Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@16:55:32 GMT

احتمال تولید واکسن کرونا طی چند ماه آینده

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۰۷۶۸

احتمال تولید واکسن کرونا طی چند ماه آینده

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه می گوید که واکسن بیماری همه گیر کووید ۱۹ ممکن است به زودی آماده شود.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: احتمال تولید واکسن ویروس جدید کرونا طی ماه‌های آینده وجود دارد.

امانوئل مکرون همچنین از همکاری کشورهای اروپایی با یکدیگر در زمینه تحقیق برای تولید واکسن بیماری کووید ۱۹ ابراز خرسندی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانوئل مکرون که در اقامتگاه تابستانی خود در جنوب شرقی فرانسه و در جریان یک نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اظهار داشت: ما با همراهی یکدیگر همکاری اروپایی در زمینه واکسن را بهبود بخشیده‌ایم. بسیاری از کشورهای دیگر و کمیسیون اروپا برای تشویق شرکت های داروسازی اتحادیه اروپا در زمینه تحقیق برای کشف واکسن همسو شده‌اند.

وی افزود که همکاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا با یکدیگر شامل حصول اطمینان از وجود ظرفیت کافی برای تولید و عرضه واکسن نوع جدید ویروس کرونا به جمعیت کشورهای اروپایی می شود.

از سوی دیگر کمیسیون اروپا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که با شرکت داروسازی «کیور-وک» (CureVac) در آلمان برای عرضه ۲۲۵ میلیون دوز از واکسن احتمالی کووید ۱۹ به توافق رسیده است. این چهارمین توافق مشابه بین اتحادیه اروپا و شرکت های داروسازی محسوب می شود. اتحادیه اروپا پیش از این با شرکت های داروسازی «سانوفی» و «جانسون و جانسون» برای عرضه به ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون دوز از واکسن احتمالی به توافق رسیده بود.

بنابر گزارش یورونیوز، کمیسیون اروپا همچنین روز ۱۴ اوت با شرکت داروسازی «آسترازنکا» برای عرضه ۳۰۰ میلیون دوز از واکسن احتمالی کووید ۱۹ توافق کرده بود. در این توافق پیش بینی شده است که اتحادیه اروپا می تواند ۱۰۰ میلیون دوز دیگر علاوه بر ۳۰۰ میلیون دوز اولیه دریافت کند./ ایسنا 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا کمیسیون اروپا میلیون دوز کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده