Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:31:38 GMT

دستگیری ۲ تیم در رابطه با القای شبهه در کنکور

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۲۳۶۳

دستگیری ۲ تیم در رابطه با القای شبهه در کنکور

فاطمه زرین آمیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره انتشار عکس های دفترچه سوال های کنکورهای علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در فضای مجازی، اظهار داشت: حفاطت آزمون سازمان سنجش آموزش کشور با همکاری دستگاه های امنیتی انتظامی در استان فارس و یکی از استان های غربی ۲ تیم را که مشخصاً برای ارسال عکس از حوزه های امتحانی برنامه ریزی کرده بودند، دستگیر کرد و تحویل مقامات ذیربط داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در تهران نیز ۲ نفر شناسایی شده اند که به زودی دستگیر خواهند شد. براساس بررسی های به عمل آمده، اصولاً هدف این افراد از ارسال عکس تقلب نیست؛ بلکه القای شبهه در آزمون است.

کلیدهای منتشر شده در فضای مجازی کذب است

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره لو رفتن کلید سوال ها تاکید کرد: بر اساس بررسی های فنی و دقیق، سازمان سنجش اعلام می کند تمام کلیدهای منتشر شده در فضای مجازی تا امروز کذب، جعلی و با هدف  کلاهبرداری است؛ هیچ کدام با جواب ها با کلید سازمان سنجش مطابقت ندارد. داوطلبان برای اطمینان بیشتر می توانند روز دوشنبه سوم شهریورماه کلیدهای منتشر شده در سایت سازمان را با این کلیدها و نوع دفترچه ها مقایسه کنند و کذب بودن آنها مشخص می شود.

به گزارش ایرنا، کنکورهای علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه ۳۰ مردادماه در کشور آغاز شد و این آزمون ساعاتی پیش به پایان رسید؛ یک ساعت و نیم بعد از شروع این آزمون عکس هایی در فضای اجتماعی مبنی بر لو رفتن سوالات ۲ آزمون یاد شده منتشر شد؛ عده ای این سوالات را مربوط به دروس عمومی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی می دانند.

در برخی دیگر از کانال ها حتی اخباری مبنی بر انتشار کلید سوالات این آزمون ها درج شده است که صحت و سقم آن در نگاه اول قابل تشخیص و تایید نیست.

به گزارش ایرنا، ‌روز گذشته نیز ادعای لو رفتن سوالات کنکور هنر مطرح شد؛ در این میان سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری داوطلب دختری که به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان طالقانی تهران دست به این اقدام زده بود، ‌خبر داد. این داوطلب با سوءاستفاده از احساسات عوامل اجرایی در بیمارستان طالقانی از سوالات عمومی عکس گرفته و در فضای مجای منتشر کرد، اما بلافاصله تلفن همراه او ضبط و فرد تحویل مراجع قضایی داده شد.

کنکور گروه علوم تجربی در روز جمعه ۳۱ مردادماه و کنکور گروه زبان های خارجی نیز در روز شنبه اول شهریورماه برگزار می شود.

برچسب‌ها آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کنکور پروندهٔ خبری آزمون‌های سراسری در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کنکور آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کنکور سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های تاریخ ۲ و ۵ و ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ضمن اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها به شرح فایل پیوست مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های اصلاحی آن، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۱۰) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نسبت به ویرایش و ثبت رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند؛ لذا داوطلبان، ضرورت دارد پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه‌های مذکور و این اطلاعیه، در صورت نیاز در مهلت در نظر گرفته شده مذکور به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و در خصوص به‌روزرسانی فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.
در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲، نسبت به ویرایش فهرست رشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.  
داوطلبان می‌توانند برای مشاهده سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری ۱۴۰۳ به نشانی الکترونیک https://sanjesh.org مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری