Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمید بامری گفت: سِر ماندگاری و جاودانگی حادثه عاشورا به این دلیل است که یک رویداد بی نظیر تاریخی و ترکیبی از ۴ عنصر، خدا محوری و اخلاص، منطق و عقل، حماسه و عزت و همچنین عاطفه و انگیزش احساسی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۳۱ مرداد حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سیدالشهدا، گفت: حادثه عاشورا ماندگارترین حادثه در عالم است، هرچند در طول تاریخ حوادث ماندگار دیگری نیز وجود دارد اما هیچ حادثه ای به عمق گستردگی و اثر بخشی عاشورا نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه زهکلوت خاطرنشان کرد: سِر ماندگاری و جاودانگی حادثه عاشورا به این دلیل است که یک رویداد بی نظیر تاریخی و ترکیبی از ۴ عنصر، خدا محوری و اخلاص، منطق و عقل، حماسه و عزت و همچنین عاطفه و انگیزش احساسی می باشد.

وی با بیان این مطاب که از مهمترین خصوصیات عاشورا اخلاص است، تاکید کرد: کار حسین ابن علی علیه السلام خالصانه، مخلصانه، بدون هیچ شائبه ای، برای خدا، دین خدا و اصلاح جامعه مسلمین بود و این کار ذره ای ناخالصی نداشت و تاکنون این جنس کار ناب مانده و تا ابد نیز ناب می ماند.

حجت الاسلام بامری به دومین عنصر ماندگاری عاشورا اشاره کرده و افزود: یکی از زوایایی که کمتر از آن منظر به عاشورا نگاه کرده ایم، زاویه منطق و عقل است این حادثه و قیام مقدس مبتنی بر منطق، تاملات و محاسبات عقلانی استوار می باشد، عقلانیت به معنای کار سنجیده و به کار بردن خِرد، تدبیر، تفکر و محاسبات است.

خطیب جمعه زهکلوت با بیان این مطلب که حماسه و عزت عنصر سوم ماندگاری قیام حسینی است، اظهار کرد: حماسه یعنی کار و اقدامی که همراه با صلابت، غیرت، حق طلبی، عدالت خواهی و مردانگی در مسیر آرمان ها است و کلیه این ویژگی ها درقیام حماسی عاشورا متجلی می باشد.

وی ابراز کرد: عاطفه عنصر دیگر ماندگاری عاشورا است و در حرکت های معنوی عاطفه سهم خود را دارد بدان معنا که نه عاطفه جای استدلال را می گیرد و نه استدلال جای عاطفه، حادثه عاشورا در ذات و طبیعت خود یک دریای خروشانِ عواطفِ صادق است.

حجت الاسلام بامری با تاکید بر بهره مندی از ایام، محرم تصریح کرد: سرمایه محبت امام حسین علیه السلام گوهر گرانبهایی است و باید قدر این گوهر را بدانیم.

امام جمعه زهکلوت با اشاره به این که ما نسبت به سرمایه محبت حسین علیه السلام سه وظیفه داریم، عنوان کرد: اول شناخت و معرفت درست این سرمایه دوم به کار بستن درست و دقیق این سرمایه یعنی مدیریت کردن و عمل کردن به آن پیاده کردن دین و سیره امام حسین علیه السلام  در زندگی و سوم محافظت و مراقبت کردن از این سرمایه در برابر آفت ها و آسیب ها، اگر این سه وظیفه را به درستی انجام دادیم آن وقت می توانیم ادعا کنیم که حسینی هستیم وگرنه این سرمایه را از دست داده ایم.

وی تاکید کرد: امام حسین  علیه السلام خود و خانواده اش را فدای احیا دین و ارزش ها کرد و امروز ما باید آن حضرت را با دینداری و عمل به دستورات دین یاری کنیم.

حجت الاسلام بامری با اشاره به شکست سنگین قطع نامه تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه ایران تصریح کرد: با بر داشته شدن تحریم تسلیحاتی از تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۷مهر) ایران آزادانه می تواند خرید و فروش سلاح انجام دهد و این مسئله برای آمریکا سخت و سنگین است بنابراین دست به کار شده و با تبلیغات و جریان سازی رسانه ای و لابی گری شیطانی، قطعنامه ای را ارائه داد که نه تنها نتواست رای مواقق بگیرد حتی نتوانست هم پیمانان راهبردیش در اروپا را همراه خود کند و در نتیجه شکست سنگینی را متحمل شد.

خطیب جمعه زهکلوت اضافه کرد: این شکست و رسوایی تاریخی برای آمریکا است و نشان انزوای جهانی امریکا می باشد.

وی تاکید کرد: پیام این شکست برای آمریکا این است که حلقه های فشار و حداکثری نه فقط در عرصه اقتصادی شکسته است بلکه در حلقه های دیگر نیز این فشار در حال شکستن می باشد و این ایران است که در باشگاه حریف و در زمین آمریکا موفق به شکستن آن می شود.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: اگر آمریکا مکانیزم ماشه و تحریم ها را فعال کند اتفاق جدیدی رخ نمی دهد چون به اعتراف پمپئو وزیرخارجه آمریکا، فوراره تحریم به سقف رسیده و اثرش را از دست داده است و تحریکات آمریکا دیگر راه به جایی نمی برد.

 امام جمعه زهکلوت با اشاره به هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر، افزود: کسی که ندانسته گناه می‌کند باید وی را آگاه کرده و از حکم شرعی مطلع کرد که عملش حرام است، آگاه کردن، بصیرت دادن، متوجه کردن و بیدار کردن، کار عالمان دین، دانش پژوهان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و متولیان فرهنگی و دینی می باشد.

وی ابراز کرد: اگر کسی آگاهانه و روی عمد گناه می کند این مورد امر به معروف و نهی از منکر است و در اینجا باید از موضع قدرت برخورد کرد و جلوی تبهکار، مروج فساد و گناه را گرفت و تحقق این مهم نیازمند عزم و اراده می باشد و عنوان واجب کفایی را به همراه دارد و همه مسئولیت دارند و در این جا است که دستگاه قضا باید ورود کرده، سوال، مواخذه و بازخواست کند.

حجت الاسلام بامری ضمن ابراز نگرانی از برخی آسیب ها و معضلات اجتماعی که دامن گیر جوانان شده است، تاکید کرد: دستگاه قضایی باید با جدیت ورود کرده و با کسانی که در جامعه و شهر ما با برنامه زمینه انحراف و تباهی جوانان را فراهم می کنند برخورد قاطع کند.

خطیب جمعه زهکلوت بیان کرد: فرمان دادن به انجام و یا به ترک کاری مربوط به امر به معروف و نهی ازمنکر است وعزم عمومی می طلبد و در امر به معروف و نهی از منکر باید با انزجار از منکر، تذکر، انتقاد زبانی و اقدام عملی جلوی گناه را گرفت و بی تفاوتی به امر به معروف و نهی از منکر طبق فرمایش امیرالمومنین مصداق مرده متحرکی در میان زنده ها است.

وی تصریح کرد: همگی باید برای احیای امر به معروف و نهی از منکر این امر فراموش شده با تاسی از امام حسین علیه السلام تلاش کنیم، زیرا آن حضرت برای احیای این امر مهم قیام کرد و در عمل به ما درس داد که نباید نسبت به ناهنجاری ها، گناهان و فساد در جامعه بی تفاوت بود و سکوت کرد.

حجت الاسلام بامری در خاتمه خاطرنشان کرد: محرم امسال با توجه به شرایط کرونایی متفاوت تر از سال های گذشته است و به لطف خداوند بیش از ۱۰۰ نفر مبلغ در دهه اول محرم در سطح بخش جازموریان برای امر تبلیغ دین حضور دارند و تشکر می کنم از حضور مبلغین، مردم و هیئت های مذهبی برای اقامه عزای سید الشهدا علیه السلام، همگی ما باید برای اقامه عزای حضرت تلاش کنیم ضمن این که می بایست کلیه دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا را با جدیت و اهتمام ویژه انجام دهیم چرا که سلامت جامعه از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار است و روضه امام حسین علیه السلام نیز باید اقامه شود پس امسال همگی بیائیم خانه های خود را تبدیل به حسینیه کنیم.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز امر به معروف و نهی از منکر امام حسین علیه السلام حجت الاسلام بامری حادثه عاشورا جمعه زهکلوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایام دهه کرامت اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت در نشست خبری امروز سه شنبه 11 اردیبهشت گفت: امسال با توجه به اهتمام دستگاه‌ها و متولیان امر و اعضای ستاد، در جلسات هماهنگی و برنامه ریزی‌های جشن‌های دهه کرامت اقدامات خوبی انجام شده است و در نشست امروز هم شعار‌های محوری ۱۱ گانه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد.

وی با بیان اینکه شعار‌های محوری این دهه در قالب ۱۱ شعار محوری در نظر گرفته شده است، افزود: به همین منظور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به نام بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب مزین شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: شنبه ۲۲ اردیبهشت به شعار زیست عفیفانه به رسم بانوی باکرامت و مهربانی، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، شهر مقدس قم، حرم اهل بیت (ع) خاستگاه انقلاب اسلامی؛ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار ملی؛ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی؛ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت حضرت شاهچراغ (ع)، امین ولایت، عزیز برادر انتخاب شده است.

حجت الاسلام خداداده؛ پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت مساجد تراز اسلامی، خاستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی؛ جمعه۲۸ اردیبهشت مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه ساز ظهور منجی بشریت؛ شنبه ۲۹ اردیبهشت ایمان و امید، نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت خاندان موسی بن جعفر (ع) الگوی خانواده ایمانی و دوشنبه ۳۱ اردیبهشت عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی را دیگر شعار‌های محوری این دهه اعلام کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت همچنین با اشاره به جزئیات جشن‌های دهه کرامت گفت: جشن زیرسایه خورشید در اغلب استان‌ها و برخی کشور‌ها برگزار می‌شود و امسال برای هفدهمین سال در روستا‌ها و شهر‌های کوچک و بزرگ هم برپا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • ایام دهه کرامت اعلام شد
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟