Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: آمریکا در جریان "مکانیسم ماشه" باردیگر از قدرت ملت ایران شکست می‌خورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد ٬ به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: این محرم با محرم سال‌های پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت بوده و به دلیل این ویروس منحوس بین مردم و مراسم مذهبی اندکی جدایی افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر قیام عاشورا و امام حسین (ع) نبود امروز ما نمی‌توانستیم از اسلام ناب و رهبری عادل سخن بگوییم  زیرا امام حسین(ع) در مقابل سیل فساد و افساد ایستادگی کرد و فرمود من سرمشق و الگوی شما هستم و بعد از رسول‌الله (ص) اگر می‌خواهید اسلام ناب را ببینید در مسیر من ببینید.

امام جمعه بجنورد با تبیین اهداف قیام عاشورا٬ گفت: پیامبر گرامی اسلام در ملأ عام در غدیر فرمود مسیر این است. ولی انسان‌های خائن بعد از رحلت رسول اکرم (ص) به مسیر دیگری رفته و نااهلان و نامحرمان را برگزیدند؛ به همین دلیل لازم بود خون بهترین کسان ریخته شود تا درخت اسلام دوباره جان بگیرد، خون کسی که محبوب‌ترین انسان‌ها نزد پیامبر بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محرم امسال اظهار داشت: این آزمون الهی است تا قدردان نعمت سلامتی و امنیت باشیم؛ ازاین‌رو باید مراقب باشیم و برای نعمت‌های الهی ازجمله نماز جمعه و مجالس عزاداری محرم شاکر باشیم.

وی در بخش دیگر از خطبه‌ها با بیان اینکه دوچرخه سواری بانوان در خیابان‌ها با غیرت اسلامی سازگار نیست٬ تصریح کرد:  متأسفانه موتورسواری و دوچرخه‌سواری بانوان مد شده، در حالی که کار اصلی زن در خانه نشستن و هنر او تربیت کردن است، اگرچه کسی مخالف نقش‌آفرینی شایسته بانوان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و … جامعه البته با رعایت شئون نیست.

حجت‌الاسلام یعقوبی٬ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را امری حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: اگر خانمی در کوچه‌ای حجاب خود را رعایت نکند همه همسایگان روزی یک بار به او تذکر بدهند، این تذکرها اثر می‌کند. البته از مصادیق ضرورت امربه‌معروف و نهی از منکر تنها بی‌حجابی نیست؛ بلکه گران‌فروشی و احتکار و سایر منکرات نیز هم همین‌گونه است و کاسبی که در اوضاع کرونایی گران‌فروشی می‌کند باید امربه‌معروف و نهی از منکر شود.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اجرای مکانیسم ماشه از سوی رژیم ایالات متحده آمریکا گفت: شکست مفتضحانه امریکا در جریان قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت آبرویی برای این رژیم منحوس باقی نگذاشته است.

نیویورک تایمز: آمریکا به جای منزوی کردن ایران خودش منزوی شد سی ان ان: آمریکا منزوی شد شرمن: روسیه، چین و اروپا باور ندارند آمریکا بتواند مکانیزم ماشه را فعال کند

وی افزود: دنیا امروز به بصیرت رسیده و هویت واقعی سردمداران آمریکایی را کشف کرده است. آمریکا می‌خواهد در قالب طرح مکانیسم ماشه تحریم‌های جدید را بر ملت ایران تحمیل کند و این در حالی است که اساساً حقی در این زمینه ندارد؛ چرا که از برجام مدت‌هاست خارج شده است.

یعقوبی با بیان اینکه "به فضل الهی آمریکا در این موضوع هم شکست می‌خورد" گفت: مقاومت مردم ایران درس بزرگی به آمریکا داده و همواره آمریکا در مقابل اراده ملت ما شکست خورده است؛ زیرا این مردم، ملتی هستند که رهبرشان گفته "ما انقلابی هستیم و به کسی باج نمی‌دهیم".

انتهای پیام/311/س

R7719/P/S6,55/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رئیس‌جمهور آمریکا افول هژمونی آمریکا بیشتر بخوانید... نماز جمعه در سه نقطه استان یزد برگزار می‌شود نماز جمعه در ۲ نقطه قرمز استان اردبیل برگزار نمی‌شود نماز جمعه این هفته در ۲۲ شهرستان خراسان رضوی برگزار می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نماز جمعه در سه نقطه استان یزد برگزار می‌شود نماز جمعه در ۲ نقطه قرمز استان اردبیل برگزار نمی‌شود نماز جمعه این هفته در ۲۲ شهرستان خراسان رضوی برگزار می‌شود واژه های کاربردی مرتبط رئیس‌جمهور آمریکا افول هژمونی آمریکا پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ تولد ۴قلو در دومین زایمان مادر ۲۷ساله اهوازی+ تصویر ۳ تولد دوقلوهای عجول اهوازی در آمبولانس اورژانس ۴ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۵ تصادف خونین در محور سبزوار - جوین/ ۱۳ نفر کشته و ۱۱ نفر مصدوم شدند ۶ واقعیت ماجرای عجیب چهارقلوی اهوازی چه بود؟ ۷ درخواست پدر ۶ قلوهای البرزی از مسئولان ۸ همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| جزئیات انتقال ۳ صیاد آزاد شده به ایران ماموستا رستمی: امام حسین(ع) اسوه اخلاق، کرامت، سخاوت و الگوی جامعه بشریت است جزئیات دستورالعمل عزاداری هیئات مذهبی در حرم امام رضا(ع)/ فرصت "یک ساعته" هر هیئت برای عزاداری داخل حرم/ هرگونه دسته‌روی ممنوع است کاشان| رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: نان تولیدی در کشور کیفیت مطلوب را ندارد/تخصیص ۲۳هزار میلیارد تومان یارانه به گندم مهمترین اخبار تسنیم گزارش تسنیم از جدیدترین کروز ایرانی| آیا موشک «ابومهدی» همان موشک «هویزه» است؟ نیویورک تایمز: آمریکا به جای منزوی کردن ایران خودش منزوی شد الکاظمی: درباره استقرار نیروهای آمریکایی در خارج از عراق توافق کردیم/ حملات ترکیه به خاک عراق را نمی‌پذیریم روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره ایران شد اردوغان: بزرگترین منبع گازی تاریخ ترکیه در دریای سیاه کشف شد+ عکس درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا افول هژمونی آمریکا رئیس جمهور آمریکا افول هژمونی آمریکا شود نماز جمعه برگزار می شود مکانیسم ماشه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری آیین دسته‌روی روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد و سایر نقاط شهری استان خبر داد.

حجت الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از خراسان شمالی اظهار کرد: هیئات مذهبی، علما و روحانیون و مردم ولایتمدار استان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، رئیس مذهب جعفری به‌صورت متمرکز به عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

وی با تأکید بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم، افزود: آئین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیئات مذهبی شهرستان بجنورد ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت از محل میدان شهید به سمت آستان امامزاده سید عباس (ع) انجام می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه این دسته‌روی در همه نقاط شهری استان برگزار می‌شود، ادامه داد: این آیین در شیروان ساعت ۹ صبح از مساجد به سمت مصلی نماز جمعه، اسفراین ساعت ۱۰ صبح از مساجد شهر به سمت حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج)، آشخانه نیز ساعت ۹ صبح از ابتدای بلوارشهید بهشتی تا میدان امام خمینی «ره» مقابل مسجد جامع انجام می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های بسیار ارزشمند ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، امام جعفر صادق (ع) و با تأکید بر الگو گرفتن از سبک زندگی امام صادق (ع)، گفت: نگاه خاص امام صادق (ع) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی می‌تواند بهترین الگو برای فعالان فرهنگی، قرآنی و مجموعه‌های حوزه تعلیم و تربیت باشد.

کد خبر 749484

دیگر خبرها

  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • دسته‌روی روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد برگزار می‌شود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد