Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ با فرا رسیدن فصل گرم سال و نهایت گرمای ممکن در استان هرمزگان که به خرما پزان معروف است، برداشت رطب از نخلستان‌های شهرستان پارسیان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پارسیان، خرما و ارقام آن که به بیش از 400 نوع می‌رسد جزو میوه‌های گرمسیری به شمار می‌رود که بیشتر در نواحی گرم و خشک رشد و پرورش می‌یابد و در سبد تولیدات و صادرات کشورهای گرمسیر همواره نقش به سزایی داشته است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش|تحصیل دانشجویان ‌دندانپزشکی هرمزگان در کلینیکی بسیار قدیمی و فرسوده / دانشکده‌ای که هیئت‌ علمی ثابت نداردطرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان در 6 محور تدوین شدآینده آبی خوبی در انتظارِ شرق هرمزگان است/ بهره‌برداری از 9 پروژه آبرسانی

در ایران نیز به دلیل موقعیت مناسب اقلیمی شرایط برای کشت و پرورش این محصول در سالیان متمادی فراهم بوده است؛ جایگاه ایران در تولید این محصول در حال حاضر 10 درصد تولید جهان می‌باشد و طبق اخرین آمارها 15 درصد تبادلات جهانی خرما مربوط به ایران است(با 300 هزار تن صادرات) و اما سهم استان هرمزگان در تولید داخلی 150 هزار تن خرما از 37 هزار هکتار نخلستان زیر کشت است. 

استان هرمزگان با توجه به آمار، رتبه چهارم تولید و رتبه سوم سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است. 

یعقوب دلدار؛ رییس جهاد کشاورزی شهرستان پارسیان در مصاحبه با خبرنگار تسنیم، سهم شهرستان پارسیان را در بین تولید استانی، بیش از 2هزار تن خرما دانست. 

وی گفت: 750 هکتار از زمین‌های زیر کشت پارسیان به کشت نخیلات اختصاص دارد که از این تعداد 600 هکتار آن بارور است و ‌‌‌بیش از ده رقم خرما با نام‌های شکری، آزاد، بگشی، برهی، خنیزی و ... برداشت می‌شود که از این تعداد 30 درصد رطب تازه است که مستقیما به بازار روز عرضه و مصرف می‌شود و ما بقی سهم انواع خرمایی است که در طول سال به بازار داخلی و کشورهای خلیج عرضه می‌شود‌‌.

فصل برداشت خرما در شهرستان پارسیان از نیمه‌های اول مردادماه آغاز و تا اوایل مهرماه ادامه می‌یابد

طی این فرآیند تولید و عرضه، زمینه اشتغال بسیاری از افراد بومی و غیر بومی شهرستان فراهم می‌شود‌‌‌، با توجه به سهم پارسیان در بین تولید استانی و شرایط جغرافیایی مناسب کشت نخل، حمایت مسئولان استان و شهرستان را در این زمینه می‌طلبد‌.

در ادامه گزارش خبرگزاری تسنیم از برداشت خرما از نخلستان‌های پارسیان را مشاهده خواهید کرد: 

گزارشگران:مصطفی حمزوی، آرزو فضیلت زاده و فاطمه غفوری

انتهای پیام/866/ش

R7555/P/S6,58/CT16 بیشتر بخوانید... گزارش|روزگار ناخوش نخل‌داران حاجی‌آباد / دست دلالان ‌روز به روز گسترده‌تر وارد سفره بی‌پشتوانه کشاورزان می‌شود نخل‌گردانی و دیگر آیین‌های سنتی عزاداری محرم، امسال در سمنان برگزار نمی‌شود خدمت ماندگار قرارگاه ‌خاتم‌الانبیاء به دشتستانی‌ها / ۱۴ هزار هکتار نخلستان‌ از خشکی نجات یافت + فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش|روزگار ناخوش نخل‌داران حاجی‌آباد / دست دلالان ‌روز به روز گسترده‌تر وارد سفره بی‌پشتوانه کشاورزان می‌شود نخل‌گردانی و دیگر آیین‌های سنتی عزاداری محرم، امسال در سمنان برگزار نمی‌شود خدمت ماندگار قرارگاه ‌خاتم‌الانبیاء به دشتستانی‌ها / ۱۴ هزار هکتار نخلستان‌ از خشکی نجات یافت + فیلم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶ قلوها در کرج / حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت ۳ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ ۴ مراسم شیرخوارگان حسینی بدون حضور مردم در حرم شاهچراغ برگزار می‌شود ۵ آخرین وضعیت پیشرفت سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان/ افتتاح فاز نخست طرح تا پایان امسال‌ ۶ آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شیراز/ تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش ۷ بختیاری‌زاده: حمایت مدیران شهر خوردو برای کنار گذاشتن رحمتی، دفاع از اصول فوتبال بود/ نساجی ساده بازی می‌کند ۸ گزارش| تخریب زیست دریایی از طریق صید مخرب/ چرا از صید بی‌ضابطه ماهیان غیرماکول در عمان جلوگیری نمی‌شود؟ مهمترین اخبار استانها جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت تولد ۶ قلوها در کرج / حال مادر ‌و نوزادان مساعد است معاون درمان وزارت بهداشت: کرونا فعلا دارویی برای ‌درمان ندارد / خطر ابتلا در کمین سالمندان، بیماران زمینه‌ای ‌و ‌‌کودکان‌ وزیر راه و شهرسازی: ۵۳۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند مهمترین اخبار تسنیم وزیر اطلاعات: در مبارزه با تروریسم حرف اول را می‌زنیم/اگر حمایت‌های رهبری نبود، دولت چندین بار زمین می‌خورد روسیه با استناد به بیانیه ترامپ ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام را زیر سؤال برد هشدار سناتورهای آمریکایی به ترامپ درباره برنامه هسته‌ای و موشکی عربستان نماینده حزب الله : حقیقت ترور حریری باید مشخص شود/ به کمک مردم لبنان از فتنه و چالش‌های خطرناک عبور کردیم فتاح: عذرخواهی می‌کنم؛ جانب انصاف را رعایت نکردم + فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان پارسیان استان هرمزگان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر