Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: تمام مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) در استان برگزار خواهد شد ولی حذف دسته روی‌ها را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام قدرتی امروز سی‌ام مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: همه مراسمات مرحم و عزاداری سیدالشهدا(ع) در لرستان با قید حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مراسمات در هیات‌های عزاداری با حفظ فاصله‌گذاری خواهد بود و غالباً در فضاهای باز انجام می‌شود.

قدرتی ادامه داد: با آموزش‌وپرورش، اداره ورزش و جوانان و شهرداری‌ها هم مکاتباتی شده که مکان‌های خود را در اختیار هیئت‌های عزاداری قرار دهند و خوشبختانه استقبال آن‌ها هم خوب بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: معیار مقام معظم رهبری برای برگزاری مراسمات عزاداری در ماه محرم، ستاد ملی کروناست و ستاد نیز اعلام کرده که اغلب برنامه‌ها باید در فضای باز برگزار شود و ما هم همین موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بنا شده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج مستضعفین یک سری افراد به‌عنوان همیار سلامت وظیفه تب سنجی و نظارت بر رعایت نکات بهداشتی را در هیات‌های مذهبی داشته باشند.

قدرتی یادآور شد: در هیچ جای شهر و استان دسته روی نداریم و هیات‌ها در تکیه‌های سرباز عزاداری می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان با اداره صمت و علوم پزشکی برای تهیه ماسک رایزنی کرده ولی همکاری با ما نداشتند و ما مجبور به تهیه ۶۰ هزار ماسک شدیم که بین هیات‌ها توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین ۲۱ هزار لیتر محلول ضدعفونی برای هیئت‌های مذهبی تهیه‌ کرده‌ایم.

قدرتی با بیان اینکه ۳۰۰۰ هیات ثبت شده در استان داریم، افزود: همچنین سامانه بیرق را راه‌اندازی کرده‌ایم که هیات‌ها در آن ثبت‌نام کرده و تعهد می‌دهند که پروتکل را باید رعایت کنند و بعد مجوز فعالیت از ما می‌گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: سامانه تکیه نیز برای پخش آنلاین مراسمات در ۱۰ فضای مجازی تعریف شده که هم آنلاین و هم به‌صورت زنده و رایگان است.

وی بیان کرد: اگر کسی نذر واجب دارد با نظارت مرکز بهداشت می‌تواند آن را طبخ و با بسته‌بندی مناسب انجام دهد. نذری حذف نشده و سرجای خود هستند.

قدرتی درباره روضه‌های زنانه و خانگی اظهار کرد: این روضه‌ها هم سر جای خود هستند و توصیه می‌شود در خانه برگزار و در حیاط یا کوچه‌ها برپا شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از کنشگران مذهبی هر استان انتظار داریم هشتک هر منزل یک حسینیه و یک پرچم را ترویج تا این امر تحقق یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هیات مذهبی سیدالشهدا بسیج مستضعفین دانشگاه علوم پزشکی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) لرستان، گفت: امام خمینی (ره) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.
حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر افزود: امام خمینی (ره) نه تنها به ایران و ایرانی هویت داد بلکه به اسلام هویت داد و اسلام و مسلمانان را شخصیت بخشید.
شمسی‌فرگفت: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند را مدیون امام هستند، بنابراین بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد بُردی برای جهان اسلام و ایران است، به ویژه بعد از عملیات وعده صادق این مراسم بیشتر به زیر ذره‌بین می‌رود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی باشکوه برگزار شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان لرستان نیز گفت: امام خمینی (ره) نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به اندیشه‌های دینی و ذهن‌های بیدار هویت بخشید.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این اندیشه ظلم ستیزانه امروز بیش از هر زمان دیگری جهانی شده و نمونه آن حرکت معنادار دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین است که به‌خوبی ثابت می‌کند اندیشه امام در سراسر جهان گسترش یافته است.
 وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان‌کرد: سلسله نشست‌های تبیینی جهت بازشناسی اندیشه‌های حضرت امام (ره) توسط اساتید حوزه و دانشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: در روز چهاردهم خرداد نیز مراسم عمومی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و نظیر این مراسم در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • حرکت کاروان میقات
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد