Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@12:59:35 GMT

توصیه‌هایی برای افزایش سطح ایمنی بدن

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۱۱۷۷

توصیه‌هایی برای افزایش سطح ایمنی بدن

فاضله حیدریان، در خصوص پیشگیری از کرونا و تغذیه‌ای که مدنظر متخصصان طب ایرانی قرار گرفته است، گفت: در ابتدای شیوع کرونا مصرف دم نوش‌هایی مانند زنجبیل، بابونه، اسطوخودوس و … توصیه می‌شد که این دم نوش‌ها در زمستان به خاطر سردی هوا عارضه کمتری داشتند، اما در فصل تابستان با توجه به ماهیت گرم بودن همه آنها، عوارض خوبی ندارند به همین دلیل در این فصل مصرف آن‌ها توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه نوع تغذیه باید با توجه به مزاج فرد در نظر گرفته شود، گفت: افرادی که گرم مزاج هستند با مصرف دم‌نوش زنجبیل دچار سرفه‌های خشک، خارش و گرفتگی بینی می‌شوند و به همین دلیل نباید آن را مصرف کنند و همچنین بیماری‌های زمینه‌ای نیز می‌تواند با مصرف غذا‌های گرم و سرد در افراد با مزاج مختلف عارضه ایجاد کند که باید این بیماری‌ها را نیز مدنظر قرار دهیم.

این متخصص طب ایرانی به افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند توصیه کرد قبل از مصرف هر گونه دم‌نوش یا غذایی، دارو‌هایی را که مصرف می‌کنند با پزشک خود مطرح کنند، چرا که مصرف هم زمان برخی از غذا‌ها با دارو‌ها عارضه ایجاد می‌کند و نه تنها باعث افزایش ایمنی بدن نمی‌شود، بلکه مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد.

وی گفت: بهترین توصیه‌ای که می‌توان برای افزایش سطح ایمنی بدن در این دوران کرونایی به هموطنان داشت این است که سبک زندگی خود را تغییر دهند، شب‌ها زود بخوابند، چرا که تنظیم سیستم هوشمند بدن بین ساعت ۱۱ شب تا ۴-۳ صبح صورت می‌گیرد به همین دلیل بهترین زمان خواب همین تایم است.

حیدریان ادامه داد: به هم خوردن خواب در افراد باعث تغییراتی در هورمون‌ها و غدد درون ریز بدن می‌شود که باید با خواب به موقع، اجازه بروز بیماری‌ها را ندهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصرف دم‌نوش برای کودکان زیر ۱۲ سال توصیه می‌شود یا خیر، گفت: در کودکان زیر ۱۲ سال دم‌نوش‌ها قابل تجویز نیستند، چرا که باعث بروز عوارضی برای آن‌ها می‌شوند و در مجموع دارو‌های گیاهی برای سنین پایین توصیه نمی‌شود، مگر اینکه از شربت‌ها و دارو‌های فرموله شده برای اطفال مانند شربت‌های گیاهی که در بازار نیز موجود است، استفاده کنیم.

این متخصص طب ایرانی، انجام فعالیت‌های بدنی روزانه، نرمش و ورزش را نیز توصیه کرد و گفت: روزانه نیم ساعت فعالیت بدنی باعث بالا رفتن سطح ایمنی بدن می‌شود و از سوی دیگر عدم استفاده از غذا‌های غلیظ مانند کله پاچه، حلیم، کباب‌ها، ماکارونی و غذا‌های سرخ کردنی که هضمشان برای بدن سخت است نیز ضروری است.

به گفته حیدریان، شستشوی بینی و سینوس یکی از راه‌های مفید برای جلوگیری از تجمع ویروس در مخاط بینی است و روزانه دو بار شستشو می‌تواند دوز ویروس را نیز کم کند و اگر مخاط آلوده باشد، آن را پاک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آب نمک بهترین محلول شستشوی بینی و سینوس است به طوری که یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک را در یک لیوان یک بار مصرف ریخته و بینی را با آن شستشو دهیم که البته باید از آب جوشیده ولرم استفاده شود. همچنین جوشانده بابونه نیز با همین روش می‌تواند برای شستشو مؤثر باشد.

این متخصص طب ایرانی افزود: یکی از دارو‌های مؤثر برای افزایش سطح ایمنی بدن، ژل رویال است که در داروخانه‌ها موجود است و همه افراد می‌توانند از این دارو‌ها استفاده کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایمنی بدن پیشگیری از کرونا طب ایرانی سبک زندگی پارسی خبر سطح ایمنی بدن بیماری ها طب ایرانی دارو ها غذا ها دم نوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • تهدیدات مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه