Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سپاه انصارالمهدی (عج)، اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با صدور بیانیه ای مشترک بمناسبت فرارسیدن روز جهانی مسجد (روز بسیج مساجد و محلات) عنوان کرداند: رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی (۲۱ آگوست ۱۹۶۹) مسجدالاقصی قبله اول مسلمین را به آتش کشید و موجی از اعتراض در کشورهای اسلامی شکل گرفت و این جنایت رژیم کودک کش، آتش خشم و انزجار مسلمانان جهان را نسبت به این غده سرطانی شعله ور ساخت و چهره کریه و زشت آنان را برملاتر از همیشه نمود و بنابر درخواست جمهوری اسلامی ایران، این روز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نام‌گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می افزاید: ۳۱ مرداد ماه یادآور حادثه‌ای است که از یک سو بیانگر عمق دشمنی صهیونیسم جهانی نسبت به اسلام عزیز و پیروان این مکتب حیات بخش است و از سوی دیگر فرصتی است برای ارج نهادن به جایگاه و عظمت رفیع مسجد به عنوان کانون وحدت، اقتدار و نماد هویت امت اسلام و ایجاد هماهنگی بین متولیان این مکان های شریف و توجه به آبادانی معنوی و مادی مساجد.

در این بیانیه با بیان اینکه به راستی و بطور قطع و یقین می‌توان اذعان کرد که «مسجد» تنها مکانی است که تمام عناصر و اجزای آن وحدت آفرین بوده و نمادی از یگانگی، انسجام و وحدت در آن نمود یافته است، می افزاید: با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد مسجد، پیامبر گرامی اسلام (ص) پایه‌گذار اولین مسجد است.

سپاه انصارالمهدی (عج)، اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در این بیانیه مشترک تاکید کرده اند: به همین دلیل مسجد در طول تاریخ اسلام از ویژگی برجسته‌ای برخوردار بود، در گذشته همه امور مسلمین در ابعاد مختلف، از جمله فعالیت‌های فرهنگی، عبادی، سیاسی و اقتصادی در مساجد انجام می‌شد.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه دشمن از مسجد هراس دارد، چرا که مسجد پایگاه بیدارگری، خیزش عمومی، بسیج مردمی، پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است، عنوان شده است: امام راحل (ره) بارها بر اهمیت اجتماع و حضور فعال در مساجد تأکید داشته و آن‏ را موجب تقویت اسلام و نظام می‌‏دانستند و مساجد را مرکز جنبش‌‏ها و حرکت‏‌های اسلامی معرفی کرده و فرمودند: «ای ملت، مسجدهای خودتان را حفظ کنید، بروید به مسجد تا این نهضت به ثمر برسد مملکت شما نجات پیدا کند».

در بیانیه مشترک سپاه انصارالمهدی (عج)، اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان عنوان شده است: از دل مسجد، شجره طیبه بسیج رویید و پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد با حضور گرم میلیون‌ها انسان مؤمن و فداکار، مرکز تلاش و مجاهدت مخلصانه در همه عرصه‌ها برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی گردید.

این بیانیه می افزاید: تقارن روز جهانی مسجد امسال با نخستین روز محرم می‌تواند نقطه عطف مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و ظلم ستیزی در جامعه باشد و قطعاً مساجد بهترین بستر مناسب برای رسیدن به این هدف می‌باشد و ان‌شاالله در محرم امسال مردم عزیزمان در تبعیت از مقام معظم رهبری، با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها، موجب قطع زنجیره انتقال و ریشه کنی کامل ویروس منحوس کرونا خواهند شد.

سپاه انصارالمهدی (عج)، اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در این بیانیه مشترک عنوان کردند: ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات و آرزوی شکوه و عظمت بیش از پیش برای مساجد اسلام در سراسر جهان خصوصاً ایران اسلامی، از همه مسئولان و دست اندرکاران مصرانه می‌خواهیم که برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت مساجد در ام القرای اسلام و تحقق مسجد طراز اسلامی بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از هیچ کوششی دریغ نورزند و ان‌شاءالله مساجد را پایگاه جهاد و حرکت‌های انقلابی خود ساخته و در پرتو برکات این کانون الهی و مردمی به اهداف اسلامی خود برسیم.

کد خبر 5004295

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی زنجان بیانیه مشترک مساجد ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم بوشهر شیوع کرونا آمار کرونا مراسم عزاداری شهرکرد گرگان کرمانشاه روز خبرنگار هفته دولت آزادگان جنگ تحمیلی سپاه انصارالمهدی روز جهانی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۹۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد امام زمان (عج) در شهر هرات در افغانستان را به شدت محکوم کرد.
 
گزارش ها حاکی از آن است که در این حمله خونین حداقل شش نمازگزار شهید و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.
  
این سازمان از مقامات کابل خواست تا تلاش‌های بیشتری را برای پایان دادن به چنین خونریزی‌هایی علیه غیرنظامیان افغان در سراسر کشور به کار گیرند.
 
سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که عاملان این حمله باید شناسایی شده و برای پاسخگویی به اقدام وحشتناک خود به دست عدالت سپرده شوند.
 
این سازمان در پایان مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز و برای مجروحان طلب شفای عاجل کرد.
 
گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در شهرستان گذره در هرات و شهادت شماری از نمازگزاران این مسجد را برعهده گرفت.
 

دیگر خبرها

  • سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات غزه ناشی از ترویج اومانیسم در مراکز آموزشی است
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود