Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گزِبرخوار گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نسبت به سایر هنرمندان منسجم‌تر و به دور از چالش، همراه و همگام با یکدیگر در سایه رقابت سالم در راستای اعتلای مسائل فرهنگی و مذهبی شهر تلاش می‌کنند.

مصطفی حکیمیان، در آئین تجلیل از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهر گزِبرخوار، با اشاره به حمایت قاطعانه تیم مدیریت شهری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تسهیل امور مربوطه آنان، اظهار کرد: چالش‌های متعدد فرهنگی، خانواده‌ها را با مشکلات فراوانی درگیر کرده و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید از دیدگاه متفاوت و بروزرسانی شده‌ای در راستای بهبود این شرایط، بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی گزِبرخوار، فقدان توجه کانون‌های هیئت‌های فرهنگی هنری مساجد به بهره‌برداری از بستر فضای مجازی و عدم کادرسازی مناسب نیروی انسانی جایگزین را از نقاط ضعف این کانون‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا و فرض تداوم جولان این ویروس و کاهش چشمگیر فعالیت فرهنگی هنری کانون‌های مساجد در راستای کاهش چرخه انتقال آن، نیاز به برنامه‌ریزی، بروزرسانی علمی و بهره برداری از تکنولوژی‌های موجود، به منظور استمرار فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد بیش از گذشته احساس می‌شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گزبرخوار، با تاکید بر فعالیت چشمگیر متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ در بیش از دو دهه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ادامه داد: در گذر سال‌ها شاهد تغییر و تحولات بسیاری در تمام بخش‌های اجتماعی زندگی بشری بوده‌ایم که مدیریت فرهنگی نیز از این قاعده مستثنی نیست و اصرار بر تفکر سنتی در مدیریت فرهنگی می‌تواند اثرات منفی بسیاری دربر داشته باشد، همچنین نیاز است وارثان و جایگزینان مناسب و جوانی برای فعالیت در این کانون‌ها تربیت شوند.

حکیمیان با بیان اینکه دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به دنبال بهانه‌ای برای ضربه زدن بر پیکر باورها و اعتقادات مردم هستند، تصریح کرد: باید با تاکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در سوگواری ها اجازه سواستفاده و تخریب اسلام را به دشمنان ندهیم.

در ادامه، مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه نیز با اشاره به وضعیت نارنجی شهرستان شاهین شهر و میمه در شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: مقابله با ویروس کووید ۱۹ پیچیدگی و چالش‌های خاص خود را در درمان و واکسینه کردن دارد که تنها راه مقابله با آن پیشگیری از ابتلا به ویروس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات است.

علی پارسا با اشاره به کاهش سن مبتلایان به کرونا، افزود: بازه سنی مبتلایان به ویروس کرونا در آغاز شیوع این بیماری افراد بالای ۶۰ سال بود که اکنون این بازه به سن زیر ۶۰ سال تغییر کرده، همچنین از دیگر تغییرات این بیماری نیاز به بستری بیش از ۸۰ درصد مبتلایان و وضعیت حاد آنان است.

وی با اشاره به ولایتمداری شهروندان و عشق به سوگواری برای امام حسین (ع)، تاکید کرد: برگزاری عزاداری سالم و فاقد موارد ابتلا، نیازمند توجه به رعایت مسایل بهداشتی است که دو نفر از اعضای هر هئیت آموزش دیده به عنوان بهداشتیار در محل برگزاری عزاداری‌ استقرار می‌یابد و بر رعایت پروتکل‌ها نظارت می‌کند، همچنین پرهیز از توزیع نذورات نظیر چایی و اغذیه، نواختن سنچ و دمام، حرکت هئیت‌ها از محله‌ای به دیگر محله‌ها و رعایت سایر ممنوعیات در راستای کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا موثر خواهد بود.

در این آئین از ۱۵ کانون فرهنگی هنری مساجد ثبت‌شده در سامانه، تجلیل و از پوستر روز جهانی مساجد نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مساجد کروناویروس عزاداري فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی فرهنگی هنری ویروس کرونا هنری مساجد کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد