Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@03:06:54 GMT

رهبر کره شمالی برخی اختیاراتش را به خواهرش "واگذار" کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۳۵۹۵

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از این نهاد اطلاعاتی کره جنوبی می‌گوید، رهبر کره شمالی شماری از این اختیارات را به دیگر مشاوران نزدیکش هم واگذار کرده است.

کیم یو جونگ، خواهر جوان‌تر کیم جونگ اون است که سمت ارشدی در کادر رهبری کره شمالی دارد. درباره او گفته شده که به پدرش بسیار نزدیک بوده و پدرش همیشه به خاطر علاقه به سیاست و هوش بالا در بچگی از او تعریف می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر بار که وضعیت رهبری کره شمالی مبهم می‌شود، نام او به عنوان جانشین احتمالی برادرش مطرح می‌شود.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، کیم بیونگ کی، نماینده حزب دموکراتیک و ها تای میونگ از حزب آینده متحد کره‌جنوبی گفته‌اند که سازمان اطلاعاتی این کشور در نشستی برای نمایندگان مجلس به آنها گفته است این کار رهبر کره شمالی اقدامی برای "کاهش استرس کیم جونگ اون در امر حکومت‌داری و پرهیز و اجتناب از مسؤولیت در شکست‌هاست."

سرویس اطلاعاتی کره جنوبی گفته است رهبر کره شمالی "کماکان قدرت مطلقه" را دارد اما اخیرا به تدریج برخی اختیاراتش را واگذار کرده است.

این نهاد اطلاعاتی کره جنوبی می‌گوید، این به معنای آن نیست که جانشین احتمالی کیم جونگ اون تعیین شده یا کشور در حال حاضر به دست جانشین او اداره می‌شود.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داده است کیم جونگ اون به جز خواهرش، در زمینه اقتصادی اختیاراتش را به پاک پونگ-جو، معاون رئیس حزب کارگران کره و نایب رئیس کمیسیون قدرتمند اداره امور داخلی داده و کیم توک هان که اخیرا نخست‌وزیری کره شمالی را به عهده گرفته هم برخی اختیارات رهبری را عهده‌دار شده است.

منبع: الف

کلیدواژه: رهبر کره شمالی کیم جونگ اون کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود

احمد صادقی در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی، گفت: شهرداری موظف است این آمار را به صورت شفاف اطلاع رسانی کند. بیش از هزار و ۹۰۰ ملک در کمیته شفافیت بررسی شده که تعدادی از املاک به صورت قانونی واگذار شده و تعدادی نیز کاربری فرهنگی و اجتماعی دارد. مواردی نیز در اختیار اشخاص قرار گرفته و سیر مراحل آن طی نشده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد نسبت به انتشار اطلاعات این املاک اقدام شود. به نظر می‌رسد افرادی نگران افشای این اطلاعات هستند و از انتشار آن جلوگیری می‌کنند. واگذاری این املاک در دوره‌های قبلی صورت گرفته و هیچگونه محرمانگی ندارند و منعی برای انتشار آن نیست.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: از معاون برنامه ریزی شهردار درخواست دارم نسبت به این موضوع اقدام کند و مراتب لازم برای انتشار اطلاعات املاک واگذار شده فراهم شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • چرا بازارگردانی به بورس و فرابورس واگذار شد؟
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • سوال و جواب‌ کوتاه از محسن هاشمی درباره خواهرش! | فیلم
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود