Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:14:52 GMT

لیگ برتر فوتبال؛ ماشین‌سازی از سقوط قسر در رفت

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۵۴۲۷

لیگ برتر فوتبال؛ ماشین‌سازی از سقوط قسر در رفت

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی تبریز و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته پایانی نوزدهمین فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی تبریز و به قضاوت علی بای برگزار شد.

دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که ماشین‌سازی با ۲۸ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول قرار گرفته و برای بقا در لیگ برتر به ۳ امتیاز این مسابقه نیاز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سوی دیگر میدان صنعت نفت آبادان در حالی به میدان آمده بود که با ۴۱ امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار گرفته و دغدغه سقوط و کسب سهمیه نداشت.

هومن افاضلی در این مسابقه حامد لک، شاهین توکلی، عزیز معبودی، فردین عابدینی، مسیح زاهدی، محمد خرم الحسینی(محمد قادری دقیقه ۶۴)، میلاد نوری، قائم اسلامی‌خواه، اتابک زارعی، فرید بهزادی کریمی و علی آل‌کثیر(ادورادو دوسانتوس دقیقه ۷۲) را در ترکیب ماشین‌سازی قرار داد.

بهنام سراج نیز در این دیدار، محمد دریس، حسین ساکی(عبدالله ناصری دقیقه ۴۶)، عیسی آل کثیر، میلاد جهانی(طالب ریکانی دقیقه ۶۲)، محمدرضا غبیشاوی، مسلم مجدمی(حسین بغلانی دقیقه ۸۰)، محمد قریشی، جعفر سلمانی، امید حامدی فر(علی ستاوی دقیقه ۶۲)، سیدفاخر تهامی و محمد اهل شاخه را برای صنعت نفت آبادان به میدان فرستاد.

نیمه نخست این مسابقه در حالی با نتیجه یک بر صفر به سود ماشین‌سازی پایان یافت که در دقیقه ۳۸ فردین عابدینی با ضربه سر توپ ارسالی توسط اتابک زارعی از جناح راست را وارد دروازه صنعت نفت کرد و یک بر صفر ماشین‌سازی را پیش انداخت.

نیمه دوم این مسابقه نیز بدون اینکه دو تیم موقعیت خاصی روی دروازه‌های یکدیگر خلق کنند، سپری شد و در نهایت این مسابقه با برتری یک بر صفر ماشین‌سازی پایان یافت.

با این نتیجه ماشین‌سازی ۳۱ امتیازی شد و در حالی نوزدهمین فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را به پایان برد که از سقوط به لیگ دسته یک فرار کرد و در جایگاه یازدهم جدول قرار گرفت. ماشین‌سازی در این فصل هشت برد، هفت مساوی و ۱۵ شکست را تجربه کرد.

صنعت نفت آبادان هم که در این هفته‌های پایانی نتایج ضعیفی را با بهنام سراج کسب کرده بود، با ۴۱ امتیاز در همان جایگاه هفتم باقی ماند و در شرایطی لیگ برتر را به پایان رساند که در این فصل ۱۱ برد، هشت مساوی و ۱۱ شکست را کسب کرد.

با اتمام فصل جاری، پرسپولیس به‌عنوان قهرمانی به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان شد. استقلال و فولاد با قرار گرفتن در رتبه‌های دوم و سوم به پلی‌آف لیگ قهرمانان رسیدند.

شاهین‌بوشهر و پارس جنوبی نیز به لیگ دسته اول سقوط کردند.

برچسب‌ها ماشین سازی تبریز صنعت نفت آبادان لیگ برتر فوتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماشین سازی تبریز صنعت نفت آبادان لیگ برتر فوتبال ماشین سازی تبریز صنعت نفت آبادان لیگ برتر فوتبال صنعت نفت آبادان لیگ برتر فوتبال ماشین سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند

در فصل گذشته لیگ برتر والیبال، تیم سایپا یکی از تیم‌هایی بود که باید به دسته پایین‌تر سقوط می‌کرد. این تیم که در دور گروهی در انتهای جدول قرار گرفته بود در مرحله پلی‌اوت با شکست مقابل مس رفسنجان عملا باید راهی لیگ دسته اول می‌شد، اما با خرید امتیاز تیم لیگ برتری هورسان فصل آینده هم در لیگ برتر باقی خواهد ماند.

هورسان در فصل گذشته با مشکلات مالی زیادی روبرو بود، اما آرش صادقیانی هر طور بود این تیم را در لیگ برتر حفظ کرد و با توجه به انتقال امتیاز این تیم به سایپا از فصل آینده تیمی به نام هورسان در لیگ برتر حضور نخواهد داشت.

اتفاق عجیب اینکه سایپایی‌ها دو فصل پیش هم به همین شکل لیگ برتری ماندند. آنها در آن زمان امتیاز تیم سپاهان را خریدند تا فصل گذشته هم در لیگ برتر باشند. با این شرایط آنها هر سال بار هر نتیجه‌ای خودشان را لیگ برتری قلمداد می‌کنند؛ چرا که دیگر خبری از سقوط به دسته اول نیست.

در چنین شرایطی ذات مسابقات لیگ که برد و باخت است زیر سوال می‌رود و هر تیمی که بتواند امتیاز یک تیم دیگر را بخرد حتی در صورت شکست در همه بازی‌هایش باز هم لیگ برتری می‌ماند. فدراسیون والیبال باید برای این مسئله راه‌حلی بیندیشد. اینکه امتیاز تیم‌ها دارای ارزش مالی شده اتفاق بدی نیست، اما باید تدبیری اندیشیده شود تا تیم‌هایی که سقوط می‌کنند نتوانند با خرید امتیاز، لیگ برتری بمانند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد
  • رسمی: شفیلدیونایتد به چمپیونشیپ سقوط کرد
  • توقف منچستریونایتد مقابل تیم انتهای جدولی/ شفیلد به دسته پایین‌تر سقوط کرد + فیلم
  • رسمی؛ شفیلدیونایتد به چمپیونشیپ سقوط کرد
  • سقوط آزاد لیورپول با کلوپ در 45 روز!
  • خیرونا برد، بارسا یک پله سقوط کرد
  • اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند
  • سقوط تلخ تیم نام آشنا به سری بی ایتالیا