Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار نهایی رقابت‌های لیگ اروپا در فصل ۲۰-۲۰۱۹ امشب بین تیم‌های اینترمیلان ایتالیا و سویا اسپانیا، از ساعت ۲۳:۳۰ به قضاوت دنی ماکلیه هلندی در ورزشگاه رین‌انرگی شهر کلن آلمان برگزار می‌شود.

اینتر – سویا/ دوئل کونته و لوپتگی

تیم فوتبال اینتر پس از قرار گرفتن در رده سوم (پس از تیم‌های بارسلونا و دورتموند) گروه F لیگ قهرمانان اروپا، راهی یورو لیگ شد و در ادامه راه با برتری مقابل تیم‌های لودوگورتس، ختافه، لورکوزن و شاختار اوکراین جواز حضور در دیدار پایانی این فصل را به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینتر پس از قهرمانی در فصل ۱۰-۲۰۰۹ لیگ قهرمانان اروپا به همراه ژوزه مورینیو، در هیچ رقابت اروپایی عنوان قهرمانی را به‌دست نیاورده‌ و حالا آنتونیو کونته، سرمربی این تیم به‌دنبال کسب نخستین مقام قهرمانی به‌عنوان سرمربی در بازی‌های اروپایی است.

اما سویا که از همان ابتدا در لیگ اروپا حضور داشت، در گروه نخست صدرنشین شد و در ادامه راه برابر تیم‌های سرشناس‌تری همچون کلوژ، رم، ولورهمپتون و منچستریونایتد به برتری رسید و پا به فینال این دوره از بازی‌ها گذاشت.

این بازی نخستین تقابل رسمی ۲ تیم در رقابت‌های اروپایی است. در تاریخ رقابت‌های یورو لیگ (جام یوفا) اینتر تاکنون ۴ بار در بازی فینال حاضر بوده و ۳ بار هم جام قهرمانی را به‌دست آورده‌است. حریف اسپانیایی برای ششمین بار امشب در بازی فینال حاضر می‌شود، اما آمار خیره‌کننده سویا، کسب ۵ قهرمانی از ۵ حضور در فینال این بازی‌ها است. به‌این ترتیب این ۲ تیم بیش از هر تیم دیگری حضور در فینال این بازی‌ها را تجربه کرده‌اند. یوونتوس و لیورپول نیز با ۴ بار حضور در بازی فینال و کسب ۳ قهرمانی دیگر تیم‌های عنوان‌دار یورو لیگ محسوب می‌شوند.

تیم ایتالیایی در تاریخ رقابت‌های یورو لیگ (جام یوفا) بیش از هر تیم دیگری بازی کرده و به برد رسیده است. (۹۶ پیروزی و ۱۹۰ بازی) همچنین اینتری‌ها با ۱۹۵ گل، پس از بروخه که ۱۹۶ گل زده‌است، عنوان دومین خط حمله برتر این بازی‌ها را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید

پخش زنده فوتبال سویا - اینتر

تقابل خط حمله اینتر و خط دفاع سویا از دوئل‌های جذاب بازی امشب خواهد بود. ایتالیایی‌ها در ۵ بازی قبلی خود در یورو لیگ حداقل ۲ گل زده‌اند و طرف اسپانیایی هم در ۹ بازی گذشته تنها ۲ بار دروازه‌اش را باز شده دیده است.

در بین بازیکنان ۲ تیم، ماتیاس وسینو از اینتر و سباستین کورچیا از سویا به‌دلیل مصدومیت غایب خواهند بود، اما کونته و لوپتگی بازیکن محرومی در بازی فینال ندارند.

ترکیب احتمالی اینتر:

هندانوویچ، گودین، دی‌فرای، باستونی، دی‌آمبروزیو، بارلا، بوروزوویچ، گالیاردینی، یانگ، مارتینز و لوکاکو

ترکیب احتمالی سویا:

یاسین بونو، رگیلون، کانده، کارلوس، ناواس، بانگا، فرناندو، جردن، اوکامپوس، سوسو و یوسف نصیری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اینترمیلان سویا اسپانیا لیگ اروپا بازی فینال یورو لیگ بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان فوتبال هلند مشخص شد

تیم فوتبال آیندهوون در حالی که ۲ هفته به پایان رقابت های لیگ برتر هلند باقی مانده است عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال آیندهوون در هفته سی و دوم لیگ برتر فوتبال هلند امروز یکشنبه به مصاف اسپارتا روتردام رفت و موفق شد با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری برسد.

به این ترتیب آیندهوون در حالی که ۲ هفته تا پایان «اردیویسه هلند» باقی مانده است توانست با ۸۷ امتیاز قهرمانی خود را مسجل کند و بیست و پنجمین عنوان قهرمانی در بازی‌های لیگ را به دست آورد.

تیم فوتبال فاینورد که علیرضا جهانبخش را در اختیار دارد با ۳۱ بازی و ۷۵ امتیاز در رده دوم قرار دارد و توئنته با همین تعداد بازی و ۶۳ امتیاز سوم است.

دیگر خبرها

  • راموس برای رئالی‌ها پیام فرستاد
  • قهرمان فوتبال هلند مشخص شد
  • دوران رویس و دورتموند باید در فینال ومبلی تمام شود!
  • شب تاریخی لیونل مسی در آمریکا رقم خورد
  • فوتبال از دریچه فان؛ اگر ساسولو همیشه مقابل اینتر بازی می کرد
  • تیم بحران‌زده سری A، دوباره اینتر را شکست داد
  • قهرمانی اندیشه زرین اردبیل در لیگ یک گلبال کشور
  • ضربه احتمالی لورکوزن به برنامه‌‌های اروپایی بارسلونا
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند
  • لیونل مسی بازیکن ماه MLS شد