Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@05:38:12 GMT

پروازهای ایران و عراق از دوم شهریور آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۰۱۵۰

پروازهای ایران و عراق از دوم شهریور آغاز می شود

مقصود اسعدی سامانی گفت: پس از اخذ مجوز پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری ایران و عراق و شروع پروازهای مسافری بین فرودگاه‌های ایران و عراق، برنامه پروازی شرکت‌های ایرانی به مقاصد اروپایی و آسیایی نیز از اواخر سپتامبر (مهر) در حال تدوین و نهایی شدن است.

وی با اشاره به اینکه مقاصدی، چون میلان، پاریس، لندن، منچستر، مادرید، وین، بانکوک و دبی مقصد پرواز هواپیماهای ایرانی خواهند بود افزود: فعلاً مسافران این مقصدها از خرید بلیت تا قطعی شدن وضعیت پروازها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانی گفت: شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از نظر رعایت استانداردهای بهداشتی مقابله با ویروس کرونا بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای مورد تاکید سازمان جهانی هوانوردی عمل می‌کنند و آمادگی کاملی برای برقراری ارتباط و پرواز به فرودگاه‌های سایر کشورهای جهان دارند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های صادرشده از سوی وزارت راه و شهرسازی در خصوص الزام شرکت‌های هواپیمایی ایران به رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، قبل، حین و پس از پروازها افزود: با توجه به نظارت شدید کارشناسان و ممیزهای سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت بهداشت در خصوص رعایت پروتکل‌ها در فرودگاه‌ها و هواپیماهای ایرانی، با آرامش خاطر آمادگی داریم که پروازهای خارجی را از سر بگیریم.

اسعدی سامانی افزود: از دوم شهریور شاهد پرواز هواپیماهای ایرانی به فرودگاه بین‌المللی بصره در عراق خواهیم بود و در همه پروازهای خارجی مثل پروازهای داخلی، استفاده از ماسک اجباری و ضروری است و وجود مواد ضدعفونی کننده به همراه برگه آزمایش منفی کرونا از آزمایشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای همه مسافران بالای ۲ سال ضروری است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: در پروازهای عراق به ایران نیز، همه مسافران غیرایرانی و غیر ترانزیت که مقصد نهایی آن‌ها تهران است، باید مجوزهای لازم را از مراکز مربوط به همراه داشته باشند.

اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و پروازهای بین‌المللی کشورمان نیز گفت: شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاین) احتمال می‌رود از ابتدای سپتامبر، پروازهای خود را به ایران دایر کند و طبیعتاً وقتی پروازهای ترکیش ایرلاین دایر شود پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به ترکیه هم برقرار خواهد شد.

وی افزود: ترکیش ایرلاین مجوز پرواز به فرودگاه‌های ایران را از سازمان هواپیمایی ایران گرفته است و شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز منتظر تأیید سازمان هواپیمایی ترکیه و دولت این کشور برای برقراری پروازهای ایرانی به ترکیه هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پروازهای اسپانیا را برقرار کرده و پروازهای ایتالیا نیز از ۲۵ مرداد عملیاتی شده است.

وی افزود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین در حال پیگیری است تا پروازهای ایرانی به آلمان را راه اندازی کند و از ابتدای سپتامبر پروازهای آلمان نیز دایر خواهد شد.

اسعدی سامانی درباره پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز گفت: در حال حاضر پروازهای دبی و دوحه قطر نیز از مبدا ایران برقرار است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پروازهای ایران و عراق فرودگاه بصره ویروس کرونا سازمان هواپیمایی کشور شرکت های هواپیمایی ایران سازمان هواپیمایی اسعدی سامانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی

تین نیوز

بیشترین افزایش درآمد در این دوره مربوط به پروازهای دبی به ریاض بوده که درآمدها نسبت به سال گذشته ۴۱۶ درصد افزایش یافته است. این پرواز دو ساعته، مسیری بسیار پرسود بین مراکز مالی بزرگ و یکی از شلوغ ترین مسیرهای خاورمیانه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزیاتو، پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۴، ۴.۷ میلیارد نفر سفر هوایی داشته باشند که ۲۰۰ میلیون بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. در حالی که درآمد سفرهای هوایی سال ۲۰۲۳ در سطح جهان به ۸۹۶ میلیارد دلار افزایش یافت، حاشیه سود آن بسیار ناچیز بود. به طور متوسط، فقط ۵.۴۴ دلار سود خالص به ازای هر مسافر در سال ۲۰۲۳ به دست آمده است.

 امروزه این صنعت با فشارهای ناشی از نرخ های بهره بالا، مشکلات زنجیره تامین و هزینه های سنگین زیرساختی مواجه است. اینفوگرافی زیر بر اساس داده های OAG، مسیرهای پروازی با بیشترین درآمد را در سراسر جهان نشان می دهد.

برترین مسیرهای درآمدزا در سال ۲۰۲۳

 

در زیر، مسیرهای خطوط هوایی با بیشترین درآمد در نیمه اول سال ۲۰۲۳ آورده شده است:

 

همانطور که می بینید، پروازهای داخلی شش پرواز از ۱۰ پرواز پردرآمد را تشکیل می دهند که سیدنی به ملبورن با ۱.۲۱ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.

در واقع، این مسیر حتی با کاهش تعداد مسافران، بیش از دو برابر سطوح قبل از همه گیری کرونا درآمد دارد. این مسیر پرواز عمدتاً تحت تسلط شرکت های هواپیمایی کانتاس و ویرجین استرالیا است و کانتاس در سال مالی منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ به درآمد داخلی رکوردشکن ۱.۲۱ میلیارد دلار دست یافته است. کاهش هزینه های سوخت و افزایش قیمت بلیت عوامل کلیدی در افزایش این درآمد بودند.

علاوه بر این، کانتاس و ویرجین استرالیا شرکت های اصلی برای پروازهای بین ملبورن و پرث، یکی دیگر از مسیرهای پردرآمد، هستند.

نیویورک به لندن، یکی از شلوغ ترین و سودآورترین مسیرهای جهان، ۱.۱۵ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد که نشان دهنده افزایش ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ است.

بیشترین افزایش درآمد در این دوره مربوط به پروازهای دبی به ریاض بوده که درآمدها نسبت به سال گذشته ۴۱۶ درصد افزایش یافته است. این پرواز دو ساعته، مسیری بسیار پرسود بین مراکز مالی بزرگ و یکی از شلوغ ترین مسیرهای خاورمیانه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • قیمت جت شخصی چند؟