Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@00:20:18 GMT

استقبال سازمان ملل از اعلام آتش‌بس در لیبی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۲۳۶۸

استقبال سازمان ملل از اعلام آتش‌بس در لیبی

به گزارش افکارنیوز،

سازمان ملل از تصمیم طرف‌های درگیر در لیبی برای آتش‌بس و فعال کردن روند سیاسی استقبال کرد.

اخبار بین الملل- استفان ویلیامز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی درباره تصمیم دولت وفاق ملی و پارلمان شرق لیبی حمایت و تاکید کرد که اقدام اخیر نمایانگر تصمیمات شجاعانه در لیبی است که در زمان سخت کنونی شدیدا مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلیامز افزود: این ابتکار اقدام جدیدی برای یافتن راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز برای حل بحران لیبی است». وی همچنین گفت که مردم لیبی خواهان زندگی عزتمندانه و صلح‌آمیز هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که همه نیروهای خارجی و مزدوران در خاک لیبی باید فورا از این کشور خارج شوند. و تاکید کرد: «ادامه محروم کردن مردم لیبی از ثروت نفت غیر قابل قبول است».

فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی ضمن اعلام آمادگی برای توقف درگیری و اجرای آتش‌بس، تاکید کرد که آتش‌بس در صورای محقق می‌شود که شهر‌های سرت و الجفره خلع سلاح شوند.

همزمان و از سویی دیگر، عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق در شرق لیبی هم از آمادگی ارتش تحت امر حفتر برای آتش‌بس خبر داد.  وی از همه طرف های درگیر خواسته تا از ایجاد آتش‌بس سراسری در لیبی حمایت کند.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی در لیبی، این کشور وارد یک بحران عمیق سیاسی شد و تاکنون هم ادامه یافته است. در حالی که دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج مورد پذیرش سازمان ملل قرار گرفته، ارتش تحت امر خلیفه حفتر طی یک سال گذشته ضمن حمله به طرابلس قصد ساقط کردن حکومت السراج را داشته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لیبی سازمان ملل لیبی نفت آتش بس آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) استقبال پرشور از جواد عزتی و الناز حبیبی در مشهد

(تصاویر) استقبال پرشور از جواد عزتی و الناز حبیبی در مشهد

دیگر خبرها

  • کرمانی ها برای استقبال از دو شهید گمنام به فرودگاه رفتند
  • استقبال از تنیسور ملی پوش طلایی در سمنان
  • مراسم استقبال از شهید گمنام در یزد
  • استقبال از شهید گمنام در فرودگاه یزد
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • (تصاویر) استقبال پرشور از جواد عزتی و الناز حبیبی در مشهد
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • فیلم استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در فرودگاه مشهد