴ دست یافتیم عراق| ائتلاف فتح: سفر الکاظمی به واشنگتن باید متمرکز بر خروج آمریکا و پایان مداخلات آن در عراق باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت جهانی طلا قیمت طلا قیمت جهانی طلا قیمت طلا بازدهی اوراق فدرال رزرو ارزش دلار قیمت طلا حق مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۰۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.

تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱