Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@16:01:00 GMT

ورود ایران به جمع سازندگان پنل تلویزیون

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۱۰۹۱

ورود ایران به جمع سازندگان پنل تلویزیون

نخستین بار سرپرست پیشین وزارت صنعت در گفتگو با ایرنا از برنامه‌ریزی برای افتتاح و بهره‌برداری از یک واحد تولید پنل تلویزیون در کشور در یکی از سایت‌های تولید لوازم خانگی کشور در هفته دولت برای نخستین بار خبر داده بود.

«حسین مدرس‌خیابانی» با اشاره به متفاوت شدن شرایط تولید لوازم خانگی در ۱۵ سال گذشته، خاطرنشان‌کرد: این کارخانه به ظرفیت سالیانه ۷۰۰ هزار عدد، برای نخستین بار پنل تلویزیون تولید خواهد کرد که تا پیش از این از خارج کشور تامین می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این پیوند، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی به ایرنا گفت: شرکت یاد شده با وارد کردن پلاسمای تلویزیون از خارج و ساخت ال. ای. دی در داخل، با افزایش عمق داخلی‌سازی، تولید پنل را اقتصادی کرد.

«حمیدرضا غزنوی» با اطمینان خاطر از اینکه با داخلی‌سازی پنل، کیفیت تلویزیون‌های داخلی افت نخواهد کرد، بیان‌داشت: ایران به دومین کشور خاورمیانه در زمینه تولید پنل تلویزیون تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، مطابق آمار‌های رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه نخست امسال شرکت‌های داخلی ۲۱۰ هزار و ۲۰۰ دستگاه تلویزیون تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۴۹.۴ درصدی داشته است.

همچنین تولید یخچال و فریزر با رشد ۷.۹ درصدی به ۳۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه و ماشین لباسشویی با رشد ۱۱۵.۱ درصدی به ۲۰۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید.

حدود ۱۶۰ مدل مختلف تلویزیون در قابلیت‌ها و اندازه‌های مختلف در بازار ایران وجود دارد که حداقل قیمت آن‌ها یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده و در اندازه‌های ۴۰ تا ۵۵ اینچ به عنوان پرفروش‌ترین اندازه‌ها، از چهار تا ۱۵ میلیون تومان قیمت دارند.

پش از این «سیدعلیرضا موسوی‌مجد» رییس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفته بود: با پتانسیل بالایی که از شرکت‌های ایرانی سراغ داریم، به زودی محصولات تولیدی آن‌ها جایگزین محصولات کره‌ای سامسونگ و ال. جی خواهند شد که زمانی بیشتر بازار کشور را در اختیار داشتند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پنل تلویزیون پارسی خبر تولید پنل تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود