Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج‌شنبه پایگاه خبری ساینس، پیش از این مستنداتی به دست آمده است که نشان می‌دهد علاوه بر فاکتورهای خطر مربوط به سبک زندگی مانند استعمال دخانیات و چاقی، عوامل محیطی در دوران حساس رشد جنین در رحم مادر، در بلند مدت می‌تواند سلامت قلب و عروق را به خطر بیندازد.
کمبود اکسیژن در رحم با عنوان هیپوکسی مزمن مرگبار، یکی از متداول‌ترین مشکلاتی است که در دوران بارداری انسان بروز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود اکسیژن‌رسانی به جنین در حال رشد می‌تواند در جریان فرایندی موسوم به استرس اکسیداتیو منجر به آسیب قلبی و عروقی آن شود. استرس اکسیداتیو معمولا در میتوکندری سلول‌ها که محل تولید انرژی هستند، رخ می‌دهد.
محققان کمبریج با استفاده از آنتی اکسیدان MitoQ توانستند میتوکندری را هدف بگیرند و استرس اکسیداتیو آن را کاهش دهند. این آنتی اکسیدان قبلا در آزمایشات انسانی نیز مورد استفاده قرار گرفته است، اما به اعتقاد محققان هنوز راه درازی تا استفاده از آن برای مادران باردار باقی مانده است.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیماری‌های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می‌شوند و حدود ۸۰ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی با اتخاذ شیوه سالم زندگی و فعالیت بدنی قابل اجتناب هستند.
فشار خون، قند خون و کلسترول بالا، استعمال دخانیات، چاقی و مصرف ناکافی میوه و سبزیجات، از مهمترین عوامل خطر این عارضه محسوب می شوند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Advances منتشر شده است.

برچسب‌ها آنتی اکسیدان دانشگاه کمبریج قند خون چاقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنتی اکسیدان دانشگاه کمبریج قند خون چاقی آنتی اکسیدان دانشگاه کمبریج قند خون چاقی آنتی اکسیدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است

آفتاب‌‌نیوز :

از زمان معرفی درمان‌های ضد رتروویروسی برای درمان HIV در اواخر دهه ۱۹۹۰، طول عمر افراد مبتلا به HIV به طور چشمگیری افزایش یافته است. با این حال، حتی با چنین درمان هایی، مطالعات نشان داده اند که خطر بیماری قلبی در افراد مبتلا به HIV حداقل ۵۰ درصد بیشتر از افراد بدون HIV است. پژوهشگران در تحقیقی جدید دریافته اند که این موضوع با آلوده شدن به ویروس هپاتیت C تشدید می‌شود.

به گفته محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ آمریکا که در این پژوهش بین المللی مشارکت داشته اند، عفونت همزمان HIV و هپاتیت C به این دلیل رخ می‌دهد که آن‌ها یک مسیر انتقال مشترک دارند و هر دو این ویروس‌ها از طریق تماس خونی منتقل می‌شوند.

آن‌ها در پژوهش خود، اطلاعات بیش از ۲۳ هزار فرد ۴۰ تا ۷۹ ساله مبتلا به HIV را که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷ درمان ضد رتروویروسی برای HIV را آغاز کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. 

نتایج این تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد، با هر دهه افزایش سن، حملات قلبی در افراد مبتلا به HIV به تنهایی ۳۰ درصد و در افرادی که به هپاتیت C نیز مثبت بودند، ۸۵ درصد افزایش یافت.

طبق این نتایج همچنین خطر حمله قلبی در بیمارانی که دارای عوامل خطر سنتی بیماری قلبی مانند فشار خون، عادات سیگار کشیدن و دیابت نوع دو بودند به ترتیب ۳۰۰، ۹۰ و ۴۶ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، یافته‌ها نشان دادند: شانس بروز حمله قلبی در افرادی که برخی از عوامل مرتبط با HIV مانند سطوح پایین سلول‌های ایمنی CD۴ را داشتند و یا نوعی داروی مهارکننده پروتئاز را مصرف می‌کردند، بیشتر بود.

به گفته محققان مجری این پژوهش، نظر به یافته‌های تحقیق ما، افرادی که با HIV یا هپاتیت C زندگی می‌کنند باید از پزشک خود در مورد گزینه‌های درمانی این ویروس‌ها و سایر راه‌های کاهش خطر بیماری قلبی عروقی پرس و جو کنند.

این یافته‌های پژوهشی در نشریه Journal of the American Heart Association منتشر شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با بروز بیماری‌های قلبی
  • ابتلای ۸۰۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آسم
  • آب سیب زمینی و این همه خاصیت
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت دانش‌بنیان ایرانی
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت ساخته شده در یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی
  • تاثیر منفی صدای ترافیک بر سلامتی بدن
  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • با مشکلات ناشی از افکار منفی آشنا شوید
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد