Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از ویدا، مهدی یوسفی افزود: مجوز تولید شرکت‌های مورد اشاره از نوع مونتاژ بوده و در حال حاضر اکثر قطعات را از کمپانی های خارجی به صورت پالت وارد می کنند. همچنین میزان ارزی که برای انجام فرآیند مونتاژ از بانک مرکزی اخذ می‌کنند حدود ۲۰۹ هزار یورو است که در مقایسه با قیمت سایر کمپانی های اروپایی و ژاپنی حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار یورو بالاتر است، بنابراین با توجه به ضرورت انتقال ارز به کمپانی چینی جهت واردات عملا صرفه جویی ارزی اتفاق نخواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(قیمت ارزی دستگاه سی تی اسکن شرکت‌های اروپایی و ژاپنی حدود ۱۹۰ تا ۱۹۵ هزار یورو است.)

وی تاکید کرد: با عنایت به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری جهت حمایت از تولید داخلی و جهش تولید از زمان اخذ مجوز تولید مونتاژ شرکت مذکور تاکنون، هیات امنای صرفه جویی ارزی حداقل ۱۵ دستگاه از آن شرکت خریداری کرده و نیز تفاهم نامه ای جهت خرید ۴۵ دستگاه مونتاژی دیگر  در سال ۹۹ منعقد شده است.

یوسفی با اشاره به نظر برخی افراد کم اطلاع در مورد خرید ۶۰ دستگاه سی تی اسکن خارجی در سال ۹۹ نیز گفت:  این خرید فرصتی است که در قالب وام بانک جهانی فراهم شده است و از طریق امور بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هماهنگی معاونت درمان و در چارچوب شرایط استفاده از این تسهیلات انجام شده و هیات امنای صرفه جویی ارزی متولی این امر نیست.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه در مقابله با کرونا و نیاز معاونت درمان به حداقل ۱۰۰ دستگاه برای پوشش سراسری کشور تا قبل از فرارسیدن فصل پائیز و زمستان به جهت تدارک لازم برای حفظ جان و سلامت مردم و با عنایت به اینکه تولیدکننده داخلی در خصوص تولید مونتاژ سی تی اسکن نوپاست، هنوز انحصار تامین دستگاه سی تی اسکن مورد نیاز کشور به یک شرکت شاید معقول و منطقی نباشد، لذا خرید ۴۵ دستگاه از ۱۰۰ دستگاه مورد نیازاز این مسیر برنامه ریزی شده است و سیاست وزارت بهداشت و بالطبع هیات امنای صرفه جویی ارزی کماکان حمایت منطقی از تولید ملی با لحاظ اولویت ها و فوریت های سلامت عمومی است.

برچسب‌ها رونق تولید تولید داخلی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید تولید داخلی بهداشت و سلامت رونق تولید تولید داخلی بهداشت و سلامت هیات امنای صرفه جویی ارزی دستگاه سی تی اسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت