Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بزرگترین مشکل در زمینه تامین و توزیع آب را "قیمت آب" عنوان کرد و گفت: قیمت تمام شده هر متر مکعب یا هر هزار لیتر ۱۶۰۰ تومان است ولی در روستاها ۳۰۰ تومان و در شهرها ۶۰۰ تومان می‌فروشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علیرضا ایمانلو در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ادغام شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: آب و فاضلاب 3 میلیون نفر جمعیت شهری و بیش از 850 هزار نفر جمعیت روستایی استان را تحت پوشش دارد که 100 درصد شهرها و 90 درصد روستاهای استان را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کنترل کیفیت آب را در استان آذربایجان شرقی دقیق ارزیابی کرد و گفت: بزرگترین آزمایشگاه آب شمالغرب کشور در تبریز مستقر است و روزانه 3500 نمونه از تمامی آب های استان در آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب بررسی شده و هر لحظه کیفیت آب کنترل می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی همچنین از پوشش 66 درصدی شبکه جمع آوری فاضلاب استان خبر داد و افزود: این در حالی است که میانگین کشوری 50 درصد است و اکنون تبریز بالای 86 درصد است و دومین کلانشهر با پوشش بالای فاضلاب شهری است.

وی با اشاره به اینکه در 14 شهر استان انشعاب فاضلاب داده ایم، ابراز داشت: 5 تصفیه خانه در دست احداث و 11 تصفیه خانه در حال فعالیت است و سالانه 100 میلیون متر مکعب آب تصفیه شده به صنایع و نیروگاه‌های آذربایجان شرقی تصفیه و تحویل می شود.

پروژه‌های آبفای بوشهر با سرمایه‌گذاری 900 میلیارد ریال افتتاح می‌شوداستاندار کردستان در پاسخ به تسنیم: دستورات لازم برای حل مشکل آب روستای «سپیران» را صادر می‌کنمکاهش 38 درصدی ورودی روان‌آب‌ها به مخازن سدها/ 62 درصد مخازن سدها پر است

ایمانلو طرح‌های در دست اجرا و آماده افتتاح عمران آب در هفته دولت را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: اکنون حدود 145 میلیارد تومان طرح در روستاها و شهرهای کوچک استان در جریان است که نزدیک به 40 مورد آماده افتتاح است که تلاش می کنیم پوشش آب سالم روستایی به صد در صد افزایش یابد.

وی در پاسخ به سوال تسنیم در مورد چرایی حجم پِرتی و نشتی آب به میزان 18.25 درصد در آذربایجان شرقی گفت: این موضوع به دلیل فرسودگی شبکه توزیع و انتقال است اما این عدد کمتر از میانگین کشوری با 22 درصد پرتی است اما میانگین دنیا بالای 15 درصد است که باید به سمت کاهش پرتی برویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مورد رشد صفر درصدی اصلاح شبکه انتقال و کمتر از 7 درصدی شبکه توزیع آب اظهار کرد: ما سال گذشته 250 کیلومتر اصلاح شبکه انجام دادیم و امسال هم 250 کیلومتر بوده بخاطر همین رشد اصلح شبکه صفر درصد بوده است.

وی بزرگترین مشکل در زمینه تامین و توزیع آب را "قیمت آب" عنوان کرد و گفت: هزینه آب، حدود 2 درصد سبد هر خانواده است. قیمت تمام شده هر متر مکعب یا هر هزار لیتر 1600 تومان است ولی در روستاها 300 تومان و در شهرها 600 تومان می‌فروشیم لذا با این اعتبارات نمی توانیم به توسعه شبکه توزیع و انتقال و یا اصلاح بیشتر آن بپردازیم اما هر ساله نزدیک به 700 کیلومتر نشت یابی برای کاهش پرتی آب انجام می‌دهیم.

ایمانلو بر لزوم جایگزینی آب مصرفی "صنایع آب بر" با آب تصفیه شده فاضلاب شهری تاکید کرد و افزود: اب منطقه ای بخشی از آب را با ایجاد چاه جدید جایگزین کرد اما باید خروجی تصفیه خانه ها پس از تصفیه کامل به صنایع سوق یابند.

انتهای پیام /111/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT11 بیشتر بخوانید... کاهش ۳۸ درصدی ورودی روان‌آب‌ها به مخازن سدها/ ۶۲ درصد مخازن سدها پر است پیگیری تسنیم نتیجه داد: لغو انحلال پژوهشکده آبخیزداری در دستورکار مجلس/ساداتی‌نژاد: معجزه آبخیزداری را دیدیم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کاهش ۳۸ درصدی ورودی روان‌آب‌ها به مخازن سدها/ ۶۲ درصد مخازن سدها پر است پیگیری تسنیم نتیجه داد: لغو انحلال پژوهشکده آبخیزداری در دستورکار مجلس/ساداتی‌نژاد: معجزه آبخیزداری را دیدیم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی ۳ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۴ لحظه اعلام خبر بازگشت پیکر شهید تازه تفحص شده به خانواده‌اش پس از ۳۴ سال فراق / نهاوند ‌عطر شهادت گرفت + فیلم ۵ بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از سکوهای ۱۳A و ۱۳C در پارس جنوبی / برداشت گاز ایران روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب ‌افزایش یافت ۶ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب کشور: نیروهای مسلح ایران در آمادگی کامل قرار دارند ۷ عزاداری محرم امسال متفاوت با سال‌های قبل/ کرونا مراسم تعزیه‌خوانی در «شهرضا» را تعطیل کرد ۸ جانشین فرمانده ناجا: آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه سوگواری‌های ماه محرم را داریم/ در برخورد با اراذل و اوباش کوتاهی نمی‌کنیم مهمترین اخبار استانها جانشین فرمانده ناجا: آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه سوگواری‌های ماه محرم را داریم/ در برخورد با اراذل و اوباش کوتاهی نمی‌کنیم حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش عزای سیدالشهدا (ع) شد / آیین سنتی «صلات» ‌اجرا می‌شود + تصاویر ذوالنور: فشار معیشتی و اقتصادی روی مردم سنگین است آیت‌الله علم‌الهدی: محرم قلب‌ها را زنده می‌کند / همه‌‌ ‌عزاداران حسینی‌ پروتکل‌های بهداشتی را ‌رعایت کنند مهمترین اخبار تسنیم گزارش/ خانواده موشک های فاتح ۱۳ عضوی شد/ دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی ایران به نام «حاج قاسم» چین: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد تقدیر رهبر معظم انقلاب از شعر افشین اعلا علیه توافق حاکمان عرب با رژیم صهیونیستی اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه دستور رئیسی برای بررسی نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت/آمار سقط جنین نگران‌کننده است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مخازن سدها متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی تصفیه ‌خانه دوم آب شرب مرکز استان به عنوان طرح ویژه در مدت زمان کوتاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن کروبیان در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب اردبیل، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه دوم آب شرب اردبیل با هدف تصفیه آب چاه‌های داخل شهر اردبیل و به منظور گذر از بحران کم آبی با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال اجرا است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه هم اکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام طرح و تاسیسات وابسته آن بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

کروبیان با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفی آب شرب اردبیل، دو پروژه عظیم در حال اجرا و بهره‌برداری است بیان کرد: پروژه تکمیل آبگیر سد یامچی هم اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پروژه سیستم ارتقای کیفی آب که در داخل تصفیه خانه اجرا شده هم اکنون تمام شده و تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شده است.

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: به منظور برداشت آب از تراز بالاتر جهت ارتقای کیفی آب شرب مرکز استان چهار بارج شناور در مدار بهره‌برداری است و دو بارج دیگر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال خرید و نصب است.

کد خبر 749127

دیگر خبرها

  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها