Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر سنگ کیسه صفرا دارید باید تابع رژیم غذایی باشید که اساساً شامل غذا‌های کم‌چرب شود؛ بنابراین باید از خوردن غذا‌های سرخ شده، روغن‌ها و سس‌ها پرهیز نمایید. در عوض شما باید مصرف مایعات، میوه‌ها و سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود افزایش دهید.

این رعایت‌های غذایی کمکتان خواهند کرد علائمی مانند شکم‌درد یا احساس ناراحتی در مواقع خاص را کاهش دهید، چون غذایی که می‌خورید، یک عامل اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته راهکار‌های تغذیه‌ای نباید جایگزین درمان‌های پزشکی شوند که پزشکتان برای شما تجویز می‌کند. درمان پزشکی سنگ کیسه صفرا می‌تواند شامل مصرف یک سری از دارو‌ها جهت تسکین علائم شود.

سنگ کیسه صفرا چیست؟
ایجاد سنگ کیسه صفرا، مشکلی شایع است. سنگ کیسه صفرا، ذرات جامدی هستند که در کیسه صفرا شکل می‌گیرند و علت آن نیز کریستالی شدن صفراست.

کیسه صفرا اندامی کوچک است که در کنار کبد و لوزالمعده قرار دارد و مسئول تولید آنزیم‌های گوارشی و صفرا برای هضم چربی‌هاست. سنگ کیسه صفرا اجازه نمی‌دهد تا کیسه صفرا کارش را انجام بدهد، بنابراین جلوی هضم راحت تمام غذا‌ها را می‌گیرد.

بیشتربخوانید

علائم سنگ صفرا، علل و نحوه پیشگیری از آن

عده‌ای عقیده دارند که سنگ کیسه صفرا می‌تواند ناشی از عادت‌های نادرست غذایی باشد. مصرف زیاد غذا‌های پُرچرب، کبد را وادار می‌کند صفرای بیشتری ترشح کند. به همین دلیل باید آنچه می‌خورید را کنترل کنید، هم برای جلوگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا و هم برای تسکین علائمتان.

رژیم غذایی برای افرادی که دچار سنگ کیسه صفرا هستند

اگر دچار سنگ کیسه صفرا هستید، خیلی مهم است که روزی دو و نیم تا سه لیتر آب بنوشید و رژیم غذایی مخصوص و مناسبی داشته باشید، زیرا اگر دارو مصرف کنید، اما رژیم غذایی‌تان را اصلاح نکنید، مشکل اصلی برطرف نخواهد شد. یک برنامه‌ی غذایی ثابت برای خود در نظر بگیرید که شامل پنج تا شش وعده غذایی باشد و موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

در روز بیشتر از چهار میوه مصرف نکنید. سه وعده غذایی اصلی و دو تا سه میان وعده میل کنید. در عرض کمتر از یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب صبحانه بخورید. بین وعده‌های غذایی‌تان بیشتر از چهار تا پنج ساعت فاصله نگذارید. اگر فاصله‌ی شام تا وقت خوابتان بیشتر از سه ساعت است باید یک اسنک بخورید.

غذا‌هایی که بیماران دچار سنگ کیسه صفرا مجاز به خوردن آن هستند

شما باید غذا‌هایی مصرف کنید که دارای محتوای آب زیاد و با چربی بسیار کم یا بدون چربی باشند، مانند:. میوه‌ها به‌جز نارگیل و آووکادو. سبزیجات خصوصاً به‌صورت پخته شده که هضم آسان‌تری دارند. غلات سبوس‌دار، مانند برنج، پاستا و نان گندم کامل. گوشت‌های کم‌چرب و پخته شده یا گریل شده مانند مرغ بدون پوست، ماهی و بوقلمون. آب و آبمیوه طبیعی. علاوه بر مصرف این مواد غذایی، مهم است که آن‌ها را گریل یا بخارپز کنید، زیرا این شیوه‌های پخت، چربی به غذا اضافه نمی‌کنند.

سنگ کیسه صفرا می‌تواند ناشی از عادت‌های نادرست غذایی باشد. مصرف زیاد غذا‌های پُرچرب، کبد را وادار می‌کند صفرای بیشتری ترشح کند. به همین دلیل باید آنچه می‌خورید را کنترل کنید، هم برای جلوگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا و هم برای تسکین علائمتان

غذا‌های ممنوعه برای کسانی که سنگ کیسه صفرا دارند

غذا‌های پُرچرب مانند موارد زیر برای شما ممنوع هستند:. شیر کامل، پنیر کاتج و ماست. پنیر‌های زرد مانند پارمزان. کره و دیگر چربی‌های حیوانی. گوشت‌های چرب مانند گوشت دنده، سوسیس یا گوشت اردک و غاز. دل و روده جانوران مانند جگر و دل و قلوه و سیراب شیردان. دانه‌های روغنی مانند گردو، بادام، بادام‌زمینی و بلوط. شکلات، کلوچه، شیرینی خامه‌ای، عصاره گوشت، سس‌های آماده مصرف و مایونز. نوشابه‌های الکلی. محصولات قندی. نوشابه‌های گازدار

چرا باید مصرف چربی را محدود کنید؟

وقتی کسی دچار سنگ کیسه صفرا می‌شد، در واقع برای هضم چربی‌ها مشکل پیدا می‌کند، زیرا صفرا یا زرداب ماده‌ای است که کیسه صفرا آن را تولید می‌کند و عملکرد آن ترکیب شدن با چربی‌ها در روده‌هاست تا به جذب‌شان کمک کند؛ بنابراین اگر افراد دچار سنگ کیسه صفرا، چربی مصرف کنند، کیسه صفرا مجبور می‌شود صفرای بیشتری تولید کند و این اتفاق باعث درد و ناراحتی بیشتر خواهد شد.

با توجه به این مسئله، باید به خاطر داشته باشید افرادی که سنگ کیسه صفرا دارند باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنند تا برنامه‌ای غذایی خاص شرایط و نیاز‌های خود داشته باشند. همچنین فراموش نکنید که مراجعه به جراح داخلی و گوارش جهت در پیش گرفتن درمان پزشکی ضرورت دارد.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم غذایی کیسه صفرا سنگ کیسه صفرا رژیم غذایی چربی ها غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر

باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس در وضعیت هشدار قرار گرفته اند. مصرف مواد مخدر به نام اسنوس در میان بازیکنان به شدت افزایش یافته است که می‌تواند روی سلامتی آن‌ها تاثیر بگذارد. در تصاویری که اخیرا منتشر شده است بازیکن چیزی شبیه به چای کیسه‌ای را در میان لثه و گونه اش قرار داده است تا آن را مزه کند.

عکس جیمی واردی (لسترسیتی)، ویکتور لیندلف (منچستریونایتد)، دنی مورفی (لیورپول)، مارکوس رشفورد (منچستریونایتد)، برترند ترائوره (بازیکن سابق استون ویلا) و مارک گیلپسی (نیوکاسل) در حال مصرف این مخدر دیده شده است. 

فروش اسنوس به خاطر خطرناک بودنش در اروپا ممنوع است، اما پس از برگزیت در انگلیس قانونی شده است. با این حال هشدار پزشکان مانع از آن نشده است که مصرف اسنوس به یک اپیدمی در فوتبال انگلیس تبدیل نشود. عوارض این مواد به اندازه‌ای بالا است که خیلی از اعضای لیگ برتر تقاضای کمک کرده اند.

اسنوس شامل ۳۰ نوع ماده شیمیایی است که نیکوتینش سه برابر یک نخ سیگار است. با این حال تصور می‌شود که کمتر از سیگار برای سلامتی خطر دارد. اسنوس پودر مرطوب سیاه رنگی است که در کیسه‌های کوچک قرار داده می‌شود. افراد با گذاشتن این بسته‌ها زیر زبانشان می‌توانند از مزه کردنش لذت ببرند. 

خیلی از بازیکنان حاضر در لیگ برتر به این مواد اعتیاد پیدا کردند و در تلاش هستند تا آن را ترک کنند. بر اساس تحقیق انجمن حرفه‌ای فوتبال مصرف اسنوس تنها روی سلامتی تاثیر مخرب نمی‌گذارد و کودکان ممکن است از بازیکنان محبوب خود الگو برداری کنند. مصرف بیش از حد این مواد موجب نگرانی انجمن حرفه‌ای فوتبال شده است و این سازمان هشدار داده که اعتیاد بالا است. طبق تحقیقات برخی بازیکنان روزانه ۲۵ کیسه اسنوس مصرف می‌کنند. آن‌ها کیسه‌ها را زیر لب بالای خود می‌گذارند. 

یک منبع آگاه به نشریه سان گفت: "تعداد زیادی از بازیکنان درگیر آن شدند، چون نمی‌دانند که نیکوتین اسنوس اعتیادآور‌تر از سیگار است. حتی بازیکنان ذخیره هم از این مواد مصرف می‌کنند. پزشکان باشگاه‌های انگلیسی می‌ترسند که نحوه مصرفشان از کنترلشان خارج شود. " مصرف بیش از اندازه اسنوس خطر ابتلا به سرطان دارد. این ماده، چون داخل دهان قرار می‌گیرد می‌توانند آسیب‌های جدی به لثه بزند و احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش دهد. همچنین موجب سرطان حلق، پانکراس و معده شود. 

خرید اسنوس به آسانی از طریق اینترنت انجام می‌پذیرد و مصرف کنندگان برای یک پاکت کمتر از پنج یورو هزینه می‌کنند. انجمن حرفه‌ای فوتبال اعلام کرد نیاز است تا اقدامات لازم برای منع بازیکنان از مصرف این مخدر انجام شود و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود. نیکوتین موجود در اسنوس به شدت اعتیاد آور است که ترک آن خیلی سخت است.

این مخدر علاوه بر خطر ابتلا به انواع سرطان، مشکلات قلبی و مغزی را نیز ممکن است به همراه آورد. در حالی که این مخدر دود نمی‌شود، اما ترکیبش روی مغز تاثیر می‌گذارد، موجب افزایش دوپامین می‌شود و مصرف کننده مانند کسی که سیگار می‌کشد از آن لذت می‌برد. 

لی جانسن، سرمربی تیم هیبرنین اثرات این مخدر را از نزدیک مشاهده کرده است و معتقد است که ۳۵ تا ۴۰ درصد بازیکنان اسنوس مصرف می‌کنند. البته این آمار بالا نیست. باشگاه‌هایی مانند استون ویلا تصمیم گرفته اند بازیکنانی که این مخدر را مصرف می‌کنند جریمه کند. تحقیقات دیگری نشان می‌دهد فروش این مواد در میان پسران ۱۳ و ۱۴ ساله در آکادمی‌ها دیده شده است. همچنین یک بازیکن حاضر در دسته دو به دلیل مصرف بیش از اندازه اسنوس در لثه اش تومور سرطانی یافت شده است.

منبع: جماران

tags # فوتبال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر