Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «جمشید انصاری» پنجشنبه شب در گفتگوی تلویزیونی اظهارداشت: از این تعداد ۷ هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مابقی نیز در سایر دستگاههای اجرایی جذب دولت می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد کارکنان دولت به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر رسیده است، گفت: پیشتر تعداد کارکنان دولت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود اما با ۷ درصد کاهش هم اکنون تعداد کرکنان دولت به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهوری یادآورشد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خدمات کادر درمانی  با جذب ۷ هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مجوزهای قبلی در مجموع امسال ۱۲ هزار و ۲۸۰ نفر در این وزارتخانه استخدام می شوند.

انصاری با اشاره به اهمیت کوچک‌ و چابک سازی نظام اداری کشور یادآورشد: هرچه نظام اداری کشور کوچک شود عملکر دولت چابک می شود اما ۴ عامل در نظام اداری کشور مانع انجام این مهم می شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهارداشت: برخی از مقررات اجازه تعیین و تکلیف کارکنان دولت را نمی دهند، مانند ادامه خدمت دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در دستگاههای اجرایی تا ۳۵ سال و یا اشتیاق ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به دستگاه‌های اجرایی تقاضا را برای ورود به دستگاه های اجرایی افزایش می دهد.

معاون رئیس‌ جمهوری تاکید کرد: افزایش جمعیت نیز باعث به ‌کارگیری کارکنان بیشتری برای ارائه خدمت به مردم است و توسعه تقسیمات کشوری نیز اجازه نمی دهد تعداد کارکنان دولت کاهش پیدا کند.

کاهش سن متوسط مدیران

معاون رئیس جمهور اظهارداشت: با اصلاح نظام اداری کشور در سال ۹۳ و بهسازی مدیریت منابع انسانی و آموزش کارکنان دولت، کارآمدی مدیران همراه با ارتقا بهره وری در دستگاههای اجرایی مورد توجه قرار گرفت و در این راستا مقرر شد که متوسط سن مدیران در کشور به ۴۰ سال کاهش یابد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ادامه با بیان اینکه هم اکنون ۴۷ هزار و ۳۸۷ پست سازمانی در سطح مدیریت در کشور وجود دارد، گفت: قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه (۱۴۰۰) ۳۰ درصد پست های سازمانی مدیریت در کشور به زنان اختصاص یابد.

انصاری اظهارداشت: ۸ سال پیش متوسط سن مدیران کشور ۴۸ سال بود، اما با توجه به ضرورت جوانگرایی در سطح مدیران پایه و میانی دولت مقرر شد تا پایان سال ۱۴۰۰ سن متوسط مدیران کشور به ۴۰ سال کاهش یابد در حالی که هم اکنون متوسط سن مدیران کشور به ۴۵ سال رسیده و امیدواریم با شایسته سالاری روند کاهش سن متوسط مدیران کشور شتاب بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه برای انتصاب مدیران در دستگاههای اجرایی باید کانون های ارزیابی توانمندیهای آنها را به خوبی ارزیابی کنند، اظهارداشت: ویژگی های فردی مدیران ایجاب می کند که مدیران ما به درستی تصمیم بگیرند و هم اکنون در نظام اداری کشور مدیرانی هستند که جسورانه تصمیم گیری می کنند.

اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی   

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور یادآورشد: با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاههای اجرایی خوشبختانه این قانون به خوبی در دستگاه‌های اجرایی عملی شده است، هرچند که اجرای این قانون استثنائاتی دارد.

معاون رئیس جمهوری گفت: اما قانون در نیروهای مسلح و در برخی از وزارتخانه ها برای ایثارگران ( آزادگان و جانبازان) استثنائاتی قایل شده و برخی از دستگاههای اجرایی می توانند از توانمندی کارشناسان بازنشسته خود تا ۱۵ ساعت در هفته استفاده  کنند.

حقوق ۸۰ درصد کارکنان دولت در سامانه حقوق ثبت می شود 

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ادامه بر ضرورت راه‌اندازی سامانه پرداخت حقوق کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در تابستان سال ۹۷ سامانه ثبت حقوق کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی آماده شد و هم اکنون ۸۰ درصد حقوق کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی در این سامانه بارگذاری شده است.

معاون رئیس جمهوری اظهارداشت: برای ثبت حقوق کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی در این سامانه تاکنون همکاریهای قوه قضاییه و مقننه در این زمینه به خوبی انجام شده  است، اما هنوز هم برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله صدا و سیما نتوانسته اطلاعات حقوق کارکنان خود را در این سامانه ثبت کند.

وی گفت: با افزایش حقوق کارکنان دولت هم اکنون متوسط حقوق کارشناسان در دستگاه‌های اجرایی به حدود ۶ میلیون تومان رسیده و متوسط حقوق مدیران ارشد دستگاه های اجرایی نیز ۹ میلیون تومان است، اما با این حال هنوز هم حقوق کارکنان دولت برای یک زندگی مناسب نیازمند توجه بیشتری است.

انصاری تاکید کرد: برای ارائه خدمات مطلوب به مردم تمام تلاش سازمان امور اداری و استخدامی کشور این است که شایسته ترین افراد به استخدام دستگاه‌های اجرایی درآیند و در این راستا در تمام آزمونهای استخدامی پیمانی و تغییر وضعیت رسمی به شایسته ‌سالاری افراد توجه جدی شده است.

کد خبر 542136 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش حقوق و دستمزد استخدام تلویزیون - صدا و سیما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش حقوق و دستمزد استخدام تلویزیون صدا و سیما رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور دستگاه های اجرایی دستگاههای اجرایی حقوق کارکنان دولت کارکنان دولت نظام اداری کشور مدیران کشور معاون رئیس هم اکنون هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی طهرانچی در حاشیه اجلاسیه افق تحول دانشگاه ۲ در چالوس در مورد افزایش حقوق هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با بیان اینکه دولت امسال افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای اعضای هیات علمی در نظر گرفته است، گفت: جلسه شورای معاونین دانشگاه برگزار شد و در حال آماده سازی لایحه‌ای برای هیئت امنا هستیم که ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش حقوق دانشگاه آزاد رقم بخورد.

محمد مهدی طهرانچی افزود: آینده آموزش عالی در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و آینده کشور را رقم می‌زند.

او ادامه داد: ۱۲۰ هزار نفر هفته گذشته در رشته ریاضی، شش برابر این تعداد در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که حکایت از ناهنجاری در انتخاب رشته در بین دانش آموزان دارد و اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد

طهرانچی با بیان اینکه کشور در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته است و هنر و رسانه در این جنگ، نقش جدی را بازی می‌کنند، افزود: جامعه شناسی و مخاطب شناسی در هنر و رسانه جایگاه بسیار مهمی دارد که این موضوع از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد.

در این اجلاسیه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور به مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختند.

منبع: صداوسیما

کد خبر: 1228925 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟