Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفتر مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم رفتاری معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به مدیریت «محسن جدیدی» دوره‌های توانمندسازی اعضای هیئت علمی و استادان گروه اسلامی را در قالب 4 دوره آموزشی از 21مردادماه آغاز کرده است. عناوین این دوره‌های آموزشی به شرح زیر است:

دوره رویکرد اسلامی در رشد انسان

مخاطبان این دوره اعضای هیئت علمی علوم انسانی هستند که اهدافی از قبیل آشنایی با نظر اسلام پیرامون رشد، آشنایی با دیدگاه اسلامی درباره‏ی متغیرهای مؤثر در رشد انسان سالم/کامل و توجه به توان محتوایی اسلام پیرامون مسائل روان‏شناختی در آن دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئوس مطالب و سرفصل‌های این دوره نیز شامل، مراحل رشد از منظر انسان، رشد شخصیت از دیدگاه اسلام، مراحل رشد اخلاقی از نگاه قرآن و تطبیق با نظریه اخلاقی کولبرگ، مفهوم شناسی عزت نفس از نگاه اسلام ، روان‌شناسی بررسی تطبیقی نمودهای خودشکوفایی در قرآن و روان‌شناسی، نگاه روان‌شناختی به انسان کامل از نگاه قرآن، بررسی تطبیقی نگاه اسلام و راجرز نسبت به ماهیت و کمال انسانی، تطبیق مراحل رشد انسان از نگاه روان‌شناسی و نهج‌البلاغه و بهزیستی روان‌شناختی از منظر قرآن می‌شود که توسط ایلناز سجادی تدریس خواهد شد.

دوره رویکرد اسلامی در روش‌شناسی پژوهشی-تربیتی1

مخاطبان این دوره اعضای هیئت علمی و استادان علوم انسانی خواهند بود که اهدافی از قبیل آشنایی با مبانی اسلامی، روش تحقیق در علوم تربیتی و کاربست روش شناسی اسلامی در تولید دانش متعالی تربیتی در آن دنبال می‌شود.

رئوس مطالب و سرفصل‌های این دوره شامل درآمدی به مبانی اسلامی روش تحقیق، مبانی نظری و فلسفی روش شناسی اسلامی در مطالعات تربیتی ،اصول روش شناسی اسلامی در مطالعات تربیتی، روش‌های پژوهش با رویکرد اسلامی در مطالعات تربیتی، مبانی هستی شناختی، معرفت شناختی و زیبایی شناسی در روش شناسی تربیت اسلامی، رویکرد وحدت گرایی تشکیکی در معرفت شناسی تربیتی و کاربست روش شناسی اسلامی در تولید معرفت بومی و حکمی می‌شود توسط «خدیجه ابوالمعالی» تدریس خواهد شد.

دوره کاربرد نرم افزارهای تخصصی آماری در علوم ورزشی و تربیت بدنی

مخاطبان این دوره آموزشی اعضای هیئت علمی و استادان علوم انسانی خواهند بود که اهدافی از قبیل آشنایی با پژوهش‏های چند متغیری و توانمندی در استفاده از نرم افزار آماری AMOS در آن دنبال می‌شود.

رئوس مطالب و سرفصل‌های این دوره شامل مقدمه‌‏ای بر پژوهش‏های چند متغیری،کاربرد روش‏های چندمتغیری و نحوه‏ی انجام پژوهش‏ با نرم افزار آماری AMOS می‌شود توسط عادل فاطمی تدریس خواهش شد.

دوره رویکرد اسلامی به نظریه‏‌های شخصیت، مشاوره و روان‏ درمانی

مخاطبان این دوره اعضای هیئت علمی خواهند بود که اهدافی از جمله آشنایی با مبانی بومی مفهوم پردازی شخصیت مبتنی بر تعالی در آن دنبال می‌شود.

رئوس مطالب و سرفصل‌های این دوره شامل معرفی مکاتب شخصیت و روان‏درمانی،معرفی مفاهیم و اقدامات مشاوره‏ای مبتنی‏بر فرهنگ، مغایرت‏های مفهومی و فرهنگی مشاوره و روان‏درمانی، معرفی و کاربرد مفاهیم مشاوره‏ی بومی مبتنی‏ بر فرهنگ خواهد شد.

انتهای پیام/

108 / 167 توانمندسازی اعضای هیئت علمی استادان علوم انسانی علوم رفتاری علوم ورزشی محسن جدیدی معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: توانمندسازی اعضای هیئت علمی استادان علوم انسانی علوم رفتاری علوم ورزشی محسن جدیدی معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد روش شناسی اسلامی آن دنبال می شود اعضای هیئت علمی رویکرد اسلامی علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرشید کرمی در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته های ورزشی با محوریت طرح شنا در سطح استان گفت: این طرح در راستای شادابی و نشاط برای چهار هزارو ۳۱۳ دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از هشتم اردیبهشت ماه در سطح استان اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت ماه برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسما آغاز می شود گفت: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح گواهی مهارت شنا داده خواهد شد.

همچنین مهدی یزدان منش رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز گفت : در طرح مهارت آموزی رشته های ورزشی دوره دوم ابتدایی دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی آموزش می‌بینند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت