Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور در اغلب رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی بوده و شرایطی فراهم شده تا از استرس داوطلبان کاسته شود و حتی کارمندان و خانم‌های خانه دار نیز بستر خوبی برای تحصیل داشته باشند.

بخشعلی معصومی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: حرفه خبرنگاری در جامعه کنونی اهمیت بسیار بالایی داشته و با انعکاس خوب اخبار در جامعه‌ می‌توان پیشرفت و فرهنگ سازی را در جامعه رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در کنکور در حوزه امتحانی دانشگاه پیام نور رعایت شده است، گفت: با استفاده از ظرفیت سه برابری کارکنان در بخش‌های مختلف حوزه امتحانی، تلاش کردیم تا هیچگونه مشکلی برای خانواده‌ها ایجاد نشود.

معصومی افزود: از ساعات اولیه آغاز کنکور، نمایندگانی از سازمان‌ها و ادارات برای مشاهده روند برگزاری کنکور از حوزه‌های امتحانی بازدید کرده و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه پیام نور استان را تایید کردند.

وی با اشاره به حضور خانواده‌ها در خارج از حوزه امتحانی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از آنها، گفت: به خانواده‌ها تذکر دادیم تا از حضور در اطراف حوزه امتحانی اجتناب کنند، اما متاسفانه برخی افراد به این تذکر عمل نکردند.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور همانند سایر دانشگاه‌ها به دنبال توسعه و حفظ سنگر علم و دانش و فرهنگ سازی در جامعه است و دانشگاه باید انسان ساز باشد، چراکه با جوانان سر و کار دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان با بیان این‌که این دانشگاه در راستای آموزش و تربیت جوانان متخصص و علاقه‌مند به تحصیل تلاش می‌کند، گفت: با توجه به این‌که شیوه آموزش دانشگاه پیام نور به صورت نیمه حضوری و  مجازی است، به دنبال بهبود روند گذشته دانشگاه هستیم و تمامی بسترها نیز برای آموزش مجازی تهیه شده است.

وی با بیان این‌که دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که در دوران پیش از کرونا مجوز برگزاری کلاس و آزمون الکترونیکی را داشت و بسترها نیز برای این امر فراهم بود، اظهار کرد: در دوران کرونا هم این دانشگاه در برگزاری کلاس‌ها و امتحان‌های مجازی موفق‌تر از سایر دانشگاه‌ها عمل کرده و ۱۰۰درصد کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شد.

وی با اشاره به رسالت دانشگاه پیام نور در کتاب محوری و آزمون محوری، گفت: سایر دانشگاه‌ها استادمحور هستند و منبع امتحانی نیز جزوه استاد است، اما منبع امتحان در دانشگاه پیام نور، کتاب بوده و دانشجو ملزم به مطالعه و یادگیری کل کتاب است.

معصومی متذکر شد: به دلیل کتاب محور بودن دانشگاه، دانشجویان از نظر علمی پربار شده و اعتماد به‌نفسشان بالا می‌رود، اما به دلیل سنگینی حجم دروس، رغبت به تحصیل در دانشگاه پیام نور پایین است.

وی افزود: در حال حاضر تمامی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه پیام نور استان با امکانات موردنیاز، دایر بوده و اساتید حضور فیزیکی دارند؛ دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیز می‌توانند پروژه‌ها و پایان نامه‌های خود را به راحتی در این کارگاه‌ها انجام دهند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گفت: سال گذشته بیش از پنج میلیارد تومان در راستای تجهیز و تامین تجهیزات کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه پیام نور استان صرف شده است که اکثر اقلام ساخت داخل کشور هستند.

افتتاح اولین مرکز رشد دانشگاه پیام نور استان با حضور وزیر

وی با تاکید بر این‌که پژوهش، بخش مهمی از فعالیتهای دانشگاه پیام نور است، اظهار کرد: اولین مرکز رشد دانشگاه پیام نور استان در روستای بنیس شبستر با کمک خیران و با حضور وزیر به زودی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جشنواره رویش در این مرکز، افراد دارای ایده و خلاق شناسایی می‌شوند و سپس شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور مستقر خواهند شد؛ برخی شرکت‌های خارج از کشور نیز برای حضور در این مرکز اعلام آمادگی کردند.

معصومی افزود: دانشگاه پیام‌نور دارای چهار مرکز نوآوری است که این مراکز با همکاری پارک علم و فناوری استان و معاونت معاونت استانداری در تبریز، عجب شیر، ملکان و هشترود دایر شده و غالبا در زمینه‌های ژنتیک، کشاورزی و مواد غذایی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، دوره‌های دهیاری، مدیریتی و ...را نیز برگزار می‌کنیم. 

رئیس دانشگاه پیام نور استان در خصوص رشته‌های تحصیلی این دانشگاه، تشریح کرد: بیش از ۱۰۰ رشته در مقطع کارشناسی، ۳۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته در مقطع دکتری در دانشگاه پیام نور استان ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: داوطلبان نباید بر اساس مادیات تصمیم بگیرند و به دنبال رشته تحصیلی پردرآمد باشند، بلکه باید بر اساس علاقه و استعداد خود رشته تحصیلی را انتخاب کنند.

معصومی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در کشور نیز گفت: برای تربیت نیروی متخصص باید بین اقشار مختلف جامعه هم‌چون صنعت و رسانه با دانشگاه ارتباط برقرار شود و دانشجویان بتوانند با گذراندن دروس کارورزی و پروژه، متخصص شوند.

نبود پرونده قضایی دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی طی ۵ سال گذشته 

در ادامه غنی زاده، معاون دانشگاه پیام نور استان نیز گفت: دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در طول پنج ساله گذشته هیچ پرونده قضایی نداشته است.

وی افزود: دانشجویان این دانشگاه که همگی بومی هستند، اغلب مسائل اخلاقی را رعایت می‌کنند به طوری که در طول سال گذشته با وجود ۲۰ هزار دانشجو در این دانشگاه فقط تعداد بسیار پایینی به کمیته انضباطی ارجاع داده شده‌اند که تخلفاتشان هم فقط در حد تخلف امتحانی بود.

وی گفت: به تعبیر برخی افراد، دانشگاه پیام نور، حوزه علمیه دانشگاه‌ها است زیرا اخلاقیات در این دانشگاه به صورت مطلوبی رعایت می‌شود. 

غنی زاده در خصوص فعالیت بخش فرهنگی دانشگاه، اظهار کرد: در این دانشگاه ۲۴ کانون، ۱۶ انجمن علمی و فرهنگی و ۳۲ نشریه در حوزه تخصصی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اغلب دانشجویان در حوزه اجتماعی و فرهنگی با هدف آموزش و تجربه اندوزی در این کانون‌ها و انجمن‌ها حضور دارند و دانشگاه نیز از این دانشجویان حمایت لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به کسب مقام‌های بالای دانشجویان فرهنگی این دانشگاه در سطح کشور، گفت: دانشگاه پیام نور استان در بخش نشریات رتبه اول کشور و کانون قرآن نیز رتبه‌های بالایی را کسب کرده است.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان با اشاره به برگزاری ۷۲۴ برنامه دانشگاه در حوزه دانشجویی طی سال گذشته، گفت: هم‌چنین دانشگاه پیام نور استان در مناسبت‌های ملی و انقلابی همیشه حضور داشته و با برگزاری ضیافت‌های اندیشه و ... اقدامات خوبی در راستای ارتقای فرهنگی دانشگاه انجام داده است.

وی با اشاره به استقرار دبیرخانه‌ تمامی کانون‌های هلال احمر پیام نور کشور در استان، گفت: جشنواره‌ای در این راستا برگزار می‌شود تا از جهادگران سلامت قدردانی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه پیام نور استان دانشگاه پیام نور استان رئیس دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی حوزه امتحانی دانشگاه ها سال گذشته بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به رسالت دانشگاه‌ها، گفت: یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه‌ها، تقویت قدرت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امروز در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه دانشجویان، مدیران فردای کشور هستند، اظهار داشت: با توجه به مسئولیتی که در آینده متوجه این دانشجویان است، نیاز به تربیت دانشجویانی خلاق، متفکر، متدین و مسئولیت پذیر داریم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه خداشناسی و شناخت حق اصلی‌ترین نیاز برای تربیت انسان‌ها است، عنوان کرد: باید در مدارس و دانشگاه‌ها به خداشناسی و تربیت انسان‌ها توجه جدی‌تری صورت گیرد.

ناصری همچنین با تاکید بر اینکه باید دانشجویان را از سطحی نگری دور کنیم و با نحوه تدریس، آنها را افرادی عمیق و متفکر بار بیاوریم، افزود: این مسئولیتی است که بر عهده دانشگاه‌ها است و باید خلاقیت را در دانشجویان بارور کنند.

وی ادامه داد: استاد باید دانشجو را وادار به تفکر و اندیشه کند همچنانکه در کتاب خدا نیز بر اندیشه و تفکر تاکید شده و بزرگان دین ما نیز تاکید کرده اند که یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت ارزشمندتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تصریح کرد: اگر دانشجو خلاق نباشد، در آینده به مدیر بخشنامه‌ای تبدیل می شود همچنان که امروز نیز می‌بینیم که برخی مدیران قدرت حل مسئله ندارند و هر چه به آنها دیکته شود، همان را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: اینکه برخی مدیران، نمایندگان مجلس و کارشناسان متوجه برخی فرمایشات رهبری نمی شوند، حاصل همین تحصیل و تربیت معیوب است همچنانکه می بینیم رهبری سال‌ها است بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، اما برخی مدیران ما نتوانسته‌اند هیچ برنامه‌ای در این زمینه ارائه دهند.

 ناصری همچنین بر لزوم تقویت قدرت تشخیص در دانشجویان تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز بسیاری از دانشجویان ما قدرت تشخیص حق از باطل را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و فرزندان این مرز و بوم خلاقیت، استعداد و توانایی بیشتر از جوانان سایر کشورها دارند،گفت: لازم است شرایط شکوفایی و تبلور این ویژگی ها در جوانان ما فراهم شود تا به تولید علم به عنوان دغدغه رهبری بپردازند.

حمیدزاده، رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در استان یزد دارای 10 مرکز و واحد است، افزود: واحدهای این دانشگاه در شهرهای یزد، زارچ، رضوانشهر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، مهریز، مروست و بافق در سطح استان فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: در این واحدها در حال حاضر 8 هزار و 500 دانشجو به صورت حضوری و مجازی در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • ببینید | فرصت چهار روزه پشت کنکوری‌ها برای مشاهده و چک سوابق تحصیلی