Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:10:23 GMT

امام جمعه آبادان:حادثه سینما رکس در تقویم ملی ثبت شود

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۰۲۱۵

امام جمعه آبادان:حادثه سینما رکس در تقویم ملی ثبت شود

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در خطبه دوم این هفته نماز جمعه آبادان بیان کرد: حادثه سینما رکس آبادان یکی از اثرگذارترین و مهمترین حوادث انقلاب اسلامی بود و نیاز است شورای عالی فرهنگی کشور این حادثه را در تقویم ملی بگنجاند.

وی افزود: دست پلید رژیم ستم شاهی در این حادثه به خون مردم بی‌گناه آغشته شد ولی برخی افراد با اطلاعات غلط سعی در بی‌گناهی رژیم ستم شاهی در این حادثه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه آبادان گفت: دشمن سعی دارد در این حادثه مانند حوادث ۱۱ سپتامبر و بیروت، اسلام را هدف گیرد تا با ایجاد تفرقه به چهره اسلام خدشه وارد کند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاری آیین‌های سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا محدودیت‌هایی در برگزاری آیین‌های سوگواری به وجود آمده ولی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی این آیین‌ها برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد:برگزار کنندگان آیین‌های عزاداری امام حسین در آبادان،به طور کامل تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستند و برنامه‌های سوگواری محرم را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر این ستاد، انجام خواهند داد.

خطیب جمعه آبادان با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت بی‌نظیر ماه محرم در راستای توسعه و گسترش فرهنگ دینی افزود:تبلیغات دینی در ماه محرم باید به گونه‌ای باشد که همه بتوانند از برکات آن بهره ببرند.

وی افزود: آیین‌های عزاداری محرم امسال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی برگزار می‌شود تا خسارتی به مردم وارد نشود.

امام جمعه آبادان با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید با بهره‌گیری از ماه محرم و قیام امام حسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر را در عمل و زبان اجرا کنیم.

وی گفت: امام حسین(ع) برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تمام دارایی و هستی و حتی عزیزترین افراد اطرافیان خود را نیز فدا کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با اشاره به روز جهانی مسجد نیز بیان کرد: مسجد از صدر اسلام تاکنون مرکز فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و محل برپایی نمازجماعت بوده است؛ باید از این ظرفیت مهم برای انسان‌سازی و پیشبرد اهداف اعتقادی دین اسلام استفاده شود.

وی ادامه داد: مسجد نماد وحدت و یکپارچگی مسلمانان، و به عنوان کانون تربیت، فکر و فرهنگ، و کانون اداره جامع است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

برچسب‌ها شورای سیاستگذاری آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای سیاستگذاری آبادان شورای سیاستگذاری آبادان جمعه آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، حجت الاسلام غبیشاوی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: تعداد لنج‌ها در آبادان به دلیل سخت گیری‌های بیش از اندازه در زمینه ترخیص کالا‌های ملوانی به ۳۰ عدد کاهش یافته و همان تعداد هم با معطلی رو به رو می‌شوند که با توجه به در پیش بودن فصل گرما ممکن است منجر به خسارات مالی و فاسد شدن مواد غذایی شود.
او با بیان اینکه در سایر بندر‌های کشور این مشکل وجود ندارد و در حال حاضر کالا‌ها در حال ورود از سایر بنادر به آبادان است از مسئولان خواست نسبت به حل مشکل اقدام فوری کنند.
خطیب جمعه آبادان با اشاره به آمار بالای بیکاری در این شهرستان گفت: رفع این محدودیت‌ها و ایجاد زمینه‌ی تولید برای افراد باید فراهم شود.
او با تسلیت شهادت امام صادق (ع) بر عمل به توصیه‌ها این حضرت توسط شیعیان و انجام واجبات الهی تاکید کرد و افزود: اقامه نماز در آمریکا نشان داد که فرهنگ دین و انقلاب در حال گسترش و گفتمان غرب در حال فروپاشی است.
او با اشاره به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان در پی اعتراض آن‌ها به نسل کشی در غزه گفت: آزادی و حقوق بشر تنها شعار‌هایی هستند که اسکتبار بر سر بقیه کشور‌ها می‌کوبند، اما خودشان آن را رعایت نمی‌کنند.
حجت الاسلام غبیشاوی با تبریک روز معلم گفت: معلم جایگاه نسبتا خوبی دارد، اما می‌تواند بهتر شود و نخبگان، روحانیت و تمام افرادی که می‌توانند باید در گسترش راه علم آموزی تلاش کنند.
او با تبریک روز کارگر هم تصریح کرد: بهبود وضعیت اقتصادی کارگران از وظایف اصلی دولتمردان است.

دیگر خبرها

  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • محور بندر امام به آبادان بازگشایی شد
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • گفتمان غرب در حال فروپاشی است
  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • امام جمعه اهل سنت کلاله: حادثه یسنا مصداق بارز همدلی، نوعدوستی و همبستگی است
  • تقویم نجومی امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویم و اوقات شرعی جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به افق قم
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟