Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید قادری گفت: ۵۵ پروژه گردشگری طی هفته دولت در این استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز ، امید قادری امروز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی اورامانات به یونسکو ارسال شده است، گفت: پس از گذشت ۱۸ سال از ثبت جهانی بیستون این دومین ثبت جهانی است که در استان کرمانشاه رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه این پرونده از طرف یونسکو پذیرفته شد و قرار بود که یک تیم ارزیاب از نزدیک این پروژه را مورد بررسی قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا تیم ایتالیایی حاضر به حضور در ایران نشدند و این کار به تعویق افتاد.

قادری ادامه داد: طی هفته گذشته مشخص شد که یک تیم ارزیاب مصری قرار است شهریور ماه برای بررسی این پرونده طبق آن چیزی که تنظیم شده است، وارد ایران شوند.

ثبت ملی ۱۲ روستا در اورامانات

این مسئول بیان داشت: حدود ۱۲ روستا در منطقه اورامانات ثبت ملی شده اند که عرصه ما محسوب می شود و باید بافت آنها را حفظ کنیم که طبق ضوابط، معماری آنها مطابق با استعلام پایگاه جهانی اورامانات باشند.

وی افزود: به لحاظ حریم در این مناطق مشکلی نداریم تنها مشکل ما بحث معماری است که این موضوع احتیاج به اعتبار دارد.

قادری در ادامه با بیان اینکه بیماری کرونا صدمات زیادی به صنعت گردشگری وارد کرده است، گفت: اما این موضوع باعث نشد ما به زیرساخت ها نپردازیم و توانستیم توفیقاتی در حوزه تکمیل زیر ساخت ها به دست آوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد:در بحث بومگردی عملکرد ما در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ حدود ۲۲۰ درصد افزایش عملکرد داشتیم .

وی بیان داشت: در حال حاضر حدود ۵۳ موافقت اصولی جدید برای تقاضای صنعت بوم گردی دادیم که تا پایان سال امیدواریم بتوانیم آن را به ۱۰۰ مورد برسانیم.

قادری در خصوص افزایش تخت‌های اقامتی نیز گفت:   سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۶۶ تخت اقامتی توانستیم به تخت های موجود اضافه کنیم که به این لحاظ ۱۹۲ درصد رشد داشته است است.

احداث ۵ آموزشگاه و موسسه گردشگری در استان

وی همچنین از احداث ۵ آموزشگاه و موسسه گردشگری در سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد: به این ترتیب حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ۱۹۶۰ درصد نسبت به سال ۹۷ اضافه شده است.

قادری اظهار داشت: البته موانعی برای سرمایه‌گذاران از جمله بحث راهداری عدم تامین آب و امور اراضی برای تغییر کاربری و ... در بحث گردشگری وجود دارد.

وی گفت: در حوزه ایجاد اشتغال با این حجم سرمایه‌گذاری آنچه در سال ۹۸ به وقوع پیوسته و در سامانه رصد ثبت شده است ۶۶۲۸ نفر بوده که نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

قادری خاطرنشان کرد: در حوزه میراث فرهنگی نیز رشد خوبی را شاهد بودیم و توانستیم در سال ۹۸ تعداد ۸ موزه راه اندازی کنیم که نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۶۶ درصد رشد داشتیم.

دریافت نقشه حریم مصوب ملی برای ۷ اثر شاخص استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: در بخش کارگاه های مرمت بناهای تاریخی با احداث ۳۳ کارگاه جدید ۱۳۳ درصد رشد داشتیم و توانستیم برای ۷ اثر شاخص نقشه حریم مصوب ملی دریافت کنیم که تکلیف ساخت و سازها برای همیشه در آن نقاط را روشن می کند.

وی بیان داشت:  با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلاتی که به دنبال آن برای موزه ها و محوطه های تاریخی به وجود آمد در سال ۹۸ تواتستیم ۱۰ درصد رشد در بازدید از موزه ها داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش مهمترین توفیق در حوزه صنایع دستی را برندسازی عنوان کرد و گفت: دو شهر مهم استان به عنوان شهر برندساز ثبت ملی شده‌اند از جمله هرسین به عنوان شهر گلیم و دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور ثبت ملی شدند و به دنبال انجام کارهای ثبت جهانی آن ها هستیم.

قادری خاطرنشان کرد برای ارتقا و حفظ برند شهر تنبور به افرادی که کارگاه تنبور سازی دارند تسهیلات ارزان قیمت در سال ۹۹ پرداخت خواهد شد و همچنین در بحث بازارچه ها و نمایشگاه های هنرهای دستی اولویت به کارگاه های تنبور داده می شود.

وی صدور مجوز سه گانه برای ۳۲۲۵ نفر، صدور گواهینامه برای ۶۰۷ نفر و تحت پوشش بیمه قرار دادن ۱۲۰۰ هنرمند را از دیگر اقدامات سال ۹۸ عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری،صنایع دستی استان کرمانشاه اذعان داشت: در سال ۹۸ توانستیم ۳ رشته صنایع دستی منسوخ شده را از جمله نمدمالی، ارغوان بافی و موج بافی را دوباره احیا کنیم.

قادری ادامه داد در سال ۹۸ همچنین در شهرستانهای اسلام آباد، صحنه و روانسر احداث سه بازارچه دائمی انجام شد که به زودی افتتاح خواهد شد در سال ۹۹ هم در نظر داریم در شهرستانهای کرمانشاه، قصرشیرین، هرسین، سنقر و ماهیدشت برای احداث بازارچه اقدام شود.

وی از کسب نشان بین المللی در رشته احجام چوبی توسط هنرمندان کرمانشاه خبر داد و گفت: از ۱۷ تا ۲۰ شهریور در محل طاق بستان کرمانشاه با حضور هنرمندانی که سازمان یونسکو تعیین کرده جشنواره چوب خواهیم داشت که طی چهار روز کتیبه بیستون را بر روی چوب حکاکی خواهند کرد.

قادری گفت: همچنین برای اولین بار در کشور چاقو در کرند غرب استارت خورد که با همکاری اداره استاندارد ۷ کارگاه در این زمینه احداث شده است.

معرفی کاروانسرای عباسی برای ثبت جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اذعان داشت: کاروانسرای بیستون، قصرشیرین و ماهیدشت نیز برای ثبت جهانی معرفی شده‌اند و قرار است در سال ۹۹ کاروانسرای عباسی برای ثبت جهانی یونسکو معرفی شود.

قادری در خصوص آخرین وضعیت کرمانشاه ۲۰۲۰ گفت: طی هفته قبل در ویدیو کنفرانسی که برقرار شد قرار بر این بود که این موضوع تعیین تکلیف شود و ما تقاضا داشتیم که این رویداد با توجه به شرایط کرونا به تعویق بیفتد که بنا شد مذاکراتی در این مورد انجام شود.

وی افزود: چون در سال ۲۰۲۰ امکان برگزاری این رویداد نیست به دنبال عنوان جدید برای آن هستیم و در شورای سیاستگذاری طی دو هفته آینده این موضوع مطرح خواهد شد.

خیلی موافق پروژه تله کابین نیستم

این مسئول در ادامه در خصوص احداث تله کابین در محوطه تاریخی طاق بستان گفت: ساخت و ساز در اماکن تاریخی باید در حریم باشد و خارج از حریم با هر نوع ساخت سازی برخورد خواهیم کرد، موضوع تله کابین به سنوات گذشته برمی گردد و مجوز آن در سال‌های قبل گرفته شده است.

قادری افزود: عنوان متولی گردشگری خیلی موافق پروژه تله کابین نیستم و اگر ببینیم به طاق‌بستان آسیب می زند جلوی آن را خواهیم گرفت البته تاکنون هیچ تهدیدی برای این اثر تاریخی احساس نکردیم و با سازه های سبک ایستگاه ها را دایر می کنند.

افتتاح ۵۵ پروژه گردشگری در هفته دولت

وی از افتتاح ۵۵ پروژه گردشگری در هفته دولت خبر داد و بیان داشت: اغلب این پروژه ها در حوزه بوم گردی هستند.

 

انتهای پیام/

ا

منبع: دانا

کلیدواژه: صنایع دستی استان کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی نسبت به سال ۹۷ تله کابین ثبت جهانی هفته دولت سال ۹۸ خواهد شد درصد رشد ۹۷ حدود ثبت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نقی کریمی، رئیس شورا و ساسان ابراهیم‌زاده، عضو شورای شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.   این هتل با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری