Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: کیفیت آب‌های جاری معمولا برابر بوده و نمی‌دانم بر چه اساسی میگویند کیفیت آب ارس کم‌تر است.

او خاطرنشان کرد: هر چند متولی این امر، آب منطقه‌ای است، اما با توجه به برداشت آب از بالادست، مشکلی در کیفیت آب وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  متذکر شد: فرهنگ مصرف بهینه آب نیز باید نهادینه شود، متاسفانه ما عادت کرده‌ایم همه چیز را تا ته مصرف کنیم، پرمصرف بودن را رد کرده و به مرحله هدر دادن رسیده‌ایم.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: تقریبا ۵۸۰۰ لیتر در ثانیه آب در تبریز به روی مدار آورده و از مردم خواسته بودیم تا تنها ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند.

ایمانلو  در ادامه در پاسخ به چرایی ارزان بودن آب مورد مصرف در بخش صنایع استان نسبت به آب مصرفی مردم، گفت: در بخش صنایع عقب افتاده‌ایم، در بحث پساب سعی داریم جایگزین کنیم، خوشبختانه هجمه‌ها علیه آب و فاضلاب باعث شد تا در استان به ویژه در شرکت آب منطقه‌ای، اقداماتی انجام شود و صنایع مجاب شده و به فکر راه‌های جایگزین تامین آب باشند.

او  افزود: بیشتر صنایع پیگیر هستند، مثلا چاه‌ها را در نیروگاه بر روی مدار آوردند و حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب از این محل آزاد شد.

او بیان کرد: صنایع در راستای توسعه اقتصاد شهر و استانمان فعالیت می‌کنند، اما باید به راه جایگزینی هم فکر کنیم، کار‌های لازم در مورد پساب انجام شده و پیگیری می‌شود، تاکنون جایگزینی از طریق چاه بوده و سعی خواهیم کرد تا حداکثر استفاده صنایع از چاه‌ها باشد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در ادامه جمعیت شهری تحت پوشش این شرکت را نزدیک به سه میلیون نفر و جمعیت روستایی تحت پوشش را حدود ۸۵۰ هزار نفر عنوان کرد.

ایمانلو با اشاره به کیفیت آب در آذربایجان شرقی و توزیع آب ۱۰۰ درصد بهداشتی در بین مشترکان  اضافه کرد: با توجه به فعالیت بزرگترین آزمایشگاه آب شمالغرب کشور در تبریز و وجود ۲۴ آزمایشگاه در سطح شهرستان‌های استان، روزانه حدود ۳۵۰۰ نمونه برداری از آب انجام شده و کیفیت آب از نظر شیمیایی و میکروبی هر لحظه کنترل می‌شود، از این رو کیفیت آب استان قابل قبول بوده و وضعیت خوبی از این نظر داریم.

او  با بیان اینکه بیش از ۶۶ درصد جمعیت استان، تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند اظهار کرد: تبریز با ۸۶ درصد، دومین کلانشهر کشور است که جمعیت آن تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

او   تعداد تصفیه خانه‌های تبریز را دو عدد عنوان کرد: انشعاب دهی‌ها در ۱۴ شهرستان استان انجام می‌شود و حدود پنج تصفیه خانه در مدار احداث قرار داشته و حدود ۱۱ تصفیه خانه استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مجموع اعتبارات تکمیل پروژه‌های روستایی را ۱۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۳۸ میلیارد تومان از این میزاندر ۱۹ روستا افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب وفاضلاب شبکه فاضلاب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تحت پوشش کیفیت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمد کریمی با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از تولید و اشتغال و با هدف عینیت بخشیدن به شعار سال و در جهت کمک به رشد تولید تصمیمات و اقدامات خوبی در شرکت آب و فاضلاب صورت پذیرفته است.

مهندس کریمی افزود: ۹۵ درصد درخواست های انشعابات غیر خانگی تحت عنوان انشعابات خاص که جهت راه اندازی کارگاه ها، گلخانه ها و... به شرکت آب و فاضلاب از سراسر استان در سال گذشته ارائه شد مورد موافقت قرار گرفت.

وی در خصوص روند واگذاری انشعابات خاص گفت کلیه درخواستها توسط کارشناسان این شرکت مورد بازدید میدانی و ارزیابی فنی قرار می گیرند و پس از اخذ مدارک و جمع آوری اطلاعات مربوطه، پرونده تکمیل شده و جهت بررسی نهایی و اتخاذ تصمیم به کمیسیون مربوطه ارسال می گردد.

وی افزود: در کمیسیون انشعابات خاص (غیرخانگی) در سال گذشته تعداد ۳۶۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن با ۹۵٪ درخواست های متقاضیان موافقت شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: ۴۰مورد از انشعابات خاص مورد درخواست نیز برای بررسی مجدد با نظر مساعد ارجاع داده شده است.

مهندس کریمی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان همواره در تلاش است تا امسال هم در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با ارایه خدمات مناسب، زمینه را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر با مشارکت مردم در استان چهارمحال و بختیاری فراهم نماید.

مهندس تقی صالحی زاده مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع آب و دبیر کمیسیون انشعابات خاص نیز در این خصوص گفت:تنها علت عدم موافقت با تعداد محدودی از درخواست های انشعابات خاص مورد تقاضا، فراهم نبودن شرایط فنی برای واگذاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903312

دیگر خبرها

  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • پاسخگویی به ۳۵۷ هزار تماس مشترکین آب و فاضلاب قم
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران