Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@03:49:07 GMT

انهدام باند سارقان مغازه های طلا فروشی در تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۱۷۰۱

 به گزارش مهر، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، اظهار داشت: در اواخر خردادماه سال جاری طی تماس یک طلافروشی با مرکز فوریت‌های پلیسی از به سرقت رفتن یک جفت گوشواره طلا به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال توسط دو خانم و یک مرد ناشناس در محدوده میدان خراسان به مأموران کلانتری ۱۵۹ بی سیم اعلام شکایت کرد.

وی افزود: پرونده با موضوع سرقت مغازه تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی در تحقیقات صورت گرفته به کارآگاهان اظهارداشت، مغازه طلافروشیم در میدان خراسان است و روز سرقت دو خانم با یک آقا برای خرید وارد مغازه شدند که پس از گذشت یک ربع از مغازه خارج شدند؛ پس از اتمام روز کاری متوجه شدم یک جفت گوشواره به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال نیست که با بررسی تصاویر دوربین مداربسته متوجه شدم سرقت توسط آنها انجام شده است.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: کارآگاهان با شنیدن اظهارات شاکی و با بررسی تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته مغازه طلا فروشی و با بررسی سوابق مجرمان حرفه‌ای هر ۳ سارق که از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت طلا در سال‌های اخیر بودند را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به ۱۲ فقره سرقت از مغازه طلافروشی به همان شیوه روبه رو شدند، افزود: با در اختیار گذاشتن اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری سارقان صادر شد.

کارآگاه نجفی ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه سارقان در محدوده جنوب تهران، اواسط مردادماه هر ۳ سارق در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۳ جفت گوشواره و ۹۰۰ میلیون ریال وجه نقد کشف شد.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه هر ۳ متهم به جرایم ارتکابی اعتراف کردند، اظهار داشت: متهمان معترف شدند، فریبا به عنوان سرکرده باند بود و باتوجه به سابقه‌ای که در این زمینه داشت با هم سراغ مغازه‌های طلافروشی در محدوده‌های جنوب، جنوب غربی و مرکز تهران می‌رفتیم و با استفاده از شلوغی مغازه و غفلت طلافروش در یک فرصت مناسب طلای مورد نظر را سرقت می‌کردیم.

وی گفت: سارقان در ادامه تحقیقات پلیسی به ۱۲ فقره سرقت با همدستی ۲ تن دیگر از دوستانشان معترف شدند و گفتند، پس از سرقت با همکاری دو همدست دیگرمان طلاهای سرقتی را به مالخری در محدوده جنوب تهران می‌فروختیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دو همدست دیگر متهمان و مالخر طلاهای سرقتی در دو عملیات دیگر دستگیر شدند، تصریح کرد: با توجه به دستگیری سارقان و شناسایی محل‌های سرقت توسط متهمان تمامی شاکیان شناسایی و آنها با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.#

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدرضا اکبری اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های مغازه در مراکز استان‌ها و کلان شهرها اتفاق می‌افتد که معمولاً سرقت‌ها توسط سارقان حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اولین مرحله از طرح مبارزه با سارقان مغازه در استان‌های سراسر کشور که سه روز متوالی در هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری به مرحله اجرا درآمد، افزود: با تلاش و هماهنگی انجام شده کارآگاهان در این راستا تعداد ۳۱ نفر مالخر و ۱۲۱ سارق را دستگیر کردند.

رئیس مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه در این طرح بیش از ۱۵۰ فقره سرقت نیز کشف شد، تصریح کرد: سرقت از مغازه به جهت داشتن برخی ویژگی‌ها و وجود اموال باارزش و گران قیمت و سهولت در سرقت نسبت به دیگر سرقت‌های مشابه همواره در کانون توجه سارقان بود است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله تأثیرگذارترین عوامل در گرایش و رویکرد به سرقت مغازه؛ کم توجهی مال باختگان به نکات ایمنی همانند دزد گیر و آژیر خطر، وجود نقص در درب‌ها و قفل درب‌ها، پایین بودن ضریب ایمنی، وجود خلاءهای قانونی در برخورد با سرقت، پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و … است.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی مغازه در کاهش وقوع سرقت ارتباط مستقیمی دارد، ضمن توصیه به صاحبان مغازه تصریح کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب مانند دوربین‌های مداربسته، دستگاه‌های هشدار دهنده و … می‌تواند سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی در برخورد با سارقان قاطعانه وارد عمل می‌شوند، از شهروندان خواست در صورت هرگونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

کد خبر 6095058

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • انهدام باند سرقت حرفه‌ای سیم و کابل برق در فرخ شهر
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران