Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:10:45 GMT

صنایع پائین دستی پتروشیمی در استان بوشهر توسعه باید

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۰۶۴۱

صنایع پائین دستی پتروشیمی در استان بوشهر توسعه باید

گروه استان‌ها- استاندار بوشهر، این استان را خاستگاه صنعت پتروشیمی ایران دانست و گفت: در این راستا صنایع پایین دستی و میان دستی پتروشیمی در استان باید توسعه یابد. - اخبار استانها -

به  گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند امروز در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان بوشهر با تاکید بر رفع مشکلات سرمایه‌گذاری اظهار داشت: مدیران  نباید کار مردم را در پیچ‌وخم‌های اداری نگه دارند چراکه برخی از این کارها یک‌روزه می‌توان حل و فصل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، گره گشایی از مشکلات مردم را یکی از ماموریت‌های مهم مدیران دانست و بیان کرد: کارشناسان دستگاه‌ها برای رفع و گره گشایی از مشکلات مردم نباید از هیچ کوششی فروگذاری کنند و در این راستا نظارت مدیران امری مهم و ضروری است.

استاندار بوشهر جذب سرمایه‌گذار را امری مهم و ضروری دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر و وجود امکانات لازم تسهیلاتی، باید زمینه ترغیب جذب سرمایه‌گذاران فراهم شود.

گراوند، تسهیل‌گری را یکی از زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار دانست و تاکید کرد: آنچه در جهان سبب جذب سرمایه‌گذار شده تسهیل‌گری و استقبال از سرمایه‌گذاران بوده که این ظرفیت در استان بوشهر فراهم است.

وی، فعالان در عرصه صنعت را علاقمند به فعالیت در این حوزه دانست و افزود: اگر فعالان در عرصه صنعت عشق به این نوع فعالیت نداشته باشند در حوزه‌های دیگر مشغول می‌شوند.

استاندار بوشهر رفع موانع از مشکلات سرمایه‌گذاران را امری مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: برای تحقق جهش تولید، استان بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است و باید از این توانمندی و قابلیت استفاده شود.

گراوند، گره گشایی از مشکلات اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها را رسالت مهم مدیران در عرصه سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: این مهم باید به عنوان یک واجب مورد توجه همه مسئولان قرار بگیرد چراکه تسهیل‌گری بزرگترین کمک برای توسعه و سرمایه‌گذاری است.

وی، کلید توسعه را در حوزه تسهیل‌گری دانست و بیان کرد: برخی از مشکلات سرمایه‌گذاری که نیاز به گره گشایی دارند شخصا ورود می‌کنم که کار مردم تسریع شود.

استاندار بوشهر، با تاکید بر استقرار نگاه‌های تسهیل‌گری و گره‌گشایی در حل مشکلات مردم و سرمایه‌گذاران در سیستم دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر تصریح کرد: از مدیران استان بوشهر انتظار می‌رود که در تسریع اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری تسهیل‌‌گری کنند چراکه همکاری و تعامل مدیران و کارشناسان دستگاه‌های استان بوشهر با آسان کردن مسیر سرمایه‌گذاری سبب توسعه می‌شود.

گراوند تسهیل‌گری در ارائه خدمات به مردم را در اولویت برنامه‌های مسئولان دانست و گفت: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که کاری که برای حل مشکلات مردم انجام شده کار بدی بود و  در این راستا تسهیل‌گری باید در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار بگیرد.

وی، بوشهر را خاستگاه صنعت پتروشیمی ایران دانست و بیان کرد: وجود 35 مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر نشان می‌دهد که این استان خاستگاه این صنعت در کشور است چراکه در هیچ نقطه‌ای  همچین عظمتی در صنعت پتروشیمی وجود ندارد و امکان پذیر نیست.

استاندار بوشهر ایجاد صنایع پایین دستی و میان دستی پتروشیمی را در استان ضروری دانست و تصریح کرد: در صنعت پتروشیمی که خاستگاه آن بوشهر است باید صنایع پایین دستی و میان دستی قوی داشته باشد که به کانون اشتغال و تولید، ارزش افزوده و درآمد تبدیل شود.

گراوند شهرک‌های صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی بوشهر را ظرفیت مهمی برای توسعه سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی و تولیدی دانست و خاطر نشان کرد: در این شهرک‌ها و مناطق ویژه تسهیل‌گری فراوانی برای ایجاد سرمایه‌گذاری فراهم است.

وی، با تاکید برتدوین کتاب معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر گفت:این کتاب نقش مهمی در معرفی توانمندی‌های استان برای جذب سرمایه‌‌گذاران دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و طرح‌های بالای 60 درصدی تولیدی و صنعتی افزود: تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها نقش مهمی در توسعه استان در سال‌های آینده دارد و باید با تشکیل جلسات تخصصی در راه‌اندازی آنها تسریع شود.

استاندار بوشهر: بانک‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان کمک کنند استاندار بوشهرخواستار رفع پیچ و خم اداری برای توسعه سرمایه‌گذاری ‌شد استاندار بوشهر: زمین‌های واگذاری راکد در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری پس گرفته می‌شود

گراوند از واگذاری اراضی ساحلی  برای توسعه سرمایه گذاری در امر پرورش میگو تصریح کرد: در این راستا اراضی ساحلی که ظرفیت لازم در پرورش میگو دارند به زودی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود و توسعه سرمایه گذاری در شهرک شیلاتی رود شور نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی، با تاکید بر توجه به توسعه صادرات محصولات خرما و میگوی پرورشی استان خاطرنشان کرد: توجه به تسریع در اجرای طرح‌های پرورش آرتمیا در نقاط ساحلی استان بوشهر امری مهم و ضروری است که پرداخت تسهیلات بانکی باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/190/ ع

R41363/P/S6,53/CT11 بیشتر بخوانید... استاندار بوشهر: سرمایه‌گذاران عرصه گردشگری حمایت می‌شوند ۹ طرح صنعتی استان بوشهر با ۲۹۴.۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری افتتاح می‌شود ۷۰۰۰ واحد مسکونی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید استان بوشهر ساخته می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استاندار بوشهر: سرمایه‌گذاران عرصه گردشگری حمایت می‌شوند ۹ طرح صنعتی استان بوشهر با ۲۹۴.۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری افتتاح می‌شود ۷۰۰۰ واحد مسکونی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید استان بوشهر ساخته می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ تولد دوقلوهای عجول اهوازی در آمبولانس اورژانس ۳ تولد ۴قلو در دومین زایمان مادر ۲۷ساله اهوازی+ تصویر ۴ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۵ واقعیت ماجرای عجیب چهارقلوی اهوازی چه بود؟ ۶ همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی ۷ دستور نوبخت برای اهالی روستای چنار محمودی; پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به صورت مادم‌العمر ۸ ادامه واکنش‎ها به فوت دوقلوهای بیرمی و ارجاع پرونده به وزارت بهداشت / رئیس بیمارستان برکنار شد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| جزئیات انتقال ۳ صیاد آزاد شده به ایران جزئیات دستورالعمل عزاداری هیئات مذهبی در حرم امام رضا(ع)/ فرصت "یک ساعته" هر هیئت برای عزاداری داخل حرم/ هرگونه دسته‌روی ممنوع است آیت‌الله اعرافی: هیئت‌ها سلامت عزاداران را پاس بدارند/ مسئولان نسبت به  پاک‌سازی فضای مجازی توجه داشته باشند دومین روز کنکور سراسری در قزوین با رعایت کامل شیوه‌ نامه‌های بهداشتی برگزار شد + فیلم مهمترین اخبار تسنیم گزارش تسنیم از جدیدترین کروز ایرانی| آیا موشک «ابومهدی» همان موشک «هویزه» است؟ شرمن: روسیه، چین و اروپا باور ندارند آمریکا بتواند مکانیزم ماشه را فعال کند الکاظمی: درباره استقرار نیروهای آمریکایی در خارج از عراق توافق کردیم/ حملات ترکیه به خاک عراق را نمی‌پذیریم روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره ایران شد ایده پورابراهیمی برای نجات بورس/ بازگشت تعادل به بورس با افزایش سرمایه شرکتهای بورسی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای توسعه سرمایه گذاری امری مهم و ضروری سرمایه گذاری استاندار بوشهر استان بوشهر استان بوشهر سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی اجرای طرح ها اجرای طرح مشکلات مردم قرار بگیرد جذب سرمایه تسهیل گری گره گشایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی شاهمیرزایی درباره جزییات تولید بنزین از متانول، اظهار کرد: در این زمینه قرار شده هلدینگ‌ها برنامه خود را ارائه دهند و درحال برنامه‌ریزی در این حوزه هستند.

وی با بیان اینکه کاری که شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام می‌دهد تسهیل مسیر است به‌طوری‌که اجازه می‌دهد در این زمینه هلدینگ‌ها سرمایه‌گذاری کنند و ارزش افزوده بیشتری از ماده نیمه‌خام خود یعنی محصول پایه تحت عنوان متانول بدست آورند و به سمت این زنجیره بروند، گفت: از سوی دیگر فناوری‌هایی که مورد نیاز است مانند دانش فنی، کاتالیست‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و دیگر از سو برای سازندگانی که در حوزه تجهیزات هستند، زیرساخت‌ها و سازوکارها را فراهم می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه این بخش‌ها نیازمند مشوق هستند، تخفیف در بخش بالادست خوراک باید اخذ شود تا فرایند کار اقتصادی باشد، گفت: پیشنهادات خود را مطرح کردیم و مسیر تکامل نهایی ساز و کار قانونی را طی می‌کند، هلدینگ‌ها نیز بنا شده که مجتمع‌های تولید متانول را به خط کنند که کدام یک از این مجتمع‌ها در تکمیل زنجیره ارزش به سمت پلیمرها و یا به این سمت حرکت کنند.

گفتنی است؛ روز گذشته وزیر نفت از ورود متانولی‌ها به حوزه تولید بنزین خبر داد و گفت: در بحث تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی بخصوص پتروشیمی‌هایی که تولید محصول متانول دارند، تفاهم‌نامه‌های خوبی امضا شد تا با همکاری شرکت پالایش و پخش و شرکت صنایع ملی پتروشیمی بخشی از تولید متانول تولید کشور به سمت تولید بنزین سوق داده شود. امروز در بسیاری از کشورها از خوراک متانول برای تولید بنزین استفاده می‌شود. در ایران نیز دانش فنی و ظرفیت انجام این کار وجود دارد. در برخی پتروشیمی‌ها که سهامداران آنها تمایل داشتند با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق رقم خورد و بخشی از تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد.

به گفته وی  این ریل‌گذاری انجام شده و با توجه به افت قیمتی که در سال‌های گذشته در محصولات متانول داشتیم و از طرفی به منظور حل ناترازی بنزین می‌توانیم در تولید بنزین از خوراک متانول استفاده کنیم. این موضوع در کشور چین نیز اکنون اتفاق می‌افتد و در ایران نیز می‌توانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو