Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@09:19:06 GMT

نمازی که نباید آن را از دست داد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۲۳۱۸

نمازی که نباید آن را از دست داد

‍‍‍‍‍‍

آخرین روز از ماه ذی‌الحجه است، برای این روز نمازی سفارش شده که نباید آن را از دست داد؛ نمازی که اثرش آمرزش تمام گناهان یک سال گذشته می‌تواند باشد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در طول سال، اعمال و فرصت‌های نابی قرار داده شده تا انسان‌ها به واسطه آنها بتوانند اسباب بخشیده شدن را برای خود فراهم آورند که یکی از این اعمال مربوط می‎‌شود به نماز آخر دهه ذی‌الحجه که نباید به سادگی از کنار این نماز گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

باتوجه به اینکه امروز آخرین روز از ماه ذی‌الحجه و آخرین روز از سال قمری است، بنابر آنچه در کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس آمده، برای این روز نمازی وارد شده که اثرش آمرزش تمام گناهان یک سال گذشته می‌تواند باشد!

این نماز دو رکعت است که در هر رکعت حمد یک مرتبه و ده مرتبه قُل هُواللّهُ اَحَدٌ و ده مرتبه آیة الکرسی باید خوانده شود و بعد از نماز این دعا وارد شده است:

اَللَّـهُمَّ ما عَمِلْتُ فی هذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَل نَهَیْتَنی عَنْهُ، وَلَمْ تَرْضَهُ، وَنَسیتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ، وَدَعَوْتَنی اِلَی التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائی عَلَیْکَ، اَللَّـهُمَّ فَاِنّی اَسْتَغْفِرُکَ مِنْهُ فَاغْفِر لی، وَما عَمِلْتُ مِنْ عَمَل یُقَرِّبُنی اِلَیْکَ فَاقْبَلْهُ مِنّی، وَلا تَقْطَعْ رَجآئی مِنْکَ یاکَریمُ؛ 

خدایا طلب بخشش می‌کنم از هر کاری که در سال گذشته انجام‌ دادم که مرا از آنها نهی کرده بودی و نسبت به آنها راضی نبودی و الآن آنها را فراموش کرده ام ولی تو فراموش نکرده‌ای، تو مرا به توبه دعوت کردی بعد از این که بر تو جرات کردم، خدایا از آنها استغفار می‌کنم، پس مرا ببخش و هر کاری که در این سال کردم که مرا به تو نزدیک کند آنها را از من قبول کن و امید مرا قطع مکن، ای کریم.

بعد از این عمل، شیطان می‌گوید: «وای برمن ! با گفتن این کلمات هرچه سختی کشیدم در مورد او در این سال همه را با گفتن این کلمات خراب کرد!» 
و سال گذشته شهادت دهد برای او که سال خود را به خیر تمام کرد.[1]

البته طبیعی است که منظور از آمرزش تمامی گناهان، گناهانی می‌باشد که نسبت به ساحت مقدس الهی صورت گرفته اما بحث حق الناس و بازگرداندن حقوق افرادی که بدهکار آنها هستیم و یا حتی ادا کردن مثلاً نمازهایی که از انسان قضا شده است نیز بحثی جدا بوده که ادا کردن آنها لازم می‌باشد.
* حجت‌الاسلام طاهر قلی‌زاده محمدی، استاد حوزه علمیه قم
پی‌نوشت:
[1] یُصَلِّی رَکْعَتَیْنِ بِفَاتِحَةِ الْکِتَابِ وَ عَشْرَ دَفَعَاتٍ سُورَةِ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ عَشْرَ دَفَعَاتٍ آیَةِ الْکُرْسِیِّ ثُمَّ تَدْعُو وَ تَقُولُ اللَّهُمَّ مَا عَمِلْتُ فِی هَذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَلٍ نَهَیْتَنِی عَنْهُ وَ لَمْ تَرْضَهُ وَ نَسِیتُهُ وَ لَمْ تَنْسَهُ وَ دَعَوْتَنِی إِلَى التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرَائِی عَلَیْکَ اللَّهُمَّ فَإِنِّی أَسْتَغْفِرُکَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لِی وَ مَا عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ یُقَرِّبُنِی إِلَیْکَ فَاقْبَلْهُ مِنِّی وَ لَا تَقْطَعْ رَجَائِی مِنْکَ یَا کَرِیمُ قَالَ فَإِذَا قُلْتَ هَذَا قَالَ الشَّیْطَانُ یَا وَیْلَهُ مَا تَعِبْتُ فِیهِ هَذِهِ السَّنَةَ هَدَمَهُ أَجْمَعَ بِهَذِهِ الْکَلِمَاتِ وَ شَهِدَتْ لَهُ السَّنَةُ الْمَاضِیَةُ أَنَّهُ قَدْ خَتَمَهَا بِخَیْرٍ. (اقبال الاعمال ، ج 1 ، ص 530)

مکان برپایی مراسم دهه اول محرم در حسینیه هدایت تغییر کردرفیعی: نمی‌توان از ظلم یزید گفت اما "یزید زمانه" را معرفی نکرد/ هیئت سکولار نداریم

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT4 واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم بیشتر بخوانید... اعمال شب و روز اول ماه محرم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اعمال شب و روز اول ماه محرم واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ کنداکتور سیما از امشب رنگِ محرم می‌گیرد/ جزئیات همه برنامه‌های تلویزیون ۲ اعمال شب و روز اول ماه محرم ۳ مجلس عزاداری در امامزاده قاضی‌الصابر لغو شد ۴ "مردی شبیه باران" و "رقص پرواز" در آخر هفته تلویزیون ۵ بین‌الحرمین ویژه برنامه محرمی رادیو زیارت ۶ تماشاخانه ایرانشهر پس از ۱۸۰ روز بازگشایی شد ۷ تکلیف سریال‌های محرمی تلویزیون روشن شد/ وقتی "بوم و بانو" و "زمین گرم" با تأخیر می‌رسند! ۸ سینماهای کشور از فردا تطعیل است مهمترین اخبار فرهنگی مبنای غلط خصوصی‌سازی در سینما، سرمایه‌گذاری مشکوک را به بارآورد/ تهیه‌کنندگان می‌توانند مانع ورود پول‌های کثیف به سینما ‌شوند نمایش خانگی| نگه‌داشتن مخاطب یا «وزین نگه‌داشتن مخاطب»، کدام وظیفه نمایش خانگی است؟ چگونه اسرای ایرانی در اردوگاه رژیم بعث کتابخانه ساختند؟/با چوب و چماق بسیجی و ارتشی را از هم جدا کردند واکنش حجت‌الاسلام کاشانی به رفتار ضد و نقیض ستاد ملی کرونا درباره برگزاری هیئات مذهبی مهمترین اخبار تسنیم گزارش/ خانواده موشک های فاتح ۱۳ عضوی شد/ دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی ایران به نام «حاج قاسم» چین: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه روحانی: توانمان را باید بر موشک‌های کروز بگذاریم/ در صنعت دفاعی از جایگاه ۲۳ به جایگاه ۱۴ دست یافتیم عراق| ائتلاف فتح: سفر الکاظمی به واشنگتن باید متمرکز بر خروج آمریکا و پایان مداخلات آن در عراق باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم ماه محرم سال گذشته ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان سرمربی محبوب را می خواهد | انتقال سخت عملی می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین نتایج بد سپاهان در نیم‌فصل دوم باعث شد هواداران این تیم روی سکوها با شعار علیه مورایس خواهان بازگشت محرم نویدکیا به تیم‌شان شوند. در چنین شرایطی طبیعی است که در اصفهان همه منتظر بازگشت محرم به نیمکت طلایی‌پوشان باشند. مورایس برای یک فصل دیگر تحت قرارداد باشگاه سپاهان است و رقم دستمزد او آنقدر خوب است که به‌راحتی حاضر به از دست دادن آن نباشد. اما بدون‌شک اگر مورایس در این فصل برای سپاهان جام نیاورد هواداران این تیم تمایلی برای ادامه کار تیم‌شان با سرمربی پرتغالی نخواهند داشت. در همین راستا محرم جدی‌ترین گزینه برای جانشینی مورایس به حساب می‌آید و حتی گفته می‌شود تماس‌هایی در این زمینه با او گرفته شده است. واقعیت امر این است که نویدکیا فعلا تمایلی برای بازگشت به سپاهان ندارد و شرایط را برای این اتفاق مهیا نمی‌داند. او همچنان از یک‌سری اتفاقاتی که موقع جدایی‌اش در اصفهان برایش رخ داد، دلخور است. البته در فوتبال هیچ اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی نیست و از این رو نمی‌توان با قاطعیت گفت نویدکیا تحت هیچ شرایطی فصل بعد روی نیمکت سپاهان نخواهد نشست.

شرط ماندن محرم در رفسنجان
هواداران رفسنجانی بعد از محمد ربیعی که دوران خوبی در این شهر داشت حالا به محرم نویدکیا علاقه‌مند شده و به‌شدت از این مربی با اخلاق حمایت می‌کنند. از این رو آنها دوست دارند محرم در فصل آینده در مس مانده و این تیم را به روزهای خوبی که در بالای جدول لیگ داشته، برگرداند. مساله‌ای که این مربی اصفهانی به‌خوبی به آن آگاه بوده و از آنجا که خودش نیز مربی جاه‌طلبی است در هر شرایطی حاضر به ماندن در رفسنجان نیست. در واقع او می‌خواهد سرمربی تیمی باشد که توان رقابت با تیم‌های بالای جدول را داشته و حداقل این شانس را داشته باشد که برای کسب سهمیه بجنگد. تفکری که تابستان فصل پیش در بین مدیران مس وجود نداشت و به همین خاطر هم محمد ربیعی از این باشگاه جدا شد. در شرایط فعلی هم نویدکیا در صورتی در رفسنجان خواهد ماند که شرایط برای ادامه کار او و مسیر موفقیت‌آمیز تیمش فراهم شود. شرایطی که به‌نظر می‌آید مسی‌ها به‌دنبال فراهم کردن آن هستند و قول‌هایی نیز در این زمینه داده‌اند.

کد خبر 847327 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • درمان پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک برای نخستین بار در دنیا
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • سپاهانی‌ها خواهان رفتن مورایس و بازگشت سرمربی محبوب
  • سپاهان سرمربی محبوب را می خواهد | انتقال سخت عملی می شود؟
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ۴۵ کشور
  • از کابوس سقوط تا صعود به یک چهارم جام حذفی/ تیم محترم «محرم»
  • آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)
  • عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان