Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@12:58:20 GMT

معاون پامپئو به روسیه خواهد رفت

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۳۱۳۰

معاون پامپئو به روسیه خواهد رفت

‍‍‍‍‍‍

معاون وزیر خارجه آمریکا برای بحث و بررسی اوضاع بلاروس به زودی به مسکو سفر خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، «استفان بیگون» معاون وزیر خارجه آمریکا به زودی به مسکو سفر خواهد کرد.

منابع آگاه به رویترز گفتند که معاون پامپئو در سفرش به مسکو قرار است اوضاع بلاروس را که همچنان شاهد برگزاری اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری است، مورد بحث و بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از منابع مطلع گفت: به اعتقاد من دولت امریکا تلاش می کند تا روسیه را متقاعد کند در امور بلاروس دخالت نکند و یا از نفوذش برای تشویق رئیس جمهور کنونی بلاروس به سرکوب شدید معترضان استفاده نکند.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر خارجه آمریکا قرار است به لیتوانی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت نشناخته، نیز سفر کند.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس که دوره ششم ریاست خود را به تازگی آغاز کرده است توسط مخالفان دولت به تقلب در آرا متهم شده است.

تظاهرکنندگان خواستار برکناری لوکاشنکو و همچنین برقراری عدالت برای قربانیان خشونت پلیس بودند که در روزهای پس از رای‌گیری در هفته گذشته رخ داد.

«اسوتلانا تیخانوفسکایا» رقیب اصلی لوکاشنکو در این انتخابات که به لیتوانی گریخته، در پیامی ویدئویی ضمن درخواست دوباره برای بازشماری آرا، از همه شهرداران شهرهای بلاروس خواست مقدمات برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز در روزهای آتی را فراهم کنند.

در جریان این اعتراضات تاکنون بیش از 6 هزار معترض دستگیر و صد‌ها نفر زخمی شده‌اند. مقامات بلاروس نیز کشته شدن دو نفر در جریان این اعتراضات را تأیید کرده‌اند.

انتهای پیام

 

 

R1283/P/S8,1128,1414,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" بلاروس بیشتر بخوانید... تأکید پوتین بر غیرقابل قبول بودن مداخله خارجی در اوضاع بلاروس مخالفان در بلاروس خواستار آغاز سریع مذاکرات شدند تکذیب شایعه اعزام نیروهای نظامی روسیه به بلاروس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تأکید پوتین بر غیرقابل قبول بودن مداخله خارجی در اوضاع بلاروس مخالفان در بلاروس خواستار آغاز سریع مذاکرات شدند تکذیب شایعه اعزام نیروهای نظامی روسیه به بلاروس واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" بلاروس پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ برایان هوک: برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به اجازه هیچ‌کس نیازی نداریم ۲ شرمن: روسیه، چین و اروپا باور ندارند آمریکا بتواند مکانیزم ماشه را فعال کند ۳ لغو نشست شورای امنیت درباره ایران به‌دلیل مخالفت آمریکا ۴ الکاظمی: درباره استقرار نیروهای آمریکایی در خارج از عراق توافق کردیم/ حملات ترکیه به خاک عراق را نمی‌پذیریم ۵ آمریکا صدور روادید برای ۱۴ مقام ایرانی را محدود کرد ۶ کدام اعضای شورای امنیت تاکنون درخواست آمریکا علیه ایران را غیرقانونی دانسته‌اند؟ ۷ تحلیل عطوان| رکوردزنی آمریکایی‌ها با ثبت دومین شکست امنیتی علیه ایران ۸ تخت روانچی: اقدامات آتی ایران با آنچه که برای برجام رخ می‌دهد، متناسب خواهد بود مهمترین اخبار بین الملل تخت روانچی: اقدامات آتی ایران با آنچه که برای برجام رخ می‌دهد، متناسب خواهد بود سخنگوی وزارت خارجه: واشنگتن هیچ‌گاه به خواست نامشروع خود نمی‌رسد نیویورک تایمز: آمریکا به جای منزوی کردن ایران خودش منزوی شد چین: سازوکار بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران فعال نشده است مهمترین اخبار تسنیم گزارش تسنیم| «قاسم» برد موشک‌های تاکتیکی ایران را به اسرائیل رساند/ جدیدترین موشک بالستیک ایران چه مختصاتی دارد؟ تخت روانچی: اقدامات آتی ایران با آنچه که برای برجام رخ می‌دهد، متناسب خواهد بود کدام اعضای شورای امنیت تاکنون درخواست آمریکا علیه ایران را غیرقانونی دانسته‌اند؟ لغو نشست شورای امنیت درباره ایران به‌دلیل مخالفت آمریکا نیویورک تایمز: آمریکا به جای منزوی کردن ایران خودش منزوی شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه بلاروس اخبار آمریکا اخبار روسیه بلاروس اوضاع بلاروس شورای امنیت علیه ایران بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

کد خبر 6089718 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد